AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Noen? For å følge med litt? Anonymkode: f3fe3...dc4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Her slettes selvsagt jobb-e-postadresser ved fratreden, så hos oss ville du ikke hatt mulighet til å logge deg inn. Anonymkode: c61c8...96c 8
Kontorotta Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Nei. Som regel slettes e-postadresser ved fratreden. Ikke har jeg hatt interesse av å følge med på tidligere jobber heller.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 For et useriøst firma du har jobbet for hvis du har hatt muligheten til å beholde emailen etter at du har sluttet... Anonymkode: 30f1d...94e 1
GammelKaktus Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Høres rart ut, det går ikke an i kommunen her iallfall. Den blir slettet når vi slutter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Hos oss må man i så fall laste ned mails på telefonen (Teknisk mulig, men forbudt hos oss, siden e-post ikke skal spres til folk som ikke jobber der), for selve e-post kontoen blir slettet en ukes tid etter man har sluttet (Bedriften har noen dager med fortsatt tilgang for å besørge overgang til en ny ansatt eventuelt, og slik at man kan videresende "løse tråder"). Alle andre tilganger til jobbens systemer blir også slettet. Det skulle jo egentlig bare mangle, man jobber jo ikke der lenger, og mange steder har man jo heller ikke lov til å ha tilgang til jobbinformasjon (Hvis man f. eks. jobber med sensitive saker) når man ikke er ansatt lenger. Anonymkode: 3776f...4bd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 Hos oss har vi to-faktor-pålogging som går ut etter noen dager, og all tilgang blir fjernet med en gang når noen slutter. To-faktor og VPN. Kontoene på innsiden blir værende litt lenger, fordi man får ikke tilgang til dem uten å gå gjennom to-faktoren eller gjennom jobb-VPNen uansett. For eksempel akkurat nå har jeg ikke tilgang på mailen min selv om jeg fortsatt er ansatt... Jeg klarte å ødelegge jobbmobilen i helga, og har en lånetelefon mens den er til reparasjon. Laptopen har også timet ut, og jeg trenger mobilen for å logge inn med to-faktor. Jeg kan ikke sette opp med to-faktor, fordi jeg må logge inn først. Og jeg kan ikke logge inn fordi jeg må godkjenne med to-faktor. IT-avdelingen har svart at de kan nullstille to-faktoren slik at jeg kommer i gang, men da må jeg sannsynligvis gjøre det samme når jeg får mobilen tilbake om noen dager, så da sa jeg at jeg klarer meg bare uten mail i noen dager. Jeg jobber ikke ut fra mailen min likevel, så det går greit. Jeg jobber fra en felles innboks og sjefen vet at jeg ikke har tilgang til min personlige, så han sender meg heller teamsmeldinger (funker fortsatt) eller SMS når det er noen eskalerte saker han vil at jeg skal se på. Anonymkode: 30f1d...94e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Jeg jobbet i staten. sluttet i en jobb og begynte i en annen. Beholdt epostadressen. Anonymkode: 057fe...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå