AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Jeg er sammen med Stig. Vi har nesten 30 års aldersforskjell.. vi har en veldig annerledes bakgrunn enn folk flest. Han var en venn av min far som bare er under 2 år yngre enn Stig. Min far er tung rusmisbruker og ruser seg på alt han kommer over. Han har brukt sprøyter i all tid jeg kan huske. Mitt møte med min nåværende samboer skjedde hjemme hos min far.. Jeg klarte noe helt mirakuløst (eller vi 2 klarte det ) og det var å få Stig helt fri for rus. Vi bodde begge hos pappan min i 8 uker før vi flyttet sammen. Nå har vi vært sammen i 4 år om ikke lenge. Når vi i starten av forholdet var sammen så var alt bare fint.. jeg skjemtes ikke noe over forholdet , syntes han var veldig kjekk og flott og så veldig bra ut for alderen. Jeg hadde for første gang i livet god sex hvor jeg følte meg trygg osv. Men så ble han plutselig syk i tilegg til den store omveltningen han hadde fra å ha vært narkoman i 35 år til å skulle være nykter ,men alvorlig syk oppå der... Greia er den at etter han ble syk og har vært igjennom mange operasjoner (har store arr som er veldig iøyenfallende ) så har vi i 2 og et halvt År av de 4 årene totalt ikke hatt sex mer enn 2 ganger. Vi er ikke nære i det hele tatt.. jeg trenger ikke mye sex. Gjennomsnittlig 2 -3gang i uka kan være bra. Vi klemmer skjeldent og vi kysser bare littegranne. Klining har vi ikke gjort på 2 og et halvt år. Alt som er nevnt til nå er bare sånn tilleggsinformasjon til dere som gidder å lese alt dette (sorry) ... en annen ting er at han skal Arve penger og det virker ikke som det er EN PERSON ( ? ) som ikke tror jeg er sammen med han for pengene.. jeg trenger ikke så mye svar til akkurat det fordi det er så mange gold diggers der ute ,og mange blondiner (blond selv) som er sammen med gamle rikinger for å leve et godt liv. Derfor skjønner jeg det blir vanskelig å ikke havne i samme kategori. Men jeg er ikke sammen med han for penger.. da hadde jeg ikke tatt skjangSen på å bli sammen med en blod narkis (han hadde ikke årer igjen ) hvis jeg ville ha penger. Og dessuten så hvem vil ikke ha eller trenger penger ? Har alltid vært et kjent tema i verden. Jeg hadde heller ikke maktet så mange timer dager uker måneder og år med sykehus medisiner og leger og operasjoner og alt det der hvis penger var greia. Men problemet er den at jeg på en måte skjemmes litt av oss 2 sammen i offentligheten ? Ikke før men nå.. han har lakt på seg 22 kilo , blitt deprimert og lat, har store arr over både mage og foter..vil også nevne at han har større pupper enn meg. Hva skal jeg tenke og føle rundt alt dette ? Er ikke en overfladisk person. Er tvert om en veldig hjelpsom sosial sympatisk engasjerende snill person osv..bryr meg først og fremst om det indre, men det ytre LITTEGRANN. men føler folk prater og tenker. Får åsså litt nedverdigende kommentarer av folk. Gamlingen / gubben ... skal du ikke finne deg en yngre ? Er du sikker på at dette er det du vil ? Skal du trille han i rullestol etterhvert ? Hoooff !!! Blir gal 😞 tenker samtidig at det som er greia her og det som har skjedd , like gjerne kunne skjedd meg ,og en på min egen alder (?) siden man kan jo bli både teit feit bleik alvorlig syk eller deprimert i uansett alder. Hva tenker dere om alt dette ? Trenger hjelp 😞 Anonymkode: 79109...e47
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Jeg trodde et øyeblikk at du mente Vidar i Oslo. Det kunne utvilsomt vært ham. Anonymkode: 63a14...bec 13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Bare mtp aldersforskjellen 😄 Anonymkode: 63a14...bec
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #4 Skrevet 6. juli 2021 Står Stig, og Ikke Vidar . Er bare for å bruke et navn oppi denne tragiske romanen min 😆 Anonymkode: 79109...e47 1
Gjest ABM Skrevet 6. juli 2021 #5 Skrevet 6. juli 2021 Jeg tenker du slutter bruke tid på å bry deg om hva andre mener!!! Det er DITT liv, gjør det som gjør deg lykkelig!! ..
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #6 Skrevet 6. juli 2021 Hmm, et dilemma du har her. Jeg skjønner at du er glad i han og at du har tenkt at dette er han jeg har lyst til å være sammen med. At dere har hatt det fint sammen. Og jeg tror at hvis det bare var aldersforskjellen så hadde dere kanskje hatt det fint sammen, men her er det endel andre tunge faktorer som spiller inn. Jeg kan ikke hjelpe med å mene at her er det kanskje best at deres veier skilles nå. Og jeg skjønner at du er bekymret for hvordan det kommer til å gå med han etter et brud, men det er ikke ditt ansvar. Få deg en frisk mann som setter pris på deg å har lyst på deg og som du kan dele aktiviteter med deg. Elsker du mannen og mener det er best å bli, så gjør du det. Da må du la være i å bry deg om hva alle andre tenker. Gjør det som er best for deg, det fortjener du! Og ingen andre enn deg vet svaret. Lykke til Anonymkode: 68ad9...48b 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #7 Skrevet 6. juli 2021 Om det føles riktig. Go go. Bare du som vet! ❤️ Anonymkode: eef72...498 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Det er kun du som vet hva dere har. Og du velger jo ditt liv. Om du vil leve livet ditt med han fram til han dør, og velge bort barn osv så er det ditt valg, og ikke noe andre har noe med. Men det er jo et stort valg å ta, så prøv å kjenne godt etter at det virkelig er dette du vil. Du får ikke årene tilbake om du angrer senere i livet. og du vet risikoen også. Ja han er rusfri nå, men tilbakefall kan komme selv etter flere år. Og depresjon er ikke noe godt tegn der heller, da psykisk sykdom lett kan trigge behovet. Og for meg virker det som du allerede er litt på vei ut av dette. Du har reddet han. Han klarer seg greit. nå begynner du å se de mer negative sidene ved hans gamle kropp feks. noe som ikke gjør deg overfladisk, det er helt naturlig. Spesielt siden det er naturlig at du sammenligner med andre på din egen alder. Men min erfaring er at når slike tanker kommer er det ofte starten på slutten. Attraksjonen begynner å bli borte. Anonymkode: 45a75...713 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #9 Skrevet 6. juli 2021 Tenker du blir fort gammel. Når du er 40 er du sammen med en 70 åring, og når du er 50 år så er Stig 80 år. Din egen ungdom frarøves og en dag våkner du og innser at dette går ikke, og da er det kanskje for sent så sitter du der.. 40 år og ingen Anonymkode: 6125a...855 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #10 Skrevet 6. juli 2021 Sorry. Men jeg mener du kaster bort livet ditt. 31 år er du fortsatt ung og kan gjøre mye med livet ditt. Med en 59 år gammel partner må du være forberedt på å være personlig pleieassistent i de viktige 30- og 40-årene i livet ditt. Før du vet ordet av det er du 50 og har kastet bort livet ditt. Anonymkode: 47fc5...024 14
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #11 Skrevet 6. juli 2021 Sex 2 ganger og ingen klining på 2,5 år... Og dere har bare vært sammen i 4 år totalt. Dere er kompiser, ikke kjærester. Jeg ville gått videre, hvis jeg var deg. Forstår at det er tungt når man er glad i noen, men det er lov å ønske seg en faktisk kjæreste, med alt det innebærer. Det ville jeg sagt uansett hva aldersforskjellen var her. Anonymkode: f5722...92a 17
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. juli 2021 #12 Skrevet 6. juli 2021 (endret) Jeg tenker at du blir en ung enke, og at du kan slite deg ut på omsorg. Du har livet foran deg. Prioriter deg selv. Endret 6. juli 2021 av Hvemsomhelst
miss summers Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 Aldersforskjellen alene er ikke så ille. Men hans bakgrunn med 35 år som rusmisbruker, her frykter jeg helsa hans vil bli et stort problem for dere. Kjærlighet gjør blind osv, men jeg tror du tar på deg for mye. 11
