AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Min manns søster møter aldri opp i vårt barns bursdager, sender aldri julegaver eller feirer jul med oss. Men vært eneste år blir vi invitert i bursdagen til hennes tenåring. Og hvert eneste år sender hun med en gaveliste langt som et uår, det billigste på lista i år er en Gant hettegenser til den nette sum på 1300kr. Det står spesifisert både størrelse, farge og merke på alt sønnen ønsker seg. Og ingenting er billigere enn 1000 - lappen. Slik er det hver jul og bursdag. Mannen sier han er lei, og synes faktisk det er litt frekt. Vi har møtt opp til bursdagene frem til nå, da har det vært en stusselig afære med kaffe, langpanne kake og bursdagsbarnet sitter å spiller på rommet. Han har ikke giddet å takke for gavene en gang. I år tror jeg ikke at jeg gidder, dette blir for dumt. Spesielt når hun ikke gidder å møte opp selv. Svigermor mener at jeg burde dra og at vi som har såpass god økonomi bør unne vår nevø som vokser opp med en ufør mamma fine gaver. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: fc645...6bc 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Tittelen skulle være: Hva gjør vi når svigersøster ber om dyre gaver, men aldri møter opp selv? Anonymkode: fc645...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min manns søster møter aldri opp i vårt barns bursdager, sender aldri julegaver eller feirer jul med oss. Men vært eneste år blir vi invitert i bursdagen til hennes tenåring. Og hvert eneste år sender hun med en gaveliste langt som et uår, det billigste på lista i år er en Gant hettegenser til den nette sum på 1300kr. Det står spesifisert både størrelse, farge og merke på alt sønnen ønsker seg. Og ingenting er billigere enn 1000 - lappen. Slik er det hver jul og bursdag. Mannen sier han er lei, og synes faktisk det er litt frekt. Vi har møtt opp til bursdagene frem til nå, da har det vært en stusselig afære med kaffe, langpanne kake og bursdagsbarnet sitter å spiller på rommet. Han har ikke giddet å takke for gavene en gang. I år tror jeg ikke at jeg gidder, dette blir for dumt. Spesielt når hun ikke gidder å møte opp selv. Svigermor mener at jeg burde dra og at vi som har såpass god økonomi bør unne vår nevø som vokser opp med en ufør mamma fine gaver. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: fc645...6bc Dette har du vel spurt om her inne før også! Anonymkode: 46095...871 4
GammelKaktus Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Det høres jo helt rart ut... Jeg hadde nok gitt et gavekort eller noe på 500 kr, vet ikke om jeg hadde stilt opp i en bursdag, han er jo så stor og når han ikke en gang gidder å komme ut av rommet så er det meningsløst. Langpannekake har jeg ingenting i mot, ikke kaffe heller. 😄 33
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Jeg hadde nok ikke forholdt meg til ønskelisten, men heller kjøpt noe etter eget budsjett. Hadde fremdeles stilt opp i bursdagen. Samtidig synes jeg det er opp til mannen din å ta en samtale med søsteren sin. Kanskje sliter de? Hva er grunnen til at de ikke feirer jul eller kommer i bursdager? Tenkte med en gang det kan være økonomisk og at svigersøster ønsker å kompensere (mtp barnet) og derfor leverer ønskeliste med ting barnet ønsker men hun ikke har råd til å kjøpe. Det er selvsagt uhøflig at sønnen ikke kommer ut når dere er der for å feire ham, samtidig sier det også noe om mangel på oppdragelse. Anonymkode: 23c98...91a 21
Kattugla Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 Imøtekommer dere disse ønskene? Jeg hadde fra nå av nøyd meg med å gi han et kort med en seddel. 11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Hadde gitt gavekort på det beløpet jeg ønsket å gi. Anonymkode: 8f5cb...137 15
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 Mannen din må jo snakke med søstera si. Hvis hun har dårlig råd, og dere pleier å gi gaver til tusenlapper, er det jo forståelig at hun ikke møter opp hos dere, det kan hun jo ikke matche. Gi bursdagsbarnet en bok og en tohundrelapp som tilskudd til ønskene og dra i bursdag hvis dere har lyst til å møte dem og ta den kaffekoppen. Neste gang dere ber, må han igjen snakke med henne på forhånd, si at dere ønsker de skal komme, at en liten presang (til bursdagsbarn) blir satt pris på og familie er viktig. Anonymkode: 5abe8...5c4 7
Blomsterpotta Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 Jeg hadde sagt det rett ut at så dyre gaver ikke er aktuelt å innfri, uansett om mot er ufør eller milliardær. Jeg hadde bare gitt en liten pengesum og droppet hele bursdagen. Får dere spørsmål så ta ett oppgjør om hvorfor dette bare en enveis. Ett oppgjør er uansett på tide. 13
Nuith Skrevet 6. juli 2021 #11 Skrevet 6. juli 2021 Jeg hadde gitt et gavekort eller en pengegave på det jeg følte var et ok beløp (500 kr, som nevnt ovenfor, høres ok ut for en vanlig bursdag). Og så ville jeg fått mannen til å ta en samtale om at det er viktigere for dere at hun kommer i selskap enn at hun har med gave, og dersom det er økonomien som er problemet så kanskje dere sammen kan sette et maxbeløp som dere gir for til hverandres familier? 4
Gjest parkeringsvakten Skrevet 6. juli 2021 #12 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Kjøpt gaver til den prisen jeg mener er rimelig. Hadde reist på besøk med mindre det var åpenbart at jeg var uønsket Barn er barn, tenker jeg. Hadde selv heller sittet på rommet enn å være i egen familiebursdag da jeg var barn. Å sitte og prate med voksne er det da få barn som liker? At barnet ikke takker er på moren sin kappe, det er hun som må lære barna vanlig høflighet. Hadde ikke straffet barnet for det. Endret 6. juli 2021 av parkeringsvakten
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 Møt opp i besøket, men vipps barnet (eller gi penger), f.eks 500 kr. Kanskje mor ikke dukker opp i besøk fordi hun ikke har råd til å gi gave? Anonymkode: 96240...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #14 Skrevet 6. juli 2021 parkeringsvakten skrev (8 minutter siden): Kjøpt gaver til den prisen jeg mener er rimelig. Hadde reist på besøk med mindre det var åpenbart at jeg var uønsket Barn er barn, tenker jeg. Hadde selv heller sittet på rommet enn å være i egen familiebursdag da jeg var barn. Å sitte og prate med voksne er det da få barn som liker? At barnet ikke takker er på moren sin kappe, det er hun som må lære barna vanlig høflighet. Hadde ikke straffet barnet for det. Er nå ganske frekt å ikke møte opp i sitt eget bursdagsselskap? Barna mine hadde aldri fått lov til å sitte på rommet sitt når familien er på besøk for å feire dem!!! Uansett hvor «kjedelig» det måtte være. Såpass respekt for familien sin og deres tid skal man ha. Anonymkode: 19bec...d69 24
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje mor ikke dukker opp i besøk fordi hun ikke har råd til å gi gave? Vi har spesifisert i alle invitasjoner at vi ikke ønsker oss gaver til barnet vårt. Dette gjelder forøvrig til andre familiemedlemmer også, barnet vårt vasser allerde i leker og har altfor mye klær, så vi trenger virkelig ikke mer. Til svigermor som insisterer har vi sagt at vi heller ønsker oss strikkede plagg (hun elsker å strikke. Anonymkode: fc645...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 Kattugla skrev (27 minutter siden): Imøtekommer dere disse ønskene? Jeg hadde fra nå av nøyd meg med å gi han et kort med en seddel. Ja, vi har gjort det frem til nå. Jeg og mannen synes det er like surt hver gang. Men jeg sa til meg selv at det var siste gangen når hun valgte å ikke dukke opp i bursdagen til vårt barn, selvom vi spesifiserte i invitasjonen at vi helst ikke ønsker oss gaver. Hun droppet også bursdagen året før. Anonymkode: fc645...6bc 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #17 Skrevet 6. juli 2021 Jeg synes ikke dere skal straffe nevøen deres for at moren hans ikke gidder å reise i bursdagen til barna deres. Det kan han jo ikke noe for. Møt opp, smil, vær fornøyd med kake og kaffe. Så gir dere bursdagsgave som dere selv ønsker. Kanskje penger. Anonymkode: b206c...d13 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 Jeg synes det er merkelig med voksenbursdager for barn. Skal voksne i slekta samles og drikke kaffe, når en tenåring har bursdag? Har aldri opplevd dette selv, kanskje det jeg min familie som er rar. Her hos oss feirer barnet med venner, kanskje besteforeldrene som bor rett borti gata stikker innom på middag og kake. Men vi inviterer ikke barnas tanter og onkler.... Uansett hadde jeg kanskje spurt tenåringen direkte på en tekstmelding om det er noe spesielt han ønsker seg. Og ikke gått gjennom mor. Kanskje han ønsker seg et nytt spill? Anonymkode: ce295...33b 5
Gjest Blinkie Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min manns søster møter aldri opp i vårt barns bursdager, sender aldri julegaver eller feirer jul med oss. Men vært eneste år blir vi invitert i bursdagen til hennes tenåring. Og hvert eneste år sender hun med en gaveliste langt som et uår, det billigste på lista i år er en Gant hettegenser til den nette sum på 1300kr. Det står spesifisert både størrelse, farge og merke på alt sønnen ønsker seg. Og ingenting er billigere enn 1000 - lappen. Slik er det hver jul og bursdag. Mannen sier han er lei, og synes faktisk det er litt frekt. Vi har møtt opp til bursdagene frem til nå, da har det vært en stusselig afære med kaffe, langpanne kake og bursdagsbarnet sitter å spiller på rommet. Han har ikke giddet å takke for gavene en gang. I år tror jeg ikke at jeg gidder, dette blir for dumt. Spesielt når hun ikke gidder å møte opp selv. Svigermor mener at jeg burde dra og at vi som har såpass god økonomi bør unne vår nevø som vokser opp med en ufør mamma fine gaver. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: fc645...6bc Hadde aldri gitt så dyre gaver til tantebarn. Vi gir mellom 300-500, til bursdag og jul. Å gi gaver som koster 1000 + , kommer aldri til å skje hos oss. Vi har god økonomi, så det er ikke det det står på. Synes svigerinnen din er frekk, og urimelig. Jeg hadde sendt henne en hyggelig sms, og skrevet; Hei. Vi har bestemt oss for en sum som vi ønsker å gi i gaver til tantebarna våre, og det vil bli (f.eks 300,-) og vi kommer herved til å forholde oss til det. Ha en fin dag videre Regner med at hun blir sur, men det kan hun bare bli. Lykke til ts
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #20 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har spesifisert i alle invitasjoner at vi ikke ønsker oss gaver til barnet vårt. Dette gjelder forøvrig til andre familiemedlemmer også, barnet vårt vasser allerde i leker og har altfor mye klær, så vi trenger virkelig ikke mer. Til svigermor som insisterer har vi sagt at vi heller ønsker oss strikkede plagg (hun elsker å strikke. Anonymkode: fc645...6bc Men da kan dere jo ikke samtidig klage over at hun ikke gir gaver? Anonymkode: 96240...6e8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå