AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Hei Jeg er student med 2 deltidsjobber ved siden av. God lønn, men overstiger ikke 40 % arbeid pga skole og lånekassen. Pga tidligere hendelser har jeg blitt nødt til å ta opp et kredittgjeld på ca 45 000,-, noe av det dummeste jeg har gjort og angrer sterkt på det, men jeg var nødt til det. Jeg holder på å nedbetale det nå og hit til har jeg 34 000,- igjen å gå. Jeg prøver å putte alt fra feriepengene, skattepengene og store beløp som jeg får i det i tillegg til minimumsbeløpet som betales hver måned. Men jeg prøver også å tilpasse det så det ikke går utover min livsopphold.(Leie, telefon, månedskort etc) Men jeg har i det siste kuttet kraftig i mat pengene og kuttet alt annet utgifter som ikke er nødvendig. Jeg kjøper heller ikke noe særlig klær og annet med mindre det er nødvendig. Nå får jeg skattepengene på ca 6800,- som jeg kommer til å putte i det og da vil jeg igjen ha 27 200,- også fortsetter jeg sånn. Jeg slutter i en av jobbene nå til september pga kontrakten går ut og må finne en annen jobb. Men jeg vurderer fremover å legge en av lønningene til å betale gjelden så det går litt fortere. Jeg må gjøre dette fortere for å begynne å spare til egenkapital for kjøp av bolig. Noen som har erfaringer med å betale gjelden raskt? Hvor mye hadde du og hvordan klarte du å nedbetale det raskt? Anonymkode: a150c...e8f
Gjest Rååååsa Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Hva er renta på gjelda di? Har du vurdert å flytte den til en vanlig bank?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Rååååsa skrev (19 minutter siden): Hva er renta på gjelda di? Har du vurdert å flytte den til en vanlig bank? Du er tilbake. KG's magnetiske kraft🤭 Anonymkode: d6baa...ffc
Gjest Rååååsa Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er tilbake. KG's magnetiske kraft🤭 Anonymkode: d6baa...ffc Jau...
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Rååååsa skrev (42 minutter siden): Hva er renta på gjelda di? Har du vurdert å flytte den til en vanlig bank? Månedlig nominell rente ved delbetaling av beløpet er 1,71 %. Årlig nominellrente er 20,49 % Anonymkode: a150c...e8f
Gjest Rååååsa Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Månedlig nominell rente ved delbetaling av beløpet er 1,71 %. Årlig nominellrente er 20,49 % Anonymkode: a150c...e8f Nå er det fryktelig lenge siden jeg hadde plagsom gjeld. Kanskje 23-24 år siden. Den var på 10 000,- og jeg jobba alt jeg klarte i 6 mnd. Studiene ble satt på vent. Men sjekk ut appen Horde. De har lav rente på refinansierng. Men dette klarer du. Du kommer til å lære masse som du kan nyttiggjøre deg når du skal spare til EK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå