Kågebruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Ja kanskje det kan bli slutt skremselspropagandaen fra mediene snart? https://www.nrk.no/ytring/senskader-og-sensasjon-1.15562077 Endret 6. juli 2021 av Kågebruker 11
T-Rex Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Hallo, det går ikke an å vurdere ettervirkningene av Covid-19 ved å ta utgangspunkt i hvor mange som kontakter lege. En av de mest vanlige ettervirkningene er utmattelse. Alle vet at legen ikke kan gjøre noe med det, så det er null poeng i å kontakte legen, med mindre du trenger sykemelding. Du må bare håpe på at det går over. Å snakke om at andre studier er dårlige, er virkelig å kaste stein i glasshus her. Endret 6. juli 2021 av T-Rex 5
Justlooking Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Kågebruker skrev (13 timer siden): Ja kanskje det kan bli slutt skremselspropagandaen fra mediene snart? https://www.nrk.no/ytring/senskader-og-sensasjon-1.15562077 Det hadde vært deilig 👍 1
Mmmwhatever Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Det et jo ikke noe nytt at de fleste journalister ikke har forskningskompetanse. Jeg har selv reagert på mye av det som står i artikkelen. 3
Bli medlem Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Det tragiske med dette er faktisk ikke journalistenes manglende kompetanse om forskning eller et publikum som svelger avisartikler ukritisk. Det er å forvente. Det tragiske er at mediedrevede saker får enormt gjennomslag blant politikere. Politikere er vanlige folk de også, de fleste helt uten noen form for akademisk kompetanse. Det fører til helt vanvittige politiske beslutninger. Mest på lokalnivå, men også svært mye på riksnivå. 5
Tiuren Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 On 7/6/2021 at 10:31 AM, T-Rex said: Hallo, det går ikke an å vurdere ettervirkningene av Covid-19 ved å ta utgangspunkt i hvor mange som kontakter lege. En av de mest vanlige ettervirkningene er utmattelse. Alle vet at legen ikke kan gjøre noe med det, så det er null poeng i å kontakte legen, med mindre du trenger sykemelding. Du må bare håpe på at det går over. Å snakke om at andre studier er dårlige, er virkelig å kaste stein i glasshus her. Hallo, det går jo ikke an å bare anta at det er utmattelse de lider av. Jeg har hørt av en jeg kjenner at mange har kronisk håravfall og konstant kukost etter covid infeksjon (gjelder alle kjønn), men alle vet at legen ikke kan gjøre noe med det så de rapporterer det ikke. Dermed ka omfanget ikke vurderes. /ironimode-off 2
kermit123 Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Stusser litt på timingen ift at leger og forskere fra folkehelseinstituttet kommer med dette nå. Javisst overdramatiserer media, både ift vakine og ift corona. Men her kan man nesten få inntrykket av at de avblåser pandemien, når vi hører det stikk motsatte fra andre myndighetsapparater? De skyter sin egen arbeidsgivers strategi ift god vaksinedekning litt i foten med denne uttalelsen nå.
T-Rex Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 11 hours ago, Mmmwhatever said: Det et jo ikke noe nytt at de fleste journalister ikke har forskningskompetanse. Jeg har selv reagert på mye av det som står i artikkelen. Jeg har ikke finmyst, og har tatt utgangspunkt i at det er snakk om henvendelser til fastlegen som eventuelt skyldes Covid-19. Men dersom det er snakk om henvendelser til legen generelt, blir det jo enda verre. Veldig mange avventer henvendelser til legen, siden de ikke får personlig konsultasjon pga Corona. Så en nedgang i henvendelser av generell art er det vi forventer. Om det da ikke er en oppgang i henvendelser, men flatt, betyr det i grunnen at det er en økning i henvendelser pga Corona. Om dere forstår.
Anbefalte innlegg