AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Jeg og mannen skal ha en liten grillfest neste uke (innenfor koronarestriksjonene så klart) og for enkelthetens skyld tenkte vi å grille hamburgere. Vanligvis griller vi masse kjøtt og har masse tilbehør som fører til at jeg står på kjøkkenet halve dagen mens mannen griller. Det blir også veldig mye oppvask og jeg mister "halve festen" fordi det er så mye å rydde opp i etterpå. Satt på spissen så klart, men dere skjønner hvor jeg vil. Gjestene er innforstått med at det blir burgere og alle syntes det er helt topp Men jeg må innrømme at jeg syntes det er litt "kjedelig" å bare servere burgere med noe salat. Er det noen som har tips til enkelt tilbehør som ikke krever all verdens forberedelser? Tenker de vanlige tingene som ost, salat, tomat, agurk, mais og løk. Gode hamburgerbrød. Hvor mange hamburgere regner man på et voksent menneske? Vi tenkte å ha pølser med tilbehør i tillegg sånn om vi bommer på mengden. Hva hadde du blitt glad for å finne som tilbehør? Anonymkode: 588b7...40a
nordlending Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Hva med pommes frites og/eller søtpotetfries? 5
Gjest Elder Millennial Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Hjemmelaget potetsalat med eple og sylteagurker👌 Brokklisalat Saltbakte poteter Syltet rødløk Endret 6. juli 2021 av Elder Millennial
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 TS her Takk alle sammen Da har jeg litt mer jeg kan planlegge rundt. Hva tenker dere om løkringer? Noen tips til gode dressinger? Anonymkode: 588b7...40a 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 Vi har ofte kyllingklubber til. Faktusk helt knall. Anonymkode: ab800...ba6 2
Lerkeliten Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Båtpoteter! Kan krydres/marineres lenge i forveien.. Så lager de seg selv i stekeovnen 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 Det med hamburger per pers er jo litt vanskelig. Kanskje to? Og løkringer, salat og potetbåter må jo være snedig! Kanskje focaccia og aioli? Anonymkode: 73d62...1c4 2
visp Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 Hadde kjøpt litt ferdig stash for å spare tid (eller laget på forhånd); coleslaw, cheddardip etc. Løkringer er alltid godt. Meny har mye bra som er ferdig. Det er litt gull verdt å få tid og ork til å være sammen med gjestene også, så skjønner deg godt. 5
Lafamiglia Skrevet 6. juli 2021 #11 Skrevet 6. juli 2021 Chipotlemajones er godt på burger, synes jeg. Eller helt vanlig majo. Og ellers er jeg også veldig glad i blåmuggost. 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #12 Skrevet 6. juli 2021 Bæicon!! To til tre burgere per pers, spørs på størrelsen. Anonymkode: 93636...26f 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 Jeg synes det er vanskelig å kombinere "spise med kniv og gaffel"-mat med "holde og spise fra hånden"-mat. Så det begrenser jo litt hvilket tilbehør som passer. Ting som er bløtt eller klissete eller upraktisk å ta med hånden slik som potetsalat, sauser eller annen finhakket salat, passer ikke med burgere som holdes i hånden. Så jeg tenker også at det bør bli noe a'la pommes frites, potetbåter, søtpotetfries eller lignende, og helst uten noe saus. Det må eventuelt bare bli en liten skål eller dæsj på siden av tallerkenen med en saus til å dippe fries i isåfall. Anonymkode: a0d02...c18 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #14 Skrevet 6. juli 2021 Mye godt som allerede er nevnt ser jeg. Blåmuggostdressing, loaded nachos (eller chips), sennep, sylteagurk, maiskolber, jalapeños, avokado i skiver eller guacamole og bbq-saus. Litt vanskelig med mengde burgere, og det kommer også veldig an på type tilbehør dere har til. Men jeg ville beregnet 2-3 burgere pr. pers. Om dere sitter igjen med burgere, er det fint å varme opp igjen til lunsj/middag dagen derpå. Anonymkode: bff81...b79 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 Vi spiser aldri mer enn én burger hver, med godt garnityr og båtpoteter til. Og vi er relativt storspiste. Opptil 3 (!) burgere hver høres helt vilt ut for meg. Anonymkode: ae00a...448 6
