Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mye om de negative sidene med medisinsk abort , lurer på om noen har noen posetive historier ? Altså ikke masse smerter osv og hva gjorde du de timene det pågikk ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tok abort i uke 7. Hadde mer vondt dagen med første pillen, enn dagen etterpå når selve aborten ble gjennomført. Selve aborten tok ca 3 timer fra jeg satte i pillene. Etterpå fungerte jeg som normalt. 

Anonymkode: 11fd1...47b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri noe postitivt med abort.

Anonymkode: 05730...ec2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aldri noe postitivt med abort.

Anonymkode: 05730...ec2

Nei men så var ikke det spørsmålet heller  og siden du ikke har noe svar så kan du la vær og skrive noe .

• Liker 4
Gjest Chroma
Skrevet

Jeg hadde ikke mye smerter i uke 8. Det gikk ganske raskt og jeg hadde ingen behov for verken smertestillende eller kvalmestillende. Gjorde det hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Tatt abort tre ganger. Skal ikke lyve; jeg blødde en del. Men, det var ikke verre enn en middels vondt mensen, og siden jeg er vant med «så vondt at jeg spyr og besvimer» mensen så var ikke det så ille. 

Lå på sofaen, spiste is og så serier til det gikk over

Anonymkode: a793e...06e

• Liker 1
Skrevet

Har hatt 3 ma og 1 sa, + 1 exu der de trodde det var ma så gjennomgikk tre cytoteckurer. 

Det er få lysglimt med en abort. Det mest positive var mye smertestillende så jeg sov gjennom det verste. 

Skrevet

Har bare lest en masse skrekk historier ..så klart er det ingenting positivt med en abort men blir litt skremt når noen skriver at det er ett smerte helvete uten like  , ser liksom aldri noen som forteller at det ikke er så ille . 

Skrevet

Jeg hadde smerter i noen timer etter at jeg kom ut av sykehuset, det bygget seg først opp til siden å roe seg gradvis. Hadde feber påfølgende natt, og vurderte om jeg skulle kontakte legevakt. Det gjorde jeg ikke, sov som en sten til dagen etter og var i grunnen i grei form etter det. Hadde ingen følelsesmessige problemer etterpå, var bare glad for at det var over. 

Skrevet
strapaziert skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde smerter i noen timer etter at jeg kom ut av sykehuset, det bygget seg først opp til siden å roe seg gradvis. Hadde feber påfølgende natt, og vurderte om jeg skulle kontakte legevakt. Det gjorde jeg ikke, sov som en sten til dagen etter og var i grunnen i grei form etter det. Hadde ingen følelsesmessige problemer etterpå, var bare glad for at det var over. 

ja man skal vel helst kontakte legevakten med feber.  høres ut som du var en av de "heldige" som ikke merket noe plager etterpå.

Skrevet

Gikk rimelig greit. Men fikk ikke ut alt før jeg slutta å ta jevnlige smertestillende (de gjorde at det stoppa opp). Hadde folk rundt meg til å passe på, så også mentalt gikk det fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt medisinsk abort to ganger, gikk over all forventning. Hadde ikke vondt og var hjemme begge gangene. Var gravid i uke 6 begge gangene jeg gjennomførte abort og kjente lette mensensmerter. 

Anonymkode: 04525...3e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har tatt medisinsk abort to ganger, gikk over all forventning. Hadde ikke vondt og var hjemme begge gangene. Var gravid i uke 6 begge gangene jeg gjennomførte abort og kjente lette mensensmerter. 

Anonymkode: 04525...3e7

håper jeg også slipper de store smertene :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det var tyngst med den første pilla dagen før gjennomføring. Da knakk psyken min en del. Dagen etter satt jeg inn pillene i skjeden, å ca 3-4 timer senere var alt ute og jeg hadde mer vanlig mens og vanlig menssmerter. Synes krampene var litt vonde når det kom ut, men var heldigvis veldig medisinert så smerter var levbart, var værre psykisk for min del.. 

Lykke til, aldri gøy å gjennomføre, men noen ganger nødvendig, stor klem til deg!

Anonymkode: fcb67...68b

AnonymBruker
Skrevet

Tok tablettene på kvelden etter barna hadde lagt seg. Satt et par timer og såg tv før det satte igang. Hadde ikke mye smerter, litt murringer i mage og rygg bare. Begynte å blø, kom litt klumper når jeg satt på toalettet, ellers lite. 
Sov et par timer før jeg sto opp med barna, og dagen gikk som normalt. Blødde lite et par dager, så var det over.

Skal vel egentlig ikke gjøre dette alene på natten i tilfelle komplikasjoner, men jeg ville ikke at barna skulle bli bekymret om jeg skulle få store smerter som jeg hadde hørt historier om. 

Anonymkode: 0541e...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Nei var ikke så vondt som når jeg har de verste menssmertene engang. Blødde mye og det var litt ekkelt, men fikk smertestillende så gikk greit det. Ikke så ille nei.

Anonymkode: 9274f...cab

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Synes det var tyngst med den første pilla dagen før gjennomføring. Da knakk psyken min en del. Dagen etter satt jeg inn pillene i skjeden, å ca 3-4 timer senere var alt ute og jeg hadde mer vanlig mens og vanlig menssmerter. Synes krampene var litt vonde når det kom ut, men var heldigvis veldig medisinert så smerter var levbart, var værre psykisk for min del.. 

Lykke til, aldri gøy å gjennomføre, men noen ganger nødvendig, stor klem til deg!

Anonymkode: fcb67...68b

Ja er så klart trist men er ett stort ansvar og ha alene så er dessverre nødvendig . Tusen takk ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...