Gå til innhold

Samboeren min skal på tur

Anbefalte innlegg

Gjest snart_singel??
Skrevet

Sukk.

Har vært sammen med samboeren min i snart 3 år. Vi eier leielighet sammen og har hatt det stort sett ganske fint. Rett før sommeren gikk kjæresten min på en smell, eller møtte "veggen" som man kan si... Etter det så begynte det å gå dårligere og dårligere. Er vel han som har mistet endel av følelsene sine for meg.

En dag så hadde han glemt å skru av PC sin før han gikk ut og (ja FY) jeg snoket der inne. Fant ut at han har kontakt med en jente han opplagt er forelsket i.... Utifra mailene og loggførte MSN samtaler så skjønner jeg at det ikke har skjedd noe fysisk mellom de, men det er fordi hun ikke vil.

Det rare er at hun skriver ganske fine mail til han. Ber han tenke seg godt om før han gjør det slutt. At selv om følsene er borte (for meg) så er det ingen grunn til å oppføre seg dårlig fordet. Om han tror det i lengden blir så mye bedre med en annen en meg. Osv. Slik at jeg klarer ikke å hate henne heller. Men det gjør vondt

Jeg er veldig innstilt på å prøve å redde forholdet, men jeg vet ikke om jeg greier det. Trodde virkelig dette var det som skulle være resten av livet. Bare tanken på å selge leieligheten, flytte osv er så vondt.

Nå skal han bort et par dager, og jeg er sikker på at det er med henne.... Han sier jo selfølgelig ikke det, skal opp å hilse på noen kompiser som er på jakt.... Bør jeg konfrontere han med det jeg vet, eller bare holde kjeft??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke vert i tvil om å si det til han, han kan ikke bli sur for at du har lest mailene/msn hans, det er tross alt mye verre det han har gjort, å ikke rart at du "snoker" litt hvis han gjør slike ting, som regel merker man at noe er galt før man ikke har noe konkret bevis på det..du fortjener en som vil ha deg å bare deg! er nok av fisker i havet, (vet det er litt vanskelig siden dere har vert sammen såpass lenge å deler leilighet..men du får det bedre uten han)

Skrevet

Jeg tror nok han blir sur fordi du har lest mailen hans.

Men det er nok det beste for dere begge å få snakket ut om denne saken. Du har ingen garanti for at det blir et godt utfall, men sånn det er nå vil du jo gå å være i tvil om alt han foretar seg.

Skrevet

Å, jeg har så mye medfølelse nå, jeg opplevde nesten nøyaktig det samme for en stund siden (bortsett fra at den andre jenta ikks virket så real i e-postene sine som den du beskriver) og det endte ikke godt.

Jeg tror ikke du kan si eller gjøre så mye akkurat nå for å hjelpe på situasjonen, han er sikkert oppglødd over reisen, og hvis du krangler med ham nå, så vil han dra til henne med negative følelser ang deg.

Men jeg ville absolutt sagt det til ham det jeg visste, på en så rolig og kontrollert måte som du klarer. Så kan han forklare formålet med reisen, om de nå skal snakke sammen for å finne ut av ting, eller om de reiser bort sammen for å begynne på et kjærlighetsforhold.

Så vet han at DU står på spill, at han mister deg hvis han reiser / involverer seg med henne. For menn er feige, og han vil sikkert drøye det ut lenge før han evt. forteller noe selv.

Allier deg med en god venninne eller familie, da jeg var midt oppi dette ble jeg nesten paralysert både i kropp og tanke.

Skrevet

:klem: Huff, føler med deg... :troest:

Synes du skal konfrontere han med det.. Selvfølgelig ikke så bra å sjekke mailen hans, men det blir på en måte litt mindre viktig nå synes jeg.

Utrolig feigt og smålig (og dessverre ikke så uvanlig) å overlappe på denne måten. Tror du kanskje må se det i øynene at dette kan ta slutt.. :tristbla: Hvis han ikke kommer luskende med halen mellom bena hvis du sier at du ikke tolererer dette og går... Men du fortjener utrolig mye bedre enn å bli ført bak lyset på denne måten!

Jeg hadde blitt så SKUFFA og RASENDE!!!! :kjempesinna:

Det er så utrolig vondt å gå gjennom det du frykter, (selge leilighet osv.), men det er bedre å ta det vonde for så å gå en annen lysere fremtid i møte. Vet for lite om dere til å si at du skal gjøre sånn eller sånn, men jeg vil bare si at uansett hva som skjer så blir det bra til slutt! ;)

:klem:

Skrevet

PS: Min ex var heldigvis fornuftig og ble IKKE sur fordi jeg hadde lest e-posten. Han overlot retten til å bli sur til meg, og noe annet ville vært ganske merkelig. Jeg ville ikke tenkt over akkurat DETTE hvis jeg var deg.

Skrevet

Du trenger ikke si at du har snoket på pc'en. Si det rett ut at du har på følelsen at noe er galt i forholdet og at du ønsker å prate om det. Si f.eks at du ikke tror at han elsker deg lenger og spør om det er sant og hva dere evt kan gjøre. IKKE bruk innholdet på pc'en.