Maleficenta Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og mannen skal ha en liten grillfest neste uke (innenfor koronarestriksjonene så klart) og for enkelthetens skyld tenkte vi å grille hamburgere. Vanligvis griller vi masse kjøtt og har masse tilbehør som fører til at jeg står på kjøkkenet halve dagen mens mannen griller. Det blir også veldig mye oppvask og jeg mister "halve festen" fordi det er så mye å rydde opp i etterpå. Satt på spissen så klart, men dere skjønner hvor jeg vil. Gjestene er innforstått med at det blir burgere og alle syntes det er helt topp Men jeg må innrømme at jeg syntes det er litt "kjedelig" å bare servere burgere med noe salat. Er det noen som har tips til enkelt tilbehør som ikke krever all verdens forberedelser? Tenker de vanlige tingene som ost, salat, tomat, agurk, mais og løk. Gode hamburgerbrød. Hvor mange hamburgere regner man på et voksent menneske? Vi tenkte å ha pølser med tilbehør i tillegg sånn om vi bommer på mengden. Hva hadde du blitt glad for å finne som tilbehør? Anonymkode: 588b7...40a noe som er supergodt ig superenkelt som tilbehør, gjerne ikke oppå burgeren,men ved siden av er mozarella og tomatsalat. Du skjærer mozzarellaen og tomaten i relativt tynne skiver. Danderer på et fat, strør på litt salt, pepper og hvitløkspulver og voila! sykt digg. ellers er det godt å ha litt annen ost en standard på burgeren. Brie f.eks 1
Maleficenta Skrevet 6. juli 2021 #17 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her Takk alle sammen Da har jeg litt mer jeg kan planlegge rundt. Hva tenker dere om løkringer? Noen tips til gode dressinger? Anonymkode: 588b7...40a blekksprutringer 😋
Maleficenta Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er vanskelig å kombinere "spise med kniv og gaffel"-mat med "holde og spise fra hånden"-mat. Så det begrenser jo litt hvilket tilbehør som passer. Ting som er bløtt eller klissete eller upraktisk å ta med hånden slik som potetsalat, sauser eller annen finhakket salat, passer ikke med burgere som holdes i hånden. Så jeg tenker også at det bør bli noe a'la pommes frites, potetbåter, søtpotetfries eller lignende, og helst uten noe saus. Det må eventuelt bare bli en liten skål eller dæsj på siden av tallerkenen med en saus til å dippe fries i isåfall. Anonymkode: a0d02...c18 det går fint an å spise bpde med hånden og gaffel. Noen burgere har så mye stæsj at det bare blir gris å spise med hendene uansett
Påkrevd Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 Du nevner jo selv "klassikerene", som salat, løkringer, tomat osv, men når det gjelder dressing, er det bare fantasien som setter grenser. Der finner du garantert massevis av alternativer på Google. I tillegg går det an å bytte ut cheddar/Norvegia med blåmuggost, for de som liker det. Jeg pleier også å lage en chimchuri (mange varianter og oppskrifter å finne på den). Godt og litt spicy, gir en ekstra touch. Dressinger og sauser går fint å lage på forhånd. De klarer seg fint i kjøleskapet over natten, så slipper du så mye arbeid mens du har gjester.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #20 Skrevet 6. juli 2021 Så utrolig mange gode forslag! Har notert ned alle sammen Tusen takk! Ser at mesteparten av dette kan gjøres klart på forhånd og krever minimalt med oppvask. Deilig å slippe timevis på kjøkkenet TS Anonymkode: 588b7...40a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå