Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere vippestol til deres tre måneder gamle baby? Er det skadelig?

Anonymkode: b630c...0e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det sies at dem ikke skal ligge lenge pga feilstillinger i kroppen.

Men her alle mine 4 kollikbarn ligget nesten døgnet rundt i en vippestol med vibrering fra de var 1 måned til de var 7 måneder ca. Var eneste som fungerte her i hus.

Alle er friske og raske i dag. Sunne og glade ungdom.

Alt med måte, men her var det livreddende 🙂

Anonymkode: f4591...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker dere vippestol til deres tre måneder gamle baby? Er det skadelig?

Bruker det litt, typisk hvis jeg skal dusje eller spise og hun ikke vil ligge på gulvet. Da sitter hun fornøyd i vippestolen, fåe komme litt mer opp å se :) bruker den 30 min totalt hver dag kanskje.. man skal nok bruke det minst mulig, men av og til er det veldig kjekt da. 

Anonymkode: d4c7d...188

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte vippestol når hun var 3 mnd. Alt med måte! Hun satt ikke i den lenge.

Anonymkode: 5a53a...299

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruker det litt, typisk hvis jeg skal dusje eller spise og hun ikke vil ligge på gulvet. Da sitter hun fornøyd i vippestolen, fåe komme litt mer opp å se :) bruker den 30 min totalt hver dag kanskje.. man skal nok bruke det minst mulig, men av og til er det veldig kjekt da. 

Anonymkode: d4c7d...188

Det er kun slik jeg bruker den også. Når jeg må ordne noe. Typisk at de kun kan sitte der litt, når de egentlig stortrives der. 😔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det sies at dem ikke skal ligge lenge pga feilstillinger i kroppen.

Men her alle mine 4 kollikbarn ligget nesten døgnet rundt i en vippestol med vibrering fra de var 1 måned til de var 7 måneder ca. Var eneste som fungerte her i hus.

Alle er friske og raske i dag. Sunne og glade ungdom.

Alt med måte, men her var det livreddende 🙂

Anonymkode: f4591...da3

Godt å høre. Antok at det var en smule overdrevent. Alt er jo galt i dag virker det som. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi brukte vippestol når hun var 3 mnd. Alt med måte! Hun satt ikke i den lenge.

Nei for all del, jeg kunne aldri latt baby sitte der lenge. Det er kun for å få ordnet ting, noe så fundamentalt som en dusj på 2-3 minutter 😂 eller kaste i seg en brødskive på 20 sekunder. Gå på wc osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe verre med en vippestol enn en bilstol, det blir mye det samme egentlig og bilstol kommer de fleste seg ikke unna. Med det sagt ville jeg vært litt ekstra obs på vippestol-bruk dersom babyen av ulike årsaker må sitte mye i bilstolen.

Anonymkode: d2292...036

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke noe verre med en vippestol enn en bilstol, det blir mye det samme egentlig og bilstol kommer de fleste seg ikke unna. Med det sagt ville jeg vært litt ekstra obs på vippestol-bruk dersom babyen av ulike årsaker må sitte mye i bilstolen.

Anonymkode: d2292...036

Nei lange turer med bilstol er fullstendig uaktuelt før baby er langt eldre for min del. Det orker jeg definitivt ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei for all del, jeg kunne aldri latt baby sitte der lenge. Det er kun for å få ordnet ting, noe så fundamentalt som en dusj på 2-3 minutter 😂 eller kaste i seg en brødskive på 20 sekunder. Gå på wc osv. 

Jenta mi satt lenger enn det da hun var 3 mnd altså. :fnise:

Hun satt vel rundt en times tid+- totalt i løpet av en dag. Som du sier, når jeg måtte snu meg i dusjen, få i meg noe mat, gå på do, lage flaskene hennes. 

De dagene hun godtok å heller ligge på et teppe, så gjorde jeg heller det, men den vippestolen var redning noen ganger!

Føl deg frem, og gjør det du selv synes er riktig. Om baby satt lenge(typ 10min) så passet jeg på at hun fikk strekt seg skikkelig ut etterpå.

Som sagt - alt med måte!

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Maks 20-30 min. Hun liker det godt og utforsker leken med hendene (har Baby Bjørn stol med leke). Er vel pluss og minus med alt. 

Anonymkode: 52225...2ec

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men kun når eg måtte dusje kjapt. Snakk om 5.min ellers ikkje brukt. 

Anonymkode: b93ca...a45

AnonymBruker
Skrevet

Det sies jo at Babybjørn vippestol ikke er så ille da. Men hva vet vel jeg. Min på 3 mnd sitter der kanskje en times tid om dagen, når jeg skal ordne ting selv :) Han elsker det. Har kjøpt tilhørende leke.

Anonymkode: 80974...f95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre barn har begynt så smått med vippestol bare noen få uker gamle. Babybjørn sin er helt genial! 

Anonymkode: 433f3...d42

Skrevet

Hæ? Aldri fått med meg at det er skadelig. Har en baby som går fort lei av å ligge og bruker vippestolen som en type karusell.

Ser han bare vippe seg selv som en eller annen tulling på crack, og han kan fort kjefte om jeg tar han opp. 🤣

Babybjørn bruker vi og det startet han med fra han var ca. nyfødt uten at noen har reagert på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...