Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 38, og oppdaget plutselig at jeg var kliss våt mellom beina når jeg satt i sofa. Prøvde å lukte på det men luktet ingenting. Kan vannet gå på denne måten? Uten at det renner som en foss? Har tatt på bind for å sjekke om det kommer mer. 

Anonymkode: 5cf95...67e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er gravid i uke 38, og oppdaget plutselig at jeg var kliss våt mellom beina når jeg satt i sofa. Prøvde å lukte på det men luktet ingenting. Kan vannet gå på denne måten? Uten at det renner som en foss? Har tatt på bind for å sjekke om det kommer mer. 

Om det ikke lukter noe, så er det godt mulig det er fostervann😊 Ville tatt kontakt med føden om det kommer mer

Anonymkode: 2407e...a52

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt det er ganske vanlig at det går på den måten. Om babyen er festet og sunket langt ned i bekkenet, så vil vannet i større grad "sildre" enn fosse ut, fordi babyen ligger og stenger. 

Ring om det kommer noe mer du, og lykke til framover!:)

Anonymkode: 8c7b6...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Bindet er foreløpig tørt, men skal fortsatt ha det på for å være på den sikre siden☺️ Baby ligger forresten godt ned i bekkenet.  Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Det var slik fødselen startet hos meg. Ikke begge hinnene sprakk slik at alt vannet gikk, men kun den ytterste slik at bare ble litt vann. Ikke lang tid etter begynte riene.

Anonymkode: 40ee9...e59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var slik fødselen startet hos meg. Ikke begge hinnene sprakk slik at alt vannet gikk, men kun den ytterste slik at bare ble litt vann. Ikke lang tid etter begynte riene.

Lakk du mye og konstant? Eller kom det litt om gangen?

AnonymBruker
Skrevet

Update: ser ingenting i bindet, men når jeg kjenner på det blir jeg våt på fingrene. Men kjenner ikke at noe renner ut av meg?! What to do😂 TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lakk du mye og konstant? Eller kom det litt om gangen?

Trusen ble ganske våt når jeg reiste meg fra sofaen, men etter det så merket jeg ikke til at jeg lakk noe mer. Det kan jo ha kommet litt i truseinnlegget etter på, men ikke slik at jeg merket noe til det. Vannet måtte bli tatt skikkelig på sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha sjekket dette hos jordmor eller føden, siden fødselen må settes i gang om vannet går uten at fødselen starter, pga infeksjonsfare mv. Endte du opp med å sjekke det opp og hvordan gikk det eventuelt? ☺️

Skal sies at jeg har slitt med veldig våt truse en stund i uke 36. Var ikke sikker på om dette var urinlekasje, fostervannslekasje eller utflod etter å ha googlet. Jordmor ba meg lukte på trusen for å se om det luktet søtt fordi hun mente at fostervannet lukter det, men helt ærlig så syntes jeg urinen lukter søtt under graviditeten også, klarte ikke merke forskjell. Dro imidlertid inn for en sjekk og fostervannet hadde ikke gått. Jordmor sa at det både er vanlig med urinlekasje når blæren blir presset på slutten, samt at det er vanlig med økt og væskeaktig tynn utflod. (Jeg er bare vandt med kremaktig hvit utflod så det var litt overraskende). Uansett veldig vanskelig å skille, så lønner seg å dra inn for en sjekk om man er usikker. 

Anonymkode: 761bb...533

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ville ha sjekket dette hos jordmor eller føden, siden fødselen må settes i gang om vannet går uten at fødselen starter, pga infeksjonsfare mv. Endte du opp med å sjekke det opp og hvordan gikk det eventuelt? ☺️

Skal sies at jeg har slitt med veldig våt truse en stund i uke 36. Var ikke sikker på om dette var urinlekasje, fostervannslekasje eller utflod etter å ha googlet. Jordmor ba meg lukte på trusen for å se om det luktet søtt fordi hun mente at fostervannet lukter det, men helt ærlig så syntes jeg urinen lukter søtt under graviditeten også, klarte ikke merke forskjell. Dro imidlertid inn for en sjekk og fostervannet hadde ikke gått. Jordmor sa at det både er vanlig med urinlekasje når blæren blir presset på slutten, samt at det er vanlig med økt og væskeaktig tynn utflod. (Jeg er bare vandt med kremaktig hvit utflod så det var litt overraskende). Uansett veldig vanskelig å skille, så lønner seg å dra inn for en sjekk om man er usikker. 

Ja var inne til sjekk, men det var ikke fostervannlekkasje😀 TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja var inne til sjekk, men det var ikke fostervannlekkasje😀 TS

ok så flott ☺️ Masse lykke til med innspurten! Hvordan er formen din?

Jeg sliter ganske mye nå med vonde ribbein og svie ved bevegelse, særlig oppe til høyre under brystet. I tillegg til plagsomme sure oppstøt, halsbrann og kvalme som følge av det. Har begynt å kjenne litt mensensmerter i nedre del av magen og ryggen. Men ellers ikke så mye kynnere enda, ser for meg at dette er begynnelsen. Starter med modningsakupunktur neste uke og håper at modningsfasen vil starte snart. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Det ble klissvått her også med førstemann da vi var på vei ut for å kjøpe rømme til tacoen. Det var heldigvis bare den første hinna som hadde røket, så vi rakk tacofredagen før jeg måtte føde. :) Den andre hinna måtte jordmor stikke hull på. Heldigvis sjekka hun det, de andre konstanterte jo med at alt vannet hadde gått siden jeg hadde tatt med et bløtt bind, og de skulle til å sette meg igang med tabletter siden ingenting skjedde!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

ok så flott ☺️ Masse lykke til med innspurten! Hvordan er formen din?

Jeg sliter ganske mye nå med vonde ribbein og svie ved bevegelse, særlig oppe til høyre under brystet. I tillegg til plagsomme sure oppstøt, halsbrann og kvalme som følge av det. Har begynt å kjenne litt mensensmerter i nedre del av magen og ryggen. Men ellers ikke så mye kynnere enda, ser for meg at dette er begynnelsen. Starter med modningsakupunktur neste uke og håper at modningsfasen vil starte snart. 

Plages med mye kynnere og nedpress. Lenge siden jeg har kjent noe på mensmurringer, men idag våknet jeg jammen med mensmurringer nede i magen, innside lår og bak i ryggen. Men orker ikke håpe på at noe er på gang😂 TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...