Gå til innhold

Hvorfor kan ikke menn sette koppene direkte inn i maskinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en mann kan svare meg?

Jeg er så lei at jeg holder på å spy. Samboeren min klarer ikke å sette koppene inn i maskinen uten at jeg fysisk står ved siden av han på kjøkkenet og minner han på det.

Jeg har spurt han flere ganger hvorfor han setter det i oppvaskkummen førstnår maskinen står med åpen dør 10 cm nedenfor, men han blir bare irritert og gidder ikke svare meg.

Det er ikke noe alternativ å bare la koppene stå, for da blir hele oppvaskkummen oppfylt og den trenger jeg å bruke i løpet av en dag.

Anonymkode: 22f20...247

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn så det ut etter at han hadde laget seg kveldsmat i går kveld.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn så det ut etter at han hadde laget seg kveldsmat i går kveld.

Ts

Jeg tok bilder av kjøkkenet og oppvasken men de vil ikke legge seg på denne siden.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er for vanskelig for dem, rett og slett. Du må bare akseptere at den gjengse mann har lik hjernekapasitet og funksjonsnivå som en treåring. 

Anonymkode: 08750...ce5

• Liker 22
Skrevet (endret)

Fra ca 3,19😆

Endret av Peonjenta
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er for vanskelig for dem, rett og slett. Du må bare akseptere at den gjengse mann har lik hjernekapasitet og funksjonsnivå som en treåring. 

Det er jo ikke logisk å sette masse kopper på kjøkkenbenken når man kan sette det inn i maskinen 10 cm lavere ned, og spare seg masse arbeid?

Samboeren min synes det er fryktelig tungvint med husarbeid på kjøkkenet og forstår ikke selv at han gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Han har av og til stått opp en time før om morgenen for å rydde på kjøkkenet, hvis jeg har vært bortreist og skal komme hjem, fordi han vet jeg blir pottesur når det står masse oppvask rundt omkring og komfyren er tilgriset.

Ts

• Liker 4
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er så lei at jeg holder på å spy. Samboeren min klarer ikke å sette koppene inn i maskinen uten at jeg fysisk står ved siden av han på kjøkkenet og minner han på det.

Jeg har spurt han flere ganger hvorfor han setter det i oppvaskkummen førstnår maskinen står med åpen dør 10 cm nedenfor, men han blir bare irritert og gidder ikke svare meg.

Det er ikke noe alternativ å bare la koppene stå, for da blir hele oppvaskkummen oppfylt og den trenger jeg å bruke i løpet av en dag.

1. Jeg kjenner mange menn som setter koppene rett i maskinen. Dette er ikke et typisk "manneproblem". 

2. Jo, det er et alternativ til å la koppene stå - det er enkelt og greit å streike litt så det blir konsekvenser. Eller du kan bare flytte dem et annet sted, feks der hvor han pleier å sitte å spise. Slutt å rydd opp etter andre og la det få konsekvenser så ordner det seg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke logisk å sette masse kopper på kjøkkenbenken når man kan sette det inn i maskinen 10 cm lavere ned, og spare seg masse arbeid?

Samboeren min synes det er fryktelig tungvint med husarbeid på kjøkkenet og forstår ikke selv at han gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Han har av og til stått opp en time før om morgenen for å rydde på kjøkkenet, hvis jeg har vært bortreist og skal komme hjem, fordi han vet jeg blir pottesur når det står masse oppvask rundt omkring og komfyren er tilgriset.

Ts

Nettopp. Du er sammen med en treåring. Du må behandle ham som en ellers så skjønner han ikke hva han skal gjøre. Han har byttet ut moren sin med deg og du har nå hennes oppgaver, + sex. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din er lat, det er problemet. 

Anonymkode: 9fae3...5f3

• Liker 12
Skrevet

Pussig. Her i heimen er det damene som ikke setter inn i oppvaskmaskinen. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

«Hvorfor må alle kvinner med dårlige menn generalisere sin situasjon til å gjelde alle menn?»

Det at han ikke gjør det, handler om at DU lar han slippe unna med det.

De fleste menn setter selvfølgelig inn koppene i oppvaskmaskinen, men de finner seg også en kvinne som er en kvinne, ikke en mamma, i relasjonen.

