AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Flere som ikke har tatt og ikke har tenkt å ta vaksingen? og...hva er evt konsekvens. Jeg leser om alvorlig sykdom og finner kun om oftere sykehusinnleggelse. Hva er alvorlig sykdom? Anonymkode: 87af7...d06 4
*luna* Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 «Alvorlig sykdom defineres i flere risikoanalyser som sykdom som fører til sykehusinnleggelse eller er livstruende.» https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Oy6Xw/saa-syke-kan-vaksinerte-bli-av-deltavarianten 2
Kågebruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Ta vaksinen hvis du ønsker å leve som normalt igjen. Ikke la deg skremme av antivaxbullshit. 26
Frøken888 Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Tar vaksinen i dag. Tar den fordi jeg vil reise utenlands og at alle andre ser stygt på meg når jeg sier at jeg vil vente litt. Så tar den egentlig fordi jeg ikke vil bli dømt nord og ned. 6
Outlander Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Det som slår meg mest er når antivaxxere snakker konstant om alvorlige bivirkninger fra en ikke godkjent "kvaksine" men kun fokusere på de få som har bivirkninger, og ignorerer faktum at millioner har tatt uten noe som helst problemer. I tillegg skjønner jeg ikke hvorfor de er så opptatt med folk som velger å ta vaksinene. Hva egentlig har det med de å gjøre. Vi er helter skjønner du- og tester det ut for samfunnet - you're welcome lol. 11
QueenL Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Outlander skrev (55 minutter siden): Det som slår meg mest er når antivaxxere snakker konstant om alvorlige bivirkninger fra en ikke godkjent "kvaksine" men kun fokusere på de få som har bivirkninger, og ignorerer faktum at millioner har tatt uten noe som helst problemer. I tillegg skjønner jeg ikke hvorfor de er så opptatt med folk som velger å ta vaksinene. Hva egentlig har det med de å gjøre. Vi er helter skjønner du- og tester det ut for samfunnet - you're welcome lol. Antivaxxere og kvaksine. Så teite ord. Med en gang slike ord blir brukt i diskusjoner, faller nivået til et bunnpunkt. 31
Fortauet Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 QueenL skrev (6 minutter siden): Antivaxxere og kvaksine. Så teite ord. Med en gang slike ord blir brukt i diskusjoner, faller nivået til et bunnpunkt. Helt enig! Idioti, og tegn på det laveste lavmål! Jeg er ikke anti-vaksine selv om jeg stiller spørsmål ved denne vaksine (og svineinfluensa). Jeg og mine skal ikke ta vaksinen på dette tidspunktet. Det er mitt/vårt valg. Jeg ber andre respektere det, på lik linje som jeg aksepterer de som tar vaksinen (selv om jeg tror mange av de bare følger saueflokken) 22
Fakta? Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 12 minutter siden, QueenL said: Antivaxxere og kvaksine. Så teite ord. Med en gang slike ord blir brukt i diskusjoner, faller nivået til et bunnpunkt. Det er allerede på et bunnivå blandt de fleste som er mot vaksine, de forstår det bare ikke selv. 10
QueenL Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 Fakta? skrev (1 minutt siden): Det er allerede på et bunnivå blandt de fleste som er mot vaksine, de forstår det bare ikke selv. Respekt er noe som skal gå begge veier. 13
Fakta? Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 Just now, QueenL said: Respekt er noe som skal gå begge veier. Forstår du at det er vanskelig å ha respekt for noen som kommer med gale påstander gang på gang, også etter at de har blitt grundig tilbakevist? 10
QueenL Skrevet 6. juli 2021 #11 Skrevet 6. juli 2021 Fakta? skrev (Akkurat nå): Forstår du at det er vanskelig å ha respekt for noen som kommer med gale påstander gang på gang, også etter at de har blitt grundig tilbakevist? Men hvorfor bryr du deg? 6
Fakta? Skrevet 6. juli 2021 #12 Skrevet 6. juli 2021 Just now, QueenL said: Men hvorfor bryr du deg? Fordi vranglæren deres er farlig for samfunnet hvis den får bre om seg. 8
Tøvftta Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 Jeg skal avvente så lenge jeg kan med å ta vaksine. Rett og slett for at jeg vil. Enkelt og greit! 10
QueenL Skrevet 6. juli 2021 #14 Skrevet 6. juli 2021 Fakta? skrev (Akkurat nå): Fordi vranglæren deres er farlig for samfunnet hvis den får bre om seg. Voksne mennesker kan fint ta sine egne valg her i livet, uten innblanding fra meg og deg. At en er uenig med andres valg er selvsagt lov, men da må en jo bare være glad for at en selv har tatt "de rette" valgene. 5
Fortauet Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 Fakta? skrev (2 minutter siden): Forstår du at det er vanskelig å ha respekt for noen som kommer med gale påstander gang på gang, også etter at de har blitt grundig tilbakevist? Nei, det forstår jeg ikke. Jeg respekterer folk som røyker selv om det er livsfarlig Jeg respekterer folk som har en anderledes barneoppdragelse enn meg Jeg repekterer folk som har andre idelogiske tanker enn meg. Jeg respekterer menneske. Og jeg forlanger respekt i retur. Jeg bygger mitt nei-til-vaksinen på historie, forskning og ikke minst at legene der jeg er bioteknikker har valgt å ikke ta vaksinen før den er godkjent. 17
jomann Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 Kona har høyere utdannelse og jobber i helsevesenet. Hun takket nei til vaksinen i våres. Jeg har høyere utdannelse og jobber i en helt annen sektor i det private. Jeg takket nei til vaksinen nå. Vi er overhodet ikke vaksinemotstandere. Det handler heller ikke om at vi ikke stoler på myndighetene. Men datagrunnlaget er alt for tynt og vi ønsker ikke være prøvekaniner for vaksiner det stadig dukker opp nye bivirkninger ved. Dersom det fremdeles er relevant, kommer vi sikkert til å ta vaksinen når vi får mer erfaring med bivirkningene. Viktig å ikke glemme at AstraZeneca for ikke så lenge siden ble ansett som en utmerket vaksine. I dag er den tatt ut av vaksineprogrammet fordi det viste seg å ikke stemme. 23
Fortauet Skrevet 6. juli 2021 #17 Skrevet 6. juli 2021 Khadira skrev (1 minutt siden): Vet du, man kan fint diskutere med en person uten å hevde at motparten er dum. Det var et Å utøve idioti er en handling. Jeg har ikke sagt at vedkommende er idiot. Lær deg forskjellen. 3
Fortauet Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 jomann skrev (2 minutter siden): Kona har høyere utdannelse og jobber i helsevesenet. Hun takket nei til vaksinen i våres. Jeg har høyere utdannelse og jobber i en helt annen sektor i det private. Jeg takket nei til vaksinen nå. Vi er overhodet ikke vaksinemotstandere. Det handler heller ikke om at vi ikke stoler på myndighetene. Men datagrunnlaget er alt for tynt og vi ønsker ikke være prøvekaniner for vaksiner det stadig dukker opp nye bivirkninger ved. Dersom det fremdeles er relevant, kommer vi sikkert til å ta vaksinen når vi får mer erfaring med bivirkningene. Viktig å ikke glemme at AstraZeneca for ikke så lenge siden ble ansett som en utmerket vaksine. I dag er den tatt ut av vaksineprogrammet fordi det viste seg å ikke stemme. Er du mannen min?! 🤣 6
zemer Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 Outlander skrev (1 time siden): Det som slår meg mest er når antivaxxere snakker konstant om alvorlige bivirkninger fra en ikke godkjent "kvaksine" men kun fokusere på de få som har bivirkninger, og ignorerer faktum at millioner har tatt uten noe som helst problemer. I tillegg skjønner jeg ikke hvorfor de er så opptatt med folk som velger å ta vaksinene. Hva egentlig har det med de å gjøre. Vi er helter skjønner du- og tester det ut for samfunnet - you're welcome lol. Hvorfor er du da så opptatt av vi som ikke tar den? 3
jomann Skrevet 6. juli 2021 #20 Skrevet 6. juli 2021 Fortauet skrev (2 minutter siden): Er du mannen min?! 🤣 😂🤔🤷🏼♂️ 4
Anbefalte innlegg