Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter som fyller 16 snart. Av og til er hun ute sent sammen med venninnene sine. Jeg vil gjerne ha henne hjemme før 11- 12, mens venninnene får være ute til ca 1… Det er snakk om ca en til to kvelder i uken, og som oftest er de hjemme hos noen av dem. Er jeg for streng som vil ha henne hjemme til 11? 

Anonymkode: d884e...cb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det. Hadde datteren min vært 16 nå, ville jeg ikke lagt meg før hun var kommet hjem. Derfor syns jeg 1 er litt for sent. 

Anonymkode: 28ecf...486

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg syns ikke det. Hadde datteren min vært 16 nå, ville jeg ikke lagt meg før hun var kommet hjem. Derfor syns jeg 1 er litt for sent. 

Anonymkode: 28ecf...486

Jeg legger meg heller ikke før hun er hjemme, men jeg føler meg så slem når jeg «tvinger» henne til å dra mens venninnene får være igjen…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt strengt. Det er ganske langt unna kl 1. Midnatt ok kompromiss? Da er du nærmere tiden til venninnene. Mine barn er små så vet jo ikke hva som gjelder nå men synes kanskje ikke at en 16-åring har noe å gjøre "ute" midt på natten. Det går an å leve med å være den som må inn først men forskjellen bør ikke være for stor kanskje. 

Anonymkode: 3640e...fd4

Skrevet

Har en sønn på 16. Innetid på ukedager er kl.23, fre/lør kl. 24

AnonymBruker
Skrevet

Ja du er streng , om hun er med venner synes jeg hun skal få være til ett

Anonymkode: 543e1...010

Skrevet

Har ei på snart 16 selv. 

Er de ute og "flyr", eller hjemme hos noen? Er hun hjemme hos venner synes jeg 23 er for strengt i ferien. Vi har strukket oss til midnatt generell basis, men er hun hjemme hos noen i "ordnede" former synes jeg 01 bør være greit. Jeg har av og lagt meg allikevel, med lyd på mobilen (avtale om at hun skal ringe uansett når og uansett hva) og alarm på når hun skal være hjemme så jeg har oversikt. Jeg har kommet fram til at det ikke hjelper å sitte våken uansett, MEN lyd på tlf og alarm så jeg ser hun kommer hjem har jeg. 

Ofte henter vi. Hender jeg sover litt før det også. 

Vi gir og tar i begge ender. Hun er grei og følger avtaler, jeg strekker meg litt i hvor lenge jeg er våken av og til. Men somsagr, er forskjell på å fly rundt på måfå og å være hjemme hos noen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja du er for streng. Da jeg var 16 var jeg også ute til kl.1 gjorde ikke noe dank, var hos venner også reiste jeg hjem over halve Oslo på kvelden (Venner på Nordstrand, jeg bodde i Groruddalen), det gikk helt fint. Føler man klarer å ta egne valg når man er 16, er ikke et lite barn lenger. Min mor brydde seg ikke så mye så lenge jeg dro på skolen og hadde gode nok karakterer. Bedre å gi ungdom ansvar, bodde i USA som 15-åring og de på min alder oppførte seg som 12-åringer fordi amerikanere er så overbeskyttende og strenge. 

Anonymkode: 52377...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...