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #14 Skrevet 6. juli 2021 Helt ærlig så virker det ikke som om du er moden for dette. Livet byr med seg mange erfaringer. Jeg vil ikke på noen måte forherlige narkotika, det synes jeg man skal holde seg langt unna. Men et seriøst forhold kan by på sykehus, operasjoner og påfølgende arr på kroppen. Tåler du ikke slikt, så tåler du ikke et seriøst forhold. Da ringer det en bjelle hos meg på at dette ikke er riktig person for deg, uavhengig av denne konkrete aldersforskjellen. I et seriøst forhold er man ikke i tvil om at man vil være der for vedkommende. Du skriver også svært lite om hva du kan tilby forholdet, i den grad at du på ingen måte virker å være interessert i å være en psykisk støttespiller for fyren. Det virker ikke som om at dere på noen måte er kompatible med hverandre. Du skriver med ord at man kan bli deprimert etc uansett alder, men det skinner gjennom at du er så ung og ikke har opplevd å mye i livet selv enda. Det skinner gjennom at dette er ting du har hørt fra andre at kan skje. Om det er 35 år han har vært avhengig av narkotika, så er det klart at samme tidsperspektiv med det ikke kunne ha skjedd deg om du er 31 år, men alvorlig sykdom og avhengighet over lengre tid kunne absolutt ha skjedd deg likevel. Sykdom kjenner ingen alder, men igjen, du har ikke opplevd mye. Det skinner gjennom det du skriver at "dette høres kanskje ok ut, så derfor skriver jeg det". Gjør fyren en tjeneste, og la ham finne seg en kompatibel partner. Du ser ut til å være interessert i han kun fordi du har fått oppmerksomhet av en person. Anonymkode: eb393...243 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 Enig med miss summers over. Aldersforskjellen i seg selv skal jeg ikke si noe på, selv om den alene også «tar fra deg» noe (litt avhengig av hans mentale alder og hvordan dere lever) ved at han blir ganske gammel, 70-80, mens du fortsatt er forholdsvis ung. Men det at han er tidligere rusmisbruker gjør at hans helse er dårligere og vil påvirke deres samliv mer og mer, samt at det betyr at det er en hel del av vanlig lærdom og utvikling i livet han ikke har fått med seg. Jeg vet det er litt dømmende, men jeg synes du kaster bort livet ditt, og du har fortsatt så mange muligheter! Tenker at du nesten ikke ser de selv.. er det sånn at du har litt lav selvtillit, tenker at du ikke kan klare bedre (‘men allikevel skulle ønske du var sammen med noen i 30-40 årene med vanlig bakgrunn og jobb)? Eller er det oppriktig kjærlighet mellom dere? Eller ønsker du å hjelpe? du stiller spørsmål ved hva vi tenker, og det har jeg svart på. Når det er sagt så synes jeg du skal velge det DU vil, og ikke basert på hva andre tenker. Hvis du var min venn og oppriktig var lykkelig og hadde det godt ville jeg ikke sagt noe.. men jeg får litt følelsen av at du ikke er så lykkelig.. Anonymkode: f066e...d6c 3
Realverdien Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 Om en gammel hallunk på 60 år med sprøyter i fortida får knulle i vei på kjæresten på 31, så er det vel ærlig talt et åpent spørsmål om hvem som utnytter hvem, arv eller ikke. Her er det bare å kjøre på jenta mi. Stig har bare godt av å ha ei yngre dame som kjæreste som holder ham ung og som kan sette pris på erfaringen vi eldre menn har med å få ungjenter med utrygg oppvekst til å kjenne seg trygg under sex. Gi jernet og ikke bry deg om hva de rundt sier. De er bare sjalu.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #17 Skrevet 6. juli 2021 Jeg er 40, og ville ikke ikke vurdert en så mye eldre mann. Jo eldre jeg blir, jo mer ser jeg verdien av en jevnaldrende partner. Anonymkode: 8015a...85e 10
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 Jeg er i 40 årene, og kunne aldri vært sammen med en mann som nesten er 60, det er jo en gammel mann. Hadde ikke klart å se noe fremtid med han. Anonymkode: cec3c...f80 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 Lurer litt på hva din historie er - for de 31 åringene jeg kjenner som har utdannelse og drømmer om et liv med barn etc ville ikke valgt det du har valgt. Derfor ser jeg kanskje for meg at du sliter litt med psyken, f.eks, og har vært litt borte i rusmidler selv. Og om det er tilfelle er jeg redd Stig holder deg tilbake fra å bli bedre.. Anonymkode: b0332...f3c 8
Unika Skrevet 6. juli 2021 #20 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lurer litt på hva din historie er - for de 31 åringene jeg kjenner som har utdannelse og drømmer om et liv med barn etc ville ikke valgt det du har valgt. Derfor ser jeg kanskje for meg at du sliter litt med psyken, f.eks, og har vært litt borte i rusmidler selv. Og om det er tilfelle er jeg redd Stig holder deg tilbake fra å bli bedre.. Anonymkode: b0332...f3c Her er det nok noe… Du sier at din egen far også er narkoman? Kanskje du egentlig har litt daddy-issues uten at du er klar over det? Jeg ville nok revurdert dette forholdet, det høres ikke sunt ut. Regner med du har bestemt deg for å være barnløs også? For han er vel ikke akkurat en god pappa-kandidat? 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå