kermit123 Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Da har jeg tatt vaksinen. Over på et blunk, og jeg kjenner bare på litt ømhet i armen. Har for lengst innsett at veien ut av denne pandemien og tiltakene er vaksine. Regjeringen tar ikke sjansen på noe annet, det har de vist. Så er det også en vaksine for de som ikke kan ta den, på grunn av sykdommer som er inkompatible med vaksine. Samt redusere risikoen for mutasjoner som kan kaste oss inn i ytterligere tiltak / stengte grenser. Dersom man har confirmation bias og leter i tvilsomme fora så kan man sikkert overbevise seg selv om at vaksinen er utrygg, jeg er imidlertid godt overbevist om at den er trygg opp mot å få COVID selv, eller smitte andre med verre helse, at den fører til mindre død / alvorlig sykdom, og mindre smittespredning i samfunnet (til tross for at man fortsatt kan bli smittet). Kanskje ikke dagens viktigste post, tenkte bare jeg skulle kontre de utallige skespis-trådene her. Endret 7. desember 2021 av kermit123 6
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Gratulerer 😀 jeg fikk nettopp sms fra min datter 85-mod, bosatt i Oslo, som var veldig glad og fornøyd for første stikk i dag. Har forstått at dere må vente helt til september med neste. Det er lenge. Jeg fikk mine med 6 uker imellom.
kermit123 Skrevet 6. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2021 (endret) 3 minutter siden, Hvemsomhelst said: Gratulerer 😀 jeg fikk nettopp sms fra min datter 85-mod, bosatt i Oslo, som var veldig glad og fornøyd for første stikk i dag. Har forstått at dere må vente helt til september med neste. Det er lenge. Jeg fikk mine med 6 uker imellom. Ja, det er ei stund ... Men vi kan jo håpe på at Pfizer eller Moderna overrasker utover sommeren slik at det kan gå raskere 🤞 Endret 6. juli 2021 av kermit123 1
Yahahakorok Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Tok den i dag selv merker kun en tanke ømhet i armen, mer som om jeg skulle ha brukt den mye mer enn den andre. Får se om jeg får andre reaksjoner de neste dagene! Enig at dette er veien ut! Jeg respekterer dog de som ikke vil ta den eller kan ta den. Særlig om det er allergi/medisinske grunner. Men nå er jo de fleste jeg snakker med vaksinert 3
Gjest Linny111 Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Gratulerer! Jeg er født i 91 og fikk første dose for fem uker siden. Håper jeg får andre om tre-fire uker.
skrue Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Litt artig når jeg snakker med kollegaer, slekt og venner. Samtlige er så klare for å ta vaksinen og velger første mulige. Selv var det min tur for fire uker siden og må vente åtte til for neste. Vaksinemotstand er bare noe jeg leser om på nett. 3
Tunique Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 skrue skrev (24 minutter siden): Litt artig når jeg snakker med kollegaer, slekt og venner. Samtlige er så klare for å ta vaksinen og velger første mulige. Selv var det min tur for fire uker siden og må vente åtte til for neste. Vaksinemotstand er bare noe jeg leser om på nett. Kjenner flere som ikke skal ta vaksinen inkl meg selv. Både i egen familie, venner og kollegaer. Så deg om det🙂 3
Ukjent. Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Glad du er fornøyd med ditt valg og slipper å vente lenger. Men jeg forstår ikke helt behovet ditt for å rakke ned på at andre velger annerledes enn deg selv? Man trenger ikke lese på tvilsomme fora for å lese at man KAN få feks betennelse på hjertet av vaksinen. (Og jeg skriver kan med store bokstaver fordi jeg vet risikoen er lav, men det er den for alvorlig sykdom ved koronasmitte også) Jeg har ikke bestemt meg enda, har ikke fått innkallelse enda, så tar en beslutning når den tid kommer. 1
kermit123 Skrevet 6. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2021 23 minutter siden, Ukjent. said: Glad du er fornøyd med ditt valg og slipper å vente lenger. Men jeg forstår ikke helt behovet ditt for å rakke ned på at andre velger annerledes enn deg selv? Man trenger ikke lese på tvilsomme fora for å lese at man KAN få feks betennelse på hjertet av vaksinen. (Og jeg skriver kan med store bokstaver fordi jeg vet risikoen er lav, men det er den for alvorlig sykdom ved koronasmitte også) Jeg har ikke bestemt meg enda, har ikke fått innkallelse enda, så tar en beslutning når den tid kommer. Beklager om du ble støtt. Har du lest deg opp på hva COVID-infeksjon kan føre til da? Sammenlignet andel alvorlige bivirkninger fra vaksine mot andelen alvorlige bivirkninger fra COVID-infeksjon? 2
Ukjent. Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 kermit123 skrev (5 minutter siden): Beklager om du ble støtt. Har du lest deg opp på hva COVID-infeksjon kan føre til da? Sammenlignet andel alvorlige bivirkninger fra vaksine mot andelen alvorlige bivirkninger fra COVID-infeksjon? Jeg personlig ble ikke støtt nei, jeg bare liker ikke veien samfunnet har gått med kollektiv svartmaling og latterliggjøring av de som stiller spørsmål. Siden når ble det feil og søke kunnskap og erfaring før man gjør et valg? Jeg har hatt korona, ble bare forkjølet (og nei, jeg har absolutt ingen ettervirkninger). Så skal jeg ta vaksinen er det kun av solidaritet til andre, og har litt vanskelig for å se hvilke nytte det gir når jeg har påvist antistoffer. For vaksinen har de mottatt mer enn dobbelt så mange varsler om bivirkninger enn de vanligvis gjør på et helt år for alle vaksiner og medisiner tilsammen (står på legemiddelverket.no). Nå er riktignok bare ca 10% av dem klassifisert som alvorlige, og det er jo ekstremt mange som har tatt en helt ny vaksine, så det er ikke rart. Jeg er likevel skeptisk til å ta en vaksine som har vært så kort på markedet. Jeg tok ikke svineinfluensavaksinen heller, og er glad for det valget idag (er ikke antivakser, har tatt alle vaksinene i det vanlige vaksineprogrammet (mmr, bcg osv). 2
Anbefalte innlegg