Gå til innhold

10-åring som ikke vil være hos far i ferien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommerferien er i gang, og 10-åringen er to uker hos hver av oss gjennom sommeren. Jenta er ellers hos far annenhver helg, men er ikke så begeistret for det. Nå har hun nylig vært hos far i to uker, og det eneste de har gjort på 14 dager, er å bade én gang. På forhånd sa han til meg at han hadde masse planer; de skulle til ulike fam.parker og besøke familie et annet sted i landet. Men ingenting skjedde. Men det er bare ett av problemene..

I løpet av disse ukene, har jeg snakket med barnet ca. annenhver dag. Midt på dagen har far ligget å sovet i flere timer, han har nektet henne å gå å møte venner her vi bor (han bor 20min unna) fordi det er stress for han å kjøre/hente henne, han passer ikke på at hun dusjer eller pusser tenner, han lager ikke middag hver dag, og han sovner tidlig på kvelden, mens jenta "døgner" eller er våken til 4-5 på natta. (Jeg kan se når hun er aktiv på tlf.)

Når hun kom hjem til meg, ble hun avlevert i pysj kl.17 på ettermiddagen, bustete hår, og hun kunne selv bekrefte at hun ikke hadde dusjet på flere dager og at hun ikke hadde våknet før kl.14 den dagen. Alle klærne var skitne, og hun sa at hun har brukt samme undertøy i flere dager, fordi han ikke har vasket klær.

Har tatt opp disse tingene med far, og svaret hans til alt, er "Hva skal jeg gjøre?" - Njeei, kanskje lære deg å ta ANSVAR, sette ned foten f.eks ved leggetid, og tilbringe TID med barnet ditt?! Være en voksen, rett og slett!

Vi har stått I mye dritt gjennom årene, dette er jo bare litt av problemene som oppstår når hun må tilbringe mer enn bare en helg med han. Men jeg synes helt ærlig at han er helt uskikket til å være far. Luft og kjærlighet er liksom ikke nok, når man skal oppdra barn. Det krever mye av oss som foreldre, og når han er så slapp, så føler jeg nesten at han håner meg, som står i dette ansvaret hele resten av året.

Erfaringer? Råd?

Anonymkode: eaba6...9ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å kreve at barnet skal være der mer enn annen hver helg (selv det er mye om far fungerer så begrenset som du beskriver). 

Var han ikke tilbakestående da dere fikk barn? 

Anonymkode: e9dbe...121

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt at hun ikke vil være hos faren så lenge! Er det noe du ønsker? 

Anonymkode: cf661...b5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Slutt å kreve at barnet skal være der mer enn annen hver helg (selv det er mye om far fungerer så begrenset som du beskriver). 

Var han ikke tilbakestående da dere fikk barn? 

Anonymkode: e9dbe...121

Vi har hatt gått til "familieterapi" gjennom bv, og der sa de at jeg ikke kunne legge meg opp i helgene hans og hvordan han gjør ting. At barn dør ikke av å ikke pusse tennene i to dager eller sove litt sent. Neinei, greit nok, men kjenner at jeg ikke ønsker å sende vekk barnet i ferien, når dette er resultatet. Barnet var utsultet på oppmerksomhet når hun kom hjem, og hadde et helt annet tonefall i stemmen enn når jeg har snakket med henne på tlf. Hun løp i armene mine. Hun sier hun ikke vil være hos han, men er samtidig redd for å si det til han, pga tidligere hendelser hvor bv har vært involvert og far får henne til å få dårlig samvittighet. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

TS

Anonymkode: eaba6...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns barne kan bestemme selv. Så er det opp til foreldrene og gjøre det attraktivt å være hos de.

Gi de valget og hør på de

Anonymkode: 8d786...8c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La henne slippe. Så lenge du ikke nekter alt samvær ser jeg ikke at du risikerer noe.

Anonymkode: d15e3...ccf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men altså ja far gjør en dårlig jobb , men en 10-åring klarer da å dusje selv og gå 20 min

Anonymkode: dd573...05f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så leit!!!  Kjenner meg litt truffet her selv, tok covid shot of kjennes ut som noen har sparka meg i armen. Orker ikke dra på stranden. 

Men barnet må jo få kose seg og dra på besøk til venner. Er fyren deprimert eller noe?

Synes jenta skal få være his deg resten av ferien.

Anonymkode: 7b207...68c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...