miracle Skrevet 14. september 2005 #1 Skrevet 14. september 2005 har ei kanin som har stptt ute hele sommern, inkludertnatta.. men nå synes jegd et begynne rå bli litt kaldt om natten, så jeg tar den inn om natten og holder den ute om dagen.. slitsomt men sant;) men når skal jeg ta den inn for godt?? altså ha den inne både dag og natt?litt usikker her, bare hatt den siden våren. og vil ha den inne om vintern.. håper på noen kanin eksperter;) miracle
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #2 Skrevet 14. september 2005 Kaniner kan stå ute hele året dersom de bare vennes til det, og buret er skjermet mot trekk og fuktighet (har sett kaniner som står i "beitebur", altså på bakken, hele året og overlever, men jeg tror de foretrekker å stå et stykke opp fra bakken). Dersom du har kaninen inne om natta bidrar vel dette til at den ikke utvikler tett nok vinterpels til å kunne være ute når det blir skikkelig kaldt, men hvor mye den tåler avhenger vel også av hvor kaldt det er der den står om natta. Dersom du har tenkt å ha kaninen inne om vintern kan du slutte å ha den ute når det blir frost, men faktisk tror jeg ikke den har vondt av å bli "luftet" et par timer om dagen selv om det er bikkjekaldt. Ellers kan du fortsette å ha den ute hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå