AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Møtte kjæresten seint men ønsker barn. Så skal begynne å prøve nå. Vært hos gynekolog og hun sa alt ser veldig bra ut. Har tempet bare for å se og det tyder på eggløsning. Fått høvelig stabil syklus etter p pille slutt. Noen som har tips som kan funke? Anonymkode: 6c241...027
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Det er ikke noe vits i å gjøre noe mer enn å bare ha sex til å begynne med Om du ikke blir gravid etter et halvt år går det jo an å gjøre flere tiltak. Anonymkode: 02024...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Har ikke noe tips, men vil bare si at jeg er i samme situasjon. Vi har prøvd i noen måneder uten å lykkes, men jeg har ikke fulgt nøye nok med på syklus og eggløsning, så godt mulig vi har bommet på dagene (har ikke sex hver dag for å si det sånn). Nå har jeg satt prøvingen litt på vent, til jeg er fullvaksinert. Håper det ikke tar altfor lang tid, har begynt å bli ganske utålmodig! Veldig frustrerende for oss prøvere når vi må utsette prøving pga vaksinering. Hadde egentlig håpt på å være gravid nå, og da hadde jeg selvsagt ventet med vaksinen, men siden det ikke har skjedd, føler jeg at jeg må få vaksinene først. Et lite hjertesukk fra meg, her altså 😄 Men lykke til, TS! Anonymkode: ee01f...780
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke noe tips, men vil bare si at jeg er i samme situasjon. Vi har prøvd i noen måneder uten å lykkes, men jeg har ikke fulgt nøye nok med på syklus og eggløsning, så godt mulig vi har bommet på dagene (har ikke sex hver dag for å si det sånn). Nå har jeg satt prøvingen litt på vent, til jeg er fullvaksinert. Håper det ikke tar altfor lang tid, har begynt å bli ganske utålmodig! Veldig frustrerende for oss prøvere når vi må utsette prøving pga vaksinering. Hadde egentlig håpt på å være gravid nå, og da hadde jeg selvsagt ventet med vaksinen, men siden det ikke har skjedd, føler jeg at jeg må få vaksinene først. Et lite hjertesukk fra meg, her altså 😄 Men lykke til, TS! Anonymkode: ee01f...780 Tusen takk. Skjønner deg. Ventet også til jeg var fullvaksinert og ble det for en måned siden. Blir spennende framover. Lykke til du også ts Anonymkode: 6c241...027
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Hadde ikke «bare hatt sex» i din alder. Mitt tips er å fortsette med temping evt. el tester så du treffer riktig hver mnd Du er i en alder som tilsier at det er vanskeligere å bli gravid, så da bør man egentlig starte med engang å finne eggløsning og øke sjansene for en graviditet. Om det ikke går innen 3 mnd hadde jeg tatt en utredning. Det er enkelt. En blodprøve og sædprøve. Anonymkode: 9f29b...925 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 Ville vært rask med å få hjelp. I din alder er sannsynligheten for å bli gravid med ivf høy, og du får frosset ned «unge» embryo til evnt søskenforsøk når du er i 40- årene. Anonymkode: b570d...a77 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Ble gravid på første forsøk (første syklus) som 37-åring. Barn nr. 2. Hadde ikke gått på prevensjon i forkant. Er jo bare å starte 😉 Masse lykke til 💗 Anonymkode: af0ac...e77
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble gravid på første forsøk (første syklus) som 37-åring. Barn nr. 2. Hadde ikke gått på prevensjon i forkant. Er jo bare å starte 😉 Masse lykke til 💗 Anonymkode: af0ac...e77 Meg igjen. Lå forresten med beina opp i 20 min etter samleie begge gangene vi unnfanget. Innbiller meg at det hjalp! Anonymkode: af0ac...e77 1
Itro Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Meg igjen. Lå forresten med beina opp i 20 min etter samleie begge gangene vi unnfanget. Innbiller meg at det hjalp! Anonymkode: af0ac...e77 Det gjorde jeg også. De gangene jeg har ligget med bena opp, så vipps, så satt den. Gjør jo ikke noe å prøve, Ts🥳 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 Jeg var 37 da vi skulle prøve på nummer to, hans første. Vi ble enige om å ha sex minst annenhver dag i to måneder før vi evt begynte med eggløsningstester. Spira satt i løpet av den første måneden😊 Tenker det er lurt å ikke begynne med temping og alt før etter minst en måned. Også kan du kontakte lege om ingenting har skjedd på 6 måneder pga alder. Lykke til! Anonymkode: 7004b...53f
Amatariel Skrevet 7. juli 2021 #12 Skrevet 7. juli 2021 Vær nøye og kartlegg EL så godt som mulig. Ta EL-tester i forkant og fortsett med temping. Ha sex annenhver dag rundt EL. Husk å ta folat! Ellers bare spis sunt og beveg seg. Har det ikke blitt klaff innen utgangen av året her bør du ta kontakt med lege/gynekolog for å evnt. videre hjelp.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 Det trenger ikke være noe problem å bli naturlig gravid i den alderen Jeg ble gravid på andre prøveperiode da jeg var 37 og fødte mitt første barn som 38-åring. Hadde kun ubeskyttet sex, ingen vits å bruke masse penger på undersøkelser før man faktisk vet om man trenger det. Mitt beste råd er å slappe av. Anonymkode: 02f73...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå