Gå til innhold

Hvorfor ingen fargede ekstremmetallere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ser man aldri et band med fargede spille ekstremmetall?

Liker ingen av de denne type musikk?

Anonymkode: 14620...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du i det hele tatt prøvd å søke på Google?

AnonymBruker
Skrevet
Khadira skrev (4 timer siden):

Har du i det hele tatt prøvd å søke på Google?

Ingen kommer opp på kjente steder som yt, spotify eller ellers i media. Greit at de sikkert finnes, men er ingen som er halvstore engang.

Rart, siden sjangeren er så stor og omfattende.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke Sepultura en svart vokalist? 

Anonymkode: a6730...c04

AnonymBruker
Skrevet

Er generelt mangel på svarte musikere i rock etter 90-tallet. I USA har de hatt hiphop-kulturen som har vært en motsetning til rocken.

Anonymkode: 53137...055

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har ikke Sepultura en svart vokalist? 

Anonymkode: a6730...c04

En svale gjør ingen sommer. Det er påtakende hvor få det er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er generelt mangel på svarte musikere i rock etter 90-tallet. I USA har de hatt hiphop-kulturen som har vært en motsetning til rocken.

Living Colour er jo fargdede, men dette er bare vanlig rock.

AnonymBruker
Skrevet

Hils på Demogoroth Satanum. Her har du skikkelig black metal. Hvis det er lov å si det.

Anonymkode: b6f35...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faen ikke kødd engang, husker jeg var på en Metallica konsert en gang. Aldri sett en mer kritthvit samling av mennesker. 

Anonymkode: ea762...961

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hils på Demogoroth Satanum. Her har du skikkelig black metal. Hvis det er lov å si det.

Anonymkode: b6f35...f2a

Tror han har hentet inspirasjon herfra:  😃

bilde.png.952e7a08b59116734afb09328ae2a579.png

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faen ikke kødd engang, husker jeg var på en Metallica konsert en gang. Aldri sett en mer kritthvit samling av mennesker. 

Ja, rock er mer teknisk, spesielt svartmetall. RnB er mer beats. Rytmer og trommer.

Anonymkode: 74f6d...618

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, rock er mer teknisk, spesielt svartmetall. RnB er mer beats. Rytmer og trommer.

Anonymkode: 74f6d...618

Faktisk sant. Det går ikke an å danse til rock. Sånn sett passer det godt til stive, hvite mennesker så har de en grunn til å ikke danse. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Sør-Amerika er det i alle fall masse metalfans og bands.

Anonymkode: 3f5f3...ea3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 7/6/2021 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Ikke bare svarte. Rock har blitt mindre populært også blant hvite de siste tiårene.  Blant de mest populære artistene som debuterte de siste 20 årene så er det lite rock. 

Anonymkode: f04a4...c70

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Tja, fargede er det. 

Særlig i Latin Amerika. Fanskaren der er superstor sammenliknet med Skandinavia/Europa.

Metalinteressen er og tilstede i land med melaninrik befolkning, men endel sv disse landene er ekstremt konservative og har dødsstraff for homofili, forbud mot blackmetal osv. 

Så at det ikke er mange metallband som turnerer fra den type land er fordi de risikerer livet ved å spille musikken åpent. 

Men de finnes, og jeg mener det er flere dokumentarer om dette. Har iallefall sett et par sjøl. 

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Det finnes svartmetallband fra bl.a saudia arabia, selv om de risikerer dødsstraff for det og gjerne er anonyme.

17 hours ago, AnonymBruker said:

...i hvilket land? Norge der de aller fleste er hvite? Hadde du vært på Metallica konsert i Japan tenker jeg du hadde sett veldig få hvite, og hovedsaklig asiatere på konserten...

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, parkeringsvakten said:

...i hvilket land? Norge der de aller fleste er hvite? Hadde du vært på Metallica konsert i Japan tenker jeg du hadde sett veldig få hvite, og hovedsaklig asiatere på konserten...

Enig med deg. 

Anonymkode: f04a4...c70

• Liker 1
Skrevet

Indonesia og Botswana har lokale ekstremmetall-scener, vet jeg. Teller du med Japan så er det haugevis der også. 

I USA har det alltid vært noen få svarte metal-musikere, og en del flere latinos og noen "indianere". Av de med noe fartstid kommer jeg direkte på Testament (vokalisten Chuck Billy kommer fra Pomo-stammen i California), Hirax (gammelt thrashband med en svart fyr på vokal), Suffocation (ekstrem teknisk/brutal death metal, hadde en svart trommis i årevis). Sikkert flere jeg egentlig vet om men ikke husker i farta, og enda flere jeg ikke vet om.

Av nyere band kan man f.eks. nevne Zeal and Ardor; hovedfyren der er vel det som i gamle dager ble betegnet som "mulatt"; genren er en blanding av "negro spirituals" og black metal. Grunntanken var: Hva hvis noen av slavene bestemte seg for å ikke underordne seg herrefolkets religion, men i stedet søkte hjelp hos Gamle-Erik? Resultatet ble ganske interessant:

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 8.37):

En svale gjør ingen sommer. Det er påtakende hvor få det er.

Du åpne da med at det ikke finnes  NOEN!!!! 

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (På 9.7.2021 den 22.17):

Du åpne da med at det ikke finnes  NOEN!!!! 

Ikke noen kjente nei. Man finner de ikke noe sted.

Om du trodde jeg hadde oversikt over alle fargede i hele verden og hva de driver med, vel det har jeg altså ikke.

Jeg lurer på hvorfor ingen av de spiller på halvstore scener engang? Om de lager metall av kvalitet, selger det seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...