Anonymkode: e443b...fe6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden):

1. Jeg kjenner mange menn som setter koppene rett i maskinen. Dette er ikke et typisk "manneproblem". 

2. Jo, det er et alternativ til å la koppene stå - det er enkelt og greit å streike litt så det blir konsekvenser. Eller du kan bare flytte dem et annet sted, feks der hvor han pleier å sitte å spise. Slutt å rydd opp etter andre og la det få konsekvenser så ordner det seg. 

Jeg vet godt at det finnes rotete Kvinner på kjøkkenet og at det er mange menn som er huslige, men dette temaet blir jo mer knyttet opp mot menn?

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (4 minutter siden):

Det gjør jeg av og til men problemet er at han faktisk ikke bryr seg, fordi han ser ikke at det er rotete på kjøkkenet.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry meg, men er det mulig? Er det ikke helt forferdelig slitsomt å bli så frustrert for sånne detaljer? Hvordan er samlivet generelt når en sånn bagatell er så problematisk?

Hilsen dame som ikke setter koppene i oppvaskmaskin (for det er ingen som har tømt den 😛 ).

Anonymkode: c11c4...84e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her er begge like ille, vi setter alt på benken og så tar jeg et skippertak og får det inn i maskina. Funker så fint at . 

Anonymkode: 9e1c8...b06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sorry meg, men er det mulig? Er det ikke helt forferdelig slitsomt å bli så frustrert for sånne detaljer? Hvordan er samlivet generelt når en sånn bagatell er så problematisk?

Hilsen dame som ikke setter koppene i oppvaskmaskin (for det er ingen som har tømt den 😛 ).

Dette er ikke en bagatell men en ting som bare vokser seg større og større og som kan bli til krangling til slutt.

Samboeren min gidder heller ikke å tømme oppvaskmaskinen før omtrent alle koppene er brukte, så det er også en grunn til at kjøkkenbenken er full av skitne kopper.

Når jeg har tømt oppvaskmaskinen og jeg har åpnet den for å hinte om at her er det bare å sette koppene rett inn, så klarer han faen meg ikke å gjøre det!

Ts

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor sette den inn når du gjør det? Feilen du gjør er å spørre han hvorfor han ikke setter den inn. Du skal kreve at han gjør det. Om ikke blir det konsekvenser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er begge like ille, vi setter alt på benken og så tar jeg et skippertak og får det inn i maskina. Funker så fint at . 

Anonymkode: 9e1c8...b06

Du må fortelle meg hva som er tankegangen bak å sette koppene på oppvaskbenken, for så å ta de igjen og sette de inn i en tom oppvaskmaskin?

Jeg forstår det kan være tiltak hvis oppvaskmaskinen er full med rene kopper, men når den er tømt så skjønner jeg ikke logikken?

Ts

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke en bagatell men en ting som bare vokser seg større og større og som kan bli til krangling til slutt.

Samboeren min gidder heller ikke å tømme oppvaskmaskinen før omtrent alle koppene er brukte, så det er også en grunn til at kjøkkenbenken er full av skitne kopper.

Når jeg har tømt oppvaskmaskinen og jeg har åpnet den for å hinte om at her er det bare å sette koppene rett inn, så klarer han faen meg ikke å gjøre det!

Ts

1. Slutt å hinte. Si det som det er. 

2. "Dette er ikke en bagatell men en ting som bare vokser seg større og større". Dette høres ut som definisjonen på bagatell også blåser du det mer og mer opp. Aldri i livet om jeg hadde giddi å bli så sur og lage så mye greier for noe så tullete som kopper på kjøkkenbenken. Jeg sparer den sure tonen/frustrasjonen til ting som faktisk betyr noe..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må fortelle meg hva som er tankegangen bak å sette koppene på oppvaskbenken, for så å ta de igjen og sette de inn i en tom oppvaskmaskin?

Jeg forstår det kan være tiltak hvis oppvaskmaskinen er full med rene kopper, men når den er tømt så skjønner jeg ikke logikken?

Ts

Det er vel ikke noe mer ulogisk enn fullstendig mani for å aldri ha en kopp på benken?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...