Gå til innhold

Noen som har erfaring med at gåturer og aktivitet hjelper mot smerter i korsrygg, hofter og skambein etter fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå 6 uker siden fødsel og har fremdeles en del smerter og føler meg sår i korsrygg, hofter, skambein, lyske.. Jeg har vært myye i ro i graviditeten og har fortsatt med det nå siden jeg har vondt og har tenkt at det er best. Men kan det være feil? Er det mulig at det som kanskje hjelper er å trene meg litt opp igjen og gå litt? 

Anonymkode: db6ed...a96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må gå eller gjøre litt øvelser der du tøyer ut. Ligger du mye så stivner musklene og kan gjøre vondt verre.

Anonymkode: d9245...50d

AnonymBruker
Skrevet

Skambein..? Hvorfor bruker kvinner fortsatt disse ordene i 2021? Sier du skamlepper også?

Anonymkode: 343c9...812

AnonymBruker
Skrevet

Turer på ujevnt underlag gjorde underverker for rygg og bekken her. Asfalt er ikke det beste, men bedre enn å være i ro.

Anonymkode: 731d9...2db

AnonymBruker
Skrevet

Om det er bekkenløsning så bør du prøve fysioterapi 🙂 du kan få det gratis (også etter graviditet). Det er sjeldent at det å gå gjør ting bedre om dette er tilfellet (men det bedrer gjerne ting ved andre typer ryggsmerter). 

Anonymkode: 58670...f7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skambein..? Hvorfor bruker kvinner fortsatt disse ordene i 2021? Sier du skamlepper også?

Anonymkode: 343c9...812

Istedenfor å være dømmende kunne du kanskje heller opplyst om hvilket ord man kan bruke istedenfor. Innlegget ditt er ca null til hjelp, annet enn å gi TS dårlige følelser. 

Anonymkode: 108e9...708

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gåturer hjalp lite, men styrkeøvelser og tøying hjalp godt!

Anonymkode: 4d4fb...d4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gåturer forverret. Aktivisering av muskler hjalp. Det tok 6 mnd etter fødsel å bli bra igjen, så det kan ta tid.

Anonymkode: cd386...670

Skrevet

Å strekke hjalp litt, å gå gjorde alt verre. Eneste som hjelper skikkelig er tid 😅

Skrevet

Gåturer gjorde det verre for min del. Jeg måtte ta tiden til hjelp. Men gikk mye til Naprapat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...