Gå til innhold

Blærekatar/urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg har fått blærekatar. Igjen... Saken er at det er litt blod i urinen, men jeg har ikke tid til å dra til legen i dag eller i morgen... Jeg har snakket med legen, men de kunne ikke skrive ut resept uten å ha undersøkt. Hvor lenge kan man gå med blærekatar uten å få behandling dersom det ikke går bort? Gjør det noe om jeg går 2 dager til (merka det i går)? Jeg tar tranebærpiller og drikker tranebærjuice som aldri før, så håper det hjelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs sikkert hvor hissig infeksjonen er.

Jeg har klart å bli kvitt begynnened urinveisinfeksjon vha tranebærkapsler, men sist jeg hadde det holdt ikke det.

Det viktige er jo at infeksjonen ikke får spredt seg opp til nyrene.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tror ikke den er så hissig. Utover dagen i går merka jeg det ikke engang, men om morgenen merker jeg det. Mulig grunnet manglende væskeinntak om natta. Men nå sitter jeg hvertfall i sofaen tulla inn i tepper, med te, juice og tranebærpiller. Takk for svar:)

Skrevet

Drikk masse vann ja, med sitron i. Det hjelper utrolig godt.

omstendigheter som kan føre til blod i urinen er kraftig blæreinfeksjon og nyresten. Løping eller jogging, særlig på asfalt som gir jevne slag på blæren, kan også føre til blødninger. Disse er ufarlige, men skal alltid undersøkes for sikkerhets skyld.

Katarren kan gå over av seg selv, men du bør gå til legen og få undersøkt en urinprøve I sjeldne tilfeller kan blærekatarr føre til nyrebekkenbetennelse. Smerter høyt oppe i ryggen over nyrene og nedover mot korsryggen eller siden, feber, kvalme eller oppkast og blod i urinen bør alltid få deg til å søke lege.

Ved infeksjoner er det viktig å tømme blæren godt så du unngår at det blir liggende igjen en rest med bakteriefylt urin. Drikk mye og ta den tiden du trenger ved tissing. Er urinen klar, drikker du nok. Er den farget, drikker du ikke nok. Hiprex kan forebygge betennelse, og mange synes det hjelper. Et varmt bad kan hjelpe mot smertene.

lykke til :)

Skrevet

Så lenge det ikke går til nyrene(Noe man i grunn aldri kan vite...) gjør det ikke noe at du ikke får begynt behandling på noen dager. Det er vel i grunn bare verst for deg selv, håper du ikke har alt for vondt! Jeg tror jeg skal dø hver gang det setter inn :sjenert:

Lykke til videre!

Skrevet

Hallo. Forsøk Tranebærkapsler og drikk samtidig kjerringrokkte. Dette har virket for meg. Jeg ringte til noen med dette spørsmålet, og fikk svaret som jeg har skrevet. Dette virket.

Det er viktig at det er gode Tranebærkapsler. Så vidt jeg vet er en god styrke på 450mg per kapsel. Kjerringrokkteen fikk jeg opplyst var for å rense urinveiene.

Disse produktene koster mye ulikt har jeg sett. Jeg kjøpte fra Vital Naturprodukter. Adressen deres var www.helseshop.no. Det var samme sted de svarte meg veldig bra. Dersom du lurer på noe kan du spørre etter Rune, han kunne sakene sine...

Skrevet

Kan også prøve akupunktur - mye mer skånsomt enn antibiotika. Akup. er faktisk aller mest brukt ved akutte tilstander i Kina (og mye urtebehandling ved kroniske tilstander, men det er jo en helt annen historie)

Skrevet
Kan også prøve akupunktur - mye mer skånsomt enn antibiotika. Akup. er faktisk aller mest brukt ved akutte tilstander i Kina (og mye urtebehandling ved kroniske tilstander, men det er jo en helt annen historie)

Kjempegod idé! :klappe:

Skrevet

Hallooo! Om du har uvi så makter di IKKE å vente et par dager med å oppsøke lege. I såfall er det i veldig mild grad den uvi`n din....

Om du plages hyppig så kan legen din gi deg resept på Hiprex som forebyggende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...