Skrevet

Synes Soleil~noirs innlegg verker fornuftig. Henger meg på den. :Nikke:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Synes også Soleil~noirs innlegg virker fornuftig.

Synes også at du skal si sannheten, men du trenger jo ikke si "jeg snoket på datan din". Du kan jo si at du skulle bruke maskinen hans da den likevel var på og kom over dette.

Du kan jo også si du skulle bruke msn, men kom over denne jenten som kontakt da du skulle logge ham ut før du logget deg selv på.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Huff, jeg må vel konfrontere han med det på en måte ja. Sitter her med tårene i øynene og en stor vond klump i magen.

Tror nesten jeg er mest redd for at han skal inrømme det. Si, ja jeg skal reise bort med henne, jeg er forelsket i henne ikke i deg. At det nesten kommer til å være en lettelse for han. At jeg tar intiativet til at det skal bli slutt. For jeg vil jo egentlig få dette til å funke, vi har alltid hatt det så bra sammen, og før han fikk denne "knekken" så var alt så bra.

Er derfor jeg er villig til å "tollerere" litt, men ikke utroskap altså. Men jeg er så redd jeg ikke kommer til å få sjansen til det.

Bør jeg ta kontakt med hun jenta?? Har jo navnet hennes og har sjekket opp mye om henne på nettet (ja FY). Men på en måte så gjør hun kanskje ikke noe galt, hun ber han jo stadig tenke på hva han gjør, og i flere av mailene presiserer hun at det ikke vil skje noe fysisk mellom de så lenge vi er sammen. Men på en måte vil jeg jo ta hevn og...

Skrevet

føler mange her sitter og mener han er storeslem selv, som etter å ha mistet litt følelser for samboeren sin er så slem at han møter ei jente han føler følelser for.

for det første, det har ikke skjedd noe mellom dem fysisk, de snakker og liker hverandre åpenbart, men prater faktisk også sammen om ting som om dette er lurt, om han vil få det bedre med andre en deg eller om han bør gi forholdet med deg en sjans til.

å krangle med ham tror jeg bare vil skyve ham vekk, helt vekk.

men å prate med ham hadde jeg ikke klart å latt være om jeg hadde kommet over slik informasjon tror jeg.

prat med ham om det, fortell ham at du kom over hans samtaler med henne på datan hans en dag han glemte å skru den av. om han mener du snoket, så javel, du snoket! at du ikke skulle gjort det vet du, og du gjorde det ikke for å få noe å krangle med ham om men fordi du følte at følelser og alt er gått litt skeis, uten at dere tydeligvis prater mye om det?

fortell at du vet om henne, og fortell ham hva du føler av sorg og ønsker om å gi det en sjans det dere har/har hatt. ikke press ham eller fortell ham hva du mener han skal gjøre eller hva du fortjener eller hva han skylder deg. for dersom dere har hatt ett godt forhold og han ikke har fått mer en deg i dette forholdet, så er det ikke snakk om skyld, men om ønsker og forsøk og hva man føler man kan og ikke kan gjøre.

jeg tror man har større sjans for at en partner som er usikker på følelsene sine, og har møtt noen som er interessante, vil gi det en sjans til dersom man faktisk prøver å forstå og samarbeide istedenfor å krangle og kjefte og fordele skyld.

prøv å sett det i hans situasjon, at det var du som hadde mistet følelser og møtt en du likte. prøv å forstå hvordan det er å være i ett forhold med en du elsker/har elsket og bodd sammen med i tre år, som er endel av livet ditt, men i tillegg har endret seg og føler tvil. det er helt garantert ikke verken lett eller godt for ham heller denne situasjonen.

lykke til uansett.

Skrevet

Fy f*** så sint jeg blir på dine vegne!!! :kjempesinna: Klart du må konfrontere han. Vet ikke hva jeg skal si, men du har all mulig grunn til å være kjempeskuffa, sint, lei deg...Åå, jeg føler sånn med deg nå..Pokkers drittsekk!!

Go :klem: til deg! Husk at dette blir hans tap når/hvis han mister deg...

Skrevet
Sukk.

Har vært sammen med samboeren min i snart 3 år. Vi eier leielighet sammen og har hatt det stort sett ganske fint. Rett før sommeren gikk kjæresten min på en smell, eller møtte "veggen" som man kan si... Etter det så begynte det å gå dårligere og dårligere. Er vel han som har mistet endel av følelsene sine for meg.

En dag så hadde han glemt  å skru av PC sin før han gikk ut og (ja FY) jeg snoket der inne. Fant ut at han har kontakt med en jente han opplagt er forelsket i.... Utifra mailene og loggførte MSN samtaler så skjønner jeg at det ikke har skjedd noe fysisk mellom de, men det er fordi hun ikke vil.

Det rare er at hun skriver ganske fine mail til han. Ber han tenke seg godt om før han gjør det slutt. At selv om følsene er borte (for meg) så er det ingen grunn til å oppføre seg dårlig fordet. Om han tror det i lengden blir så mye bedre med en annen en meg. Osv. Slik at jeg klarer ikke å hate henne heller. Men det gjør vondt

Jeg er veldig innstilt på å prøve å redde forholdet, men jeg vet ikke om jeg greier det. Trodde virkelig dette var det som skulle være resten av livet. Bare tanken på å selge leieligheten, flytte osv er så vondt.

