Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om å jobbe hjemmefra. 
Jeg har behov for en roligere hverdag enn hva jeg har nå og mer frihet i start og sluttidspunkt på jobben. Jeg har høy kapasitet og er strukturert, så jeg vet jeg ville vært effektiv på jobb. Har høy datakunnskap og bakgrunn i mediebransjen og kundeservice.

Men hvor kan man finne en trygg jobb å sitte hjemme med? 
Jeg er ikke interessert i MLM/pyramidespill eller å få betalt for å chatte med folk, aka Norwegians works from home, som virker å være det som alltid dukker opp når jeg søker etter ideer.

Det er ikke direkte salg jeg ønsker å jobbe med heller, og aller helst vil jeg ha så lite provisjonslønn som mulig, heller fastlønn med litt mulighet for bonus. 

Er det noen der ute med noen tips?

Anonymkode: 51b85...e4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber frilans som oversetter. Kan jobbe hvor som helst fra:-).

Er masse oppdrag tilgjengelig over alt på nettet.

Betaler ikke så vanvittig bra, men jeg lever veldig billig og ønsker å reise når jeg vil.

Anonymkode: 31840...1f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber frilans som oversetter. Kan jobbe hvor som helst fra:-).

Er masse oppdrag tilgjengelig over alt på nettet.

Betaler ikke så vanvittig bra, men jeg lever veldig billig og ønsker å reise når jeg vil.

hvor finner du oppdrag? er det sånn 100 kr i timen🥴jeg er syk og mye hjemme, og kan godt tjene småsummer. men blir det for anstrengende/forverrer helsen så dropper jeg det. kan bare oversette engelsk eller skandinaviske språk🤭

Anonymkode: 5659c...94a

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet tror jeg 100.000 andre nordmenn også lurer på, meg inkludert. 

Så hvis du finner noen, vær snill og oppdater oss 😄 

Anonymkode: 9f609...d17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Programmering, jeg hadde toppen to dager på kontoret i måneden til og med før koronaen kom. 

Anonymkode: 9ffe7...642

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er revisor, og jobbet mye hjemmefra også før Korona. Men jobben krever jo selvfølgelig at du er innom kontoret og kunder innimellom. Det roer seg enda mer etter korona, når absolutt alle har blitt vant til videomøter. Vi legger i alle fall opp til at folk i hovedsak kan jobbe hjemmefra også fremover. Har også fleksitid, så kan i praksis jobbe når jeg vil, trene midt på dagen, og så videre. Er forøvrig et yrke der man ikke kan "jukse", da vi fører fakturerbare timer tross fastlønn. 

Anonymkode: 8131d...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

hvor finner du oppdrag? er det sånn 100 kr i timen🥴jeg er syk og mye hjemme, og kan godt tjene småsummer. men blir det for anstrengende/forverrer helsen så dropper jeg det. kan bare oversette engelsk eller skandinaviske språk🤭

Anonymkode: 5659c...94a

På nettet, som sagt. Etter en stund med å overholde frister, samt gjøre en god jobb, kommer de tilbake til deg med tilbud om flere oppdrag.

Lønn er typisk 220-250 kr pr 1000 tegn oversatt tekst. For meg 250-300 i timen i praksis.

AnonymBruker
Skrevet

Sitter hjemme fast , jobbet hjemme i rundt 6 år. Jober i et globalt selskap. Det er mange arbeidsplasser som tilbyr hjemmekontor, men hos oss er det ikke sånn at du kan ha 50/50 eller noe. Det er enten kontor eller fast hjemme. Har fullt utstyr hjemmekontor fra jobben, to skjermer, hev/senk pult, kontorstol, betalt internett og tilskudd til strøm på 400 pr.måned. Du må jo kunne ha en utdannelse eller erfaring fra noe før du kan søke deg til en jobb som har hjemmekontor. Jeg har venner som jobber både i reisebyrå, regnskapsfirma bl.a som har fast hjemmekontor. Kunne aldri  tenkt meg å gå tilbake fysisk til kontoret. Sparer ca 2 timer reisevei daglig pluss reisepenger. Men det beste er når du logger av så er du hjemme

Anonymkode: c70ab...039

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke nesten hele Norge jobbet hjemmenfra siste 1,5 årene da? Tror de fleste jobber kan gjøres hjemmenfra nå..

