Gå til innhold

Hvor mye sitter barn med voksne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes naboen min er kjempe hyggelig. Og vi sitter ofte å prater ute, men det jeg syntes er så irriterende er at 8 og 9 åringen skal sitte der også. Vi har lekeplass og trampoline ikke langt unna der vi sitter som regel. Så jeg tenker jo selv at de kan enten leke, eller gjøre noe annet. Trenger ikke sitte på oss voksne så mye. Men jeg har bare selv ett mye mindre barn, som sjeldent vil sitte med voksne naturligvis. Så hvor mye må jeg forvente at de i den aldergruppen skal sitte med voksne? 

Anonymkode: 12f80...b37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil være ganske individuelt, men det er da ikke uvanlig eller unaturlig at barnet ønsker å sitte sammen med dere. Kanskje er det et sosialt barn som trives med å være med de voksne. 

Anonymkode: 5566c...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Synes selv det er irriterende at 16-17åringer sitter med oss når vi besøker ene kusina mi. Virker som at kusina og mannen føler de må rope opp mot rommene deres at de har besøk, så de må komme ned. De sitter bare og kjeder seg og taster på mobilene uansett.

Jeg likte noen av mammas venninner godt da jeg var rundt 8år, og de inkluderte meg litt i samtalen og sånt. Men kan ikke huske at jeg gadd å sitte så veeldig lenge, om mamma tok en kaffe eller prata på verandaen med naboene.

Hvor gamle er dine barn? Ikke naturlig å spørre om hennes barn vil finne på noe med dine? Kanskje de liker å "passe" små barn, og det er helt sikkert gøy med store barn for de små.

Anonymkode: e0b78...a40

Skrevet

Alt er relativt. Min er vant med mye voksenkontakt så han ville nok unngått oss som pesten selv. 😄 Hvis det i tillegg er en på samme alder der så ser jeg ikke snurten av han.

AnonymBruker
Skrevet

Dett har faktisk blitt litt grunnen til at jeg ikke møter en av venninnene mine så mye lengre. Jeg liker barna hennes godt, og synes de er morsomme å snakke med, men de er rett ved oss hele tiden, og det ser ut som om de gjerne skulle ha løpt og lekt for seg selv etter en stund. Det begrenser jo også samtalene med venninna mi. Vet ikke helt hvorfor hun insisterer på at de skal sitte med oss hele tiden, virker som om både jeg og barna hadde satt pris på at det i det minste var lov for dem å løpe litt rundt og leke.

Anonymkode: cb032...436

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes selv det er irriterende at 16-17åringer sitter med oss når vi besøker ene kusina mi. Virker som at kusina og mannen føler de må rope opp mot rommene deres at de har besøk, så de må komme ned. De sitter bare og kjeder seg og taster på mobilene uansett.

Jeg likte noen av mammas venninner godt da jeg var rundt 8år, og de inkluderte meg litt i samtalen og sånt. Men kan ikke huske at jeg gadd å sitte så veeldig lenge, om mamma tok en kaffe eller prata på verandaen med naboene.

Hvor gamle er dine barn? Ikke naturlig å spørre om hennes barn vil finne på noe med dine? Kanskje de liker å "passe" små barn, og det er helt sikkert gøy med store barn for de små.

Anonymkode: e0b78...a40

Ja og jeg er veldig glad i barna hennes, så er alltid hyggelig om de sitter litt å prater. Min er 4, eldste lekte mye starten men har nå plutselig blitt for stor. Så hun kan da sitte  med oss i 3 timer ute, mest på tlf, tiktok, eller så har hun med høytaleren ut og spiller musikk som i hovedsak bare er irriterende, med unntak av 5 min her og der på trampoline eller litt gjemsel. Yngste sitter der ofte fordi hun vet det irriterer, da hun er av typen som snakker høyt, smatter og liker og være plagsom. Men hun er også ofte og leker så det går litt opp i opp. 

Jeg er arbeidsledig og den sosiale biten er for meg veldig hyggelig og viktig. Men skulle jo gjerne kunnet sittet litt uten barn. 

Derfor spør jeg her, jeg vet liksom ikke helt hva normalen er med tanke på barn som sitter med voksne. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig forskjellig, men jeg har inntrykk av at det generelt ikke er like vanlig nå som før. Mitt barn synes det er kjempekjedelig å sitte med voksne og stikker av så fort han får lov. Da jeg selv var barn syntes jeg det var veldig interessant å sitte og snakke med voksne og var alltid til stede når mamma hadde besøk. Ser jo nå i ettertid at jeg med fordel kunne blitt sendt ut litt så de voksne fikk skravle litt fred også, for jeg dominerte samtalen litt vel mye. Men jeg skjønte jo ikke det da. 🙈

Anonymkode: 042fa...393

AnonymBruker
Skrevet

Tror enkelte tvinger barna til å sitte med voksne for på den måten skryte av hvor veloppdragne barna er.  

Anonymkode: 65d48...b62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tror enkelte tvinger barna til å sitte med voksne for på den måten skryte av hvor veloppdragne barna er.  

Anonymkode: 65d48...b62

Dette er værtfall ikke tilfelle her. Da mor har sagt i fra flere ganger. 

Skrevet

Jeg elsket å sitte med de voksne som barn. Syns alltid det var irriterende at kusinene mine gikk så fort fra bordet da vi var sammen i feriene 😂 som voksen har jeg forstått at jeg må ha vært et irriterende barn, og at foreldrene mine har vært mye mer tålmodig enn jeg er selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 10-åring, og min venninne har to på 6 og 9. Ungen min er veldig selvstendig, mens barna hennes er oppå oss hele tiden. Det gjør at jeg ikke orker å være så mye med de lenger, fordi alt handler om barna, og noen ganger trenger jeg "voksentid" også, siden vi ikke møtes så ofte. Også kan man ikke snakke fritt når barna er rundt hele tiden heller. Greit at barna bryter inn innimellom, men hun klarer ikke si nei til de. Hun er også gjerne med i leken med de, fremfor å la de leke på egen hånd. 

Anonymkode: 735fd...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...