Gå til innhold

Korte ned ferie for han plutselig vil noe annet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har planlagt å reise ned på hytten til foreldrene hans 1 uke, og vi skal ha med 2 vennepar.  Dette har vært planlagt i flere uker nå. 

Så nå har han funnet ut at det skal være billøp fra torsdag-søndag samme uken som han vil være med på. Han vil da forkorte vår ferie med noen dager, slik at vi alle reiser hjem fredagen istede for søndag, slik han kan reise på billøpet.

Ærlig talt synes jeg det er urettferdig, både for datteren vår og meg, og venneparene som skal være med.

Hadde forstått det om det var slik at han ikke fikk reist på slikt ellers, eller brukte tid på hobbyer, men det gjør han. En god del.

Jeg prøver å si ifra hva jeg syns, men blir møtt med at han synes det er verdt det og jeg vet ikke hva jeg kan si nå uten det blir kvalm. 

Noen råd?

Anonymkode: d33fa...452

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan reise alene da? I stedet for å ødelegge for alle.

Anonymkode: ede32...633

• Liker 9
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Han er dust. 

Men kan ikke han bare dra alene og dere bli igjen som planlagt?

Det blir også ganske kleint for de andre den uken når de vet det ligger uenigheter under - noe det blir uansett om han ikke snur. 

Og de blir vel neppe med igjen når han endrer planer i siste liten. 

Så....er billøpet verdt alt det? 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit i det hele tatt å avlyse en avtale fordi noe bedre dukker opp, spesielt ikke når det påvirker kone, barn og venner. Men - hvis han har bestemt seg for å dra må han jo stå for det selv, da får han ordne seg selv, mens dere andre blir igjen. Og han får fortelle de andre at han drar tidligere selv. Skjønner ikke engang at du tenker at du og barnet skal måtte innrette dere etter han og avbryte ferien? Skjønner dog at det er kjedelig (og litt flaut) at mannen plutselig drar mens dere andre er igjen på noe dere har inviter til, men det er ihverfall det beste alternativet. Om ikke annet er det også viktig å vise at det ikke bare er han som bestemmer. Hvis det var min mann og han hadde veldig lyst til å delta (men selvsagt ikke forlangte det eller engang foreslo det selv) så ville jeg kanskje strukket meg langt for å finne et kompromiss, men med den holdningen han viser synes jeg det tyder på at det ikke er første gang han er egoistisk og setter seg selv først.

Mistenker at du innretter deg og finner deg i mye i dette forholdet. Ikke gjør det.

Og til slutt - det er ikke du som lager kvalm. Du trenger ikke lage noe styr engang, bare hold på planene deres uten noe mer styr og krangel, og la han ordne seg selv. 

Anonymkode: 0d709...8bd

• Liker 6
Skrevet

Han reiser hjem fredagen og du og din datter sitter på med et av venneparene hjem på søndagen. Case closed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"men jeg synes ikke det er verdt det". Jeg er nemlig opplært til å holde de avtalene som blir gjort, selv om det dukker opp noe som er litt "gøyere". 

Herregud for en guttemann. 

Anonymkode: c1501...ec5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La han reise , ser ikke problemet 

Anonymkode: 9c3e0...88b

AnonymBruker
Skrevet

Dere blir igjen og sitter på med venneparene hjem.

Jeg ser ikke det store problemet egentlig.

Anonymkode: 022be...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Det er hytta til hans foreldre dere skal være på, og det er vennePAR. Synes han virker helt på trynet her.

Har man en avtale, så skal det mye til for å droppe den synes jeg. Bare det at han ikke forstår problemet, som flere her også ser jeg,  hadde føltes veldig kjipt for min del!

Anonymkode: 4d3da...6a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Det er det at det er hans foreldres hytte som plager meg siden jeg har egentlig ingenting med den å gjør. Og som en nevnte så er det vennepar vi reiser med ja, kjipt å være igjen som "alene" selv om datteren vår er der. Det er tross alt en familieferie. 

Takk for svar, enig i at det er egoistisk. 

Anonymkode: d33fa...452

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er ganske frekt. Om vi skulle blitt med noen på hyttetur ville vi jo ha tatt oss fri og planlagt ferien vår i den anledning. Da hadde jeg blitt muggen om de kortet ned uken med en hel helg. Hadde ikke blitt med dere igjen. 

Ikke din feil såklart❤️ Klem til deg

Anonymkode: e21a2...359

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...