Anonymkode: 71c48...e11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke nesten hele Norge jobbet hjemmenfra siste 1,5 årene da? Tror de fleste jobber kan gjøres hjemmenfra nå..

Veldig mange må tilbake på kontoret igjen, ihvertfall mesteparten av tiden. 

Anonymkode: 25397...aab

AnonymBruker
Skrevet

De fleste arbeidsgivere har vel nå forstått at det er mye billigere å la folk jobbe hjemmefra fast enn å ha utgifter til lokaler og renhold. 
Dessverre er ikke min arbeidsgiver en av disse, og jeg ser meg nå om etter en annen jobb, som tilbyr hjemmekontor fast (evt. free seating på arbeidsplassen de dagene man må møte opp pga. møter og lignende) 

Anonymkode: 507e1...899

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Joda - og jobben jeg gjør i dag kan også gjøres hjemmefra, halve kontoret sitter hjemme. Men det er et call senter og null fleksibilitet. Jeg vil egentlig helst drive for meg selv. Bare prøver å finne den nisjen som skal gjøre det mulig, uten å selge frønæring, sminke eller drive med onlyfans👀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

På nettet, som sagt. Etter en stund med å overholde frister, samt gjøre en god jobb, kommer de tilbake til deg med tilbud om flere oppdrag.

Lønn er typisk 220-250 kr pr 1000 tegn oversatt tekst. For meg 250-300 i timen i praksis.

Du tar for dårlig betalt! Hilsen oversetterkollega

Anonymkode: c8413...5f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Frisører, tannleger, leger, kirurger, barnehageansatte, bussjåfører osv kan ikke ha hjemmekontor.

Anonymkode: b34d5...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tar for dårlig betalt! Hilsen oversetterkollega

Anonymkode: c8413...5f0

Hva ligger du på da? Jeg vet at en kan få mer betalt, men en blir ofte mer bundet da siden en må gjøre mer fast jobbing.

Det et freelancingen og friheten jeg er ute etter. 

• 5 måneder senere...
Annonse
Skrevet
On 7/6/2021 at 1:01 PM, AnonymBruker said:

Jeg drømmer om å jobbe hjemmefra. 
Jeg har behov for en roligere hverdag enn hva jeg har nå og mer frihet i start og sluttidspunkt på jobben. Jeg har høy kapasitet og er strukturert, så jeg vet jeg ville vært effektiv på jobb. Har høy datakunnskap og bakgrunn i mediebransjen og kundeservice.

Men hvor kan man finne en trygg jobb å sitte hjemme med? 
Jeg er ikke interessert i MLM/pyramidespill eller å få betalt for å chatte med folk, aka Norwegians works from home, som virker å være det som alltid dukker opp når jeg søker etter ideer.

Det er ikke direkte salg jeg ønsker å jobbe med heller, og aller helst vil jeg ha så lite provisjonslønn som mulig, heller fastlønn med litt mulighet for bonus. 

Er det noen der ute med noen tips?

Jeg jobber som utvikler, og har permanent hjemmekontor. Har en del utdanning, men har kollegaer som bare har et par år fagskole. Markedet skriker etter folk, så det er lett å få seg jobb.

Anonymkode: b31ae...8f2

• Liker 2
Skrevet

Jobber som utvikler med hjemmekontor i Portugal. Jobben er i USA, men tar årevis å få oppholdstillatelse. 

Anonymkode: 45011...0e5

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i tenkeboksen på om jeg vil bli programmerer eller advokat/jurist. Virker som om begge har mulighet for hjemmekontor - åssen er det som jurist? Vet noen det?

Anonymkode: c8e0c...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...