Gå til innhold

Vi skal til Kypros 1 uke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Kypros 1 uke, fra neste uke, har forstått det sånn at det er et grønt land så ingen karantene er det noen som skal reise og vet om det stemmer? 

Anonymkode: 86c29...a61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi skal til Kypros 1 uke, fra neste uke, har forstått det sånn at det er et grønt land så ingen karantene er det noen som skal reise og vet om det stemmer? 

Det kan jo forandre seg fort. Så hadde ikke helgadert meg på det. Et land kan gå fra grønt til rødt på kort tid. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er feil. Kypros er orange, og samme regler som røde land. Dvs at om dere ikke er fullvaksinerte må dere teste før dere skal til Norge igjen, teste på grensa, fylle ut innreiseskjema og hjemmekarantene. Har dere én vaksine tatt for minst tre uker siden og barn under 18 år kan dere teste dere ut av hjemmekarantene dag 3. 

Inn til Kypros er det ingen tester eller noe annet, ettersom Norge er grønt. 

Dette har dere fått informasjon om fra reisebyrået dere skal reise med. 

Anonymkode: 4da72...57c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, det er feil. Kypros er orange, og samme regler som røde land. Dvs at om dere ikke er fullvaksinerte må dere teste før dere skal til Norge igjen, teste på grensa, fylle ut innreiseskjema og hjemmekarantene. Har dere én vaksine tatt for minst tre uker siden og barn under 18 år kan dere teste dere ut av hjemmekarantene dag 3. 

Anonymkode: 4da72...57cer 

Er dette sant? :(

Men hjemmekarantene ikke på hotell altså? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg jobber i reisebyrå, og det er kundens ansvar å sjekke hvilke regler som gjelder for det landet en skal til. Vi opplyser om visum der det gjelder, men det med corona test, karantene etc.er kundens eget ansvar å lese seg opp på. Dette er regler som gjelder for de største reisebyråene, hva charter selskap gjør er jeg usikker på. Men de kan da ikke sitte og ringe opp tusenvis så fort land endrer farge eller regjeringen endrer reisereglene. Og de reiser ikke med reisebyrået, men de bestiller gjerne billetter via et byrå

Anonymkode: 2da19...fbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man reiser på chartertur får man disse opplysningene av reisebyrået. Man får en link til de nyeste oppdateringene, og beskjed om å sette seg inn i informasjonen. Ingen har sagt at de ringer opp noen som helst. Jeg regner med at folk har et lite uns av hjernekapasitet og forstår at den tilsendte linken og informasjon på hjemmesidene er noe man selv må sette seg inn i. 

Denne informasjonen får man utenom pandemitider også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg jobber i reisebyrå, og det er kundens ansvar å sjekke hvilke regler som gjelder for det landet en skal til. Vi opplyser om visum der det gjelder, men det med corona test, karantene etc.er kundens eget ansvar å lese seg opp på. Dette er regler som gjelder for de største reisebyråene, hva charter selskap gjør er jeg usikker på. Men de kan da ikke sitte og ringe opp tusenvis så fort land endrer farge eller regjeringen endrer reisereglene. Og de reiser ikke med reisebyrået, men de bestiller gjerne billetter via et byrå

Reisebyrå/charterselskap; semantikk. Alle forstår hva man mener. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Selvfølgelig. Men pengene skal dere ha. 

Anonymkode: 6c9a6...61f

• Opprett ny...