Nå skal han bort et par dager, og jeg er sikker på at det er med henne.... Han sier jo selfølgelig ikke det, skal opp å hilse på noen kompiser som er på jakt.... Bør jeg konfrontere han med det jeg vet, eller bare holde kjeft??

Nå har du oppdaget dette selv, så jeg synes at du skal ta det opp med han før han velger å dra på tur. det kan jo hende han skal med kompiser,men du har grunn til å tro noe annet.

Sett deg ned med han før han drar

Skrevet

:klem: Jeg vet akkurat hvordan du har det.. Jeg var igjennom noe av det samme for noen mnd siden, mens jeg var inne å snoket på tlf ;)

Jeg ville tatt opp dette med typen din.. Synes Aline kom med ett veldig bra innlegg.. Jeg gjorde det i hvertfall på samme vis, og min type ble ikke sur eller sinna, han satt heller igjen med skyldfølelse, uten å ha gjort noe direkte ulovlig :icon_neutral: Han hadde gjenopptatt kontakt med sin ex-dame via SMS.. Han lovte å ikke holde noe mere kontakt.. Vi har hatt ett par krangler rundt dette, da jeg vet han ikke har klart å overholde dette :frustrert: men jeg vet i hvertfall det ikke er snakk om utroskap, men følelsen å vite at sin kjæreste har følelser for en annen, den er drit vanskelig å takle, selv om han bedyrer jeg er den eneste, og han hadde aldri gått tilbake til sin ex uansett :roll: så jeg vil bare sende deg en kjempestor klem.. :klem:

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at du skulle klare å tie, om noe slikt som dette. Jeg ville fortalt hva jeg visst, og bedt han ryke og reise etterpå. Men det er meg. Ønsker du å bevare forholdet til han, kan du ta det opp på en litt penere måte.

Si at du har funnet mailene, og spør han hva det egentlig gjelder? Er han interessert i å fortsette forholdet med deg, eller skal dere bryte opp? Du lar da han bestemme din fremtid, der han bestemmer om du skal være med videre i livet hans eller ikke.

Jeg ville valgt for meg selv i en slik sak, men det er meg.

Gjest filosofia
Skrevet

I mitt hode har han alt bedratt deg. Han har utlevert deg til den andre. Og vurderer forholdet UTEN å overhode gi deg samme mulighet. Nå er han i ferd med å prøve ut for å se om han gjør rett.

Jeg hadde konfrontert ham med det, og bedt ham pakke kofferten for godt.

Skrevet

Jeg føler med deg, skjønner at det må være fryktelig tungt å finne ut noe sånt som dette.

Men orker du tanken på at han kanskje er på tur med denne jenta - hvordan kommer det til å være å sitte hjemme og undre? Og hvordan vil det bli å få han tilbake fra turen? Hva kommer du til å føle, tenke osv da?

Jeg syns du bør ta samtalen så fort som mulig. Det er ikke ålreit å ha snoket i andres ting, men forventer man å oppdage noe sånt når man sitter ved samboern sin sin pc?

Sånn du beskriver situasjonen så får jeg inntrykk av at han er ferdig med forholdet deres...men hvis du ønsker det så sterkt så håper jeg jo inderlig at dere kan klare å redde stumpene av det.

Men da må dere snakke om det du har funnet ut.

K

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Huff, da har i allefall ballen begynt å rulle...

Klarte å holde meg ca 2 min etter at han kom hjem fra jobb.

Han ble ikke sur over at jeg hadde snoket på PC hans, han nevte ikke den delen en gang. Han inrømmet alt, at han har møtt en annen jente han har veldig sansen for, og at han har veldig tvil rundt forholdet vårt. De har ikke gjort noen ting, han tror ikke han ville klart å være utro mot meg. Men det er hun som har holdt igjen.

Han fortalte at de prater mye om forholdet vårt, hun var i hans situsajon for 1 år siden og valgte å gå. Det har hun senere angret på, og det ble ikke noe ut av det med den nye fyren. Hun vil at han skal være 150% sikker på at han vil at det skal bli slutt før de kan ha et forhold, og at han skal gå fra meg fordi han ikke ha rfølelser for meg meg, ikke fordi han har følelser for henne.

Ikke lett, tror jeg mister han. Han kan ikke sette fingeren på noe jeg har gjort. Det er ufattelig trist.

Han sa han ikke skulle på tur med henne, men med noen kompsier. Han blir hjemme en dag til, slik at vi får pratet ut. Så drar han oppover med bestekompisen sin, og har stoler jeg på at han snakker sant.

ER så lei meg jeg nå

Skrevet

Fikk helt vondt i magen av å lese dette jeg :tristbla:

Skjønner godt at du er lei deg og sinna, det har du all rett til å være. Jeg har egentlig ingen gode råd og gi deg heller, bare si at jeg håper alt ordner seg for deg til slutt :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...