Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen er helt fantastisk personlighetsmessig og jeg vet at han vil (den gang det ville bli barn)  bli en helt fantastisk far.

Problemet er at jeg ikke tiltrekkes av han overhodet seksuelt. Jeg fristes ikke til å kysse han eller å ha sex med han, og jeg blir bare så utrolig trist av det. Har vært sammen i et år og trives veldig godt i hans selskap; men vil aller helst ikke sove sammen med han nettop pga dette; ønsker ikke å ha sex med han..

hva gjør jeg..

Anonymkode: d11b9...7bb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Typen er helt fantastisk personlighetsmessig og jeg vet at han vil (den gang det ville bli barn)  bli en helt fantastisk far.

Problemet er at jeg ikke tiltrekkes av han overhodet seksuelt. Jeg fristes ikke til å kysse han eller å ha sex med han, og jeg blir bare så utrolig trist av det. Har vært sammen i et år og trives veldig godt i hans selskap; men vil aller helst ikke sove sammen med han nettop pga dette; ønsker ikke å ha sex med han..

hva gjør jeg..

Du gjør det slutt. Sånn helt seriøst. Når du ikke en gang vil sove med han. Han fortjener bedre enn dette...

Anonymkode: 3d50d...574

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo sove med han.. det er scenarioet som da går over til at det da forventes/håp om sex..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du avslutter forholdet. Dere er jo bare venner. 

Anonymkode: 48eeb...c5c

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil jo sove med han.. det er scenarioet som da går over til at det da forventes/håp om sex..

😝

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sier selv du ikke ønsker å sove med han...Og ærlig talt så skal man ønske å ha sex med sin samboer. Du spør oss hva du skal gjøre: Gjør det slutt! 

Får han ikke sex fra deg, allerede nå etter kort tid så skal jeg love deg at han enten kommer til å være utro eller etterhvert går fra deg. Du tenker kanskje ikke det nå, siden dere har vært sammen kun i 1 år. Men, la årene gå, så kan du gå tilbake til denne tråden å angre for at du ikke tok noen grep.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sier selv du ikke ønsker å sove med han...Og ærlig talt så skal man ønske å ha sex med sin samboer. Du spør oss hva du skal gjøre: Gjør det slutt! 

Får han ikke sex fra deg, allerede nå etter kort tid så skal jeg love deg at han enten kommer til å være utro eller etterhvert går fra deg. Du tenker kanskje ikke det nå, siden dere har vært sammen kun i 1 år. Men, la årene gå, så kan du gå tilbake til denne tråden å angre for at du ikke tok noen grep.

Og ikke glem. For å få barn må dere ha sex;) sykt usexy tanke at du vemmes av å ha deg med han når dere skal gjøre det. Og jeg er kvinne...Nei, altså jeg syns faktisk bare veldig synd på samboern din.

• Liker 10
Skrevet

Da gjør du det slutt. For begges skyld. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva gjør jeg..

Du slår opp. Dere skal selvsagt ikke få barn sammen.

Anonymkode: edffa...5a3

• Liker 7
Skrevet

Slutt å kast bort HANS tid. du burde gå fra han og gi han sjansen til å finne noen som virkelig elsker han og kan gi han den kjærligheten han fortjener. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har det vært sånn hele tiden, eller har sexlysten forsvunnet underveis? Hvis den har vært der men forsvunnet så kan det være verdt å se om dere kan finne årsaken til det (er det noe som har skjedd, klare han ikke tilfredsstille deg...)

Hvis den aldir har vært der så må du innse at han kun er en venn for deg. Da må du gjøre det slutt og gi dere begge muligheten til å oppleve virkelig forelskelse og den type kjærlighet som skal være i et parforhold.

Anonymkode: fe297...eaa

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

hva gjør jeg..

Dere har ikke noe forhold! Formaliser ikke-forholdet deres og la ham gå!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Jeg ble sammen med en som jeg ikke så på som min type i det hele tatt - MEN jo mer jeg ble kjent med han jo vakrere ble han i øynene mine. Så personligheten gjorde at han automatisk ble den vakreste jeg viste om, deretter kom sexlysten og hånd i hånd og alt det intime. Men at du enda ikke har lyst til tross for at du elsker personligheten, så vil jeg si det er long gone og da kommer det nok ikke heller..

Anonymkode: 6c8c1...5db

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hva gjør jeg..

Trasig. 

Slik er det når man har ridd kuk-karusellen i årevis før man prøver å slå seg til ro. Alle sjefene øverst i næringskjeden har nok programmert deg til noe annet enn en slik rolig forsørgertype med god "personlighet" og god papparolle. 

Evt har du kanskje overlevd overgrep? Da kan det være vanskelig å omstille seg til normal partner,

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå engang ikke alltid slik at de type menn man helst ønsker seg et forhold med, er de samme man tenner på seksuelt. Man kan, men får ikke bestandig i pose og sekk der, dessverre..

Men man bør helst tenne litt på partneren sin. Flott personlighet hjelper masse på tiltrekning, men ikke alltid nok.

Anonymkode: f6b5b...b8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det forstår jeg er vanskelig. Særlig pga din alder og hvis ønske om barn. 
Dette forholdet kommer til å ta slutt uansett, så det er best om du gjør det nå og gir begge mulighet til å finne en ny partner.

Anonymkode: 5827d...72c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det der fungerer helt til du treffer en du tenner på og da blir faren for utroskap gigantisk.

Anonymkode: d21ad...978

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nå engang ikke alltid slik at de type menn man helst ønsker seg et forhold med, er de samme man tenner på seksuelt. Man kan, men får ikke bestandig i pose og sekk der, dessverre..

Men man bør helst tenne litt på partneren sin. Flott personlighet hjelper masse på tiltrekning, men ikke alltid nok.

Jo, man kan definitivt få i pose og sekk angående å både finne en person som er verdt å ha forhold til, og som man tenner på. Det får man imidlertid ikke dersom man ikke tar konsekvensene av at uansett hvor perfekt en person virker som partner og far er ikke vedkommende den rette når det ikke er seksuell tiltrekning OGSÅ. 

De fleste av oss har nok måtte la noen fantastiske mennesker gå, fordi det ikke var rett, selv om man skulle ønske at det var det. Personlig har jeg datet iallefall tre menn som jeg visste ville være fantastiske partnere og fedre, men dessverre utviklet jeg ikke riktige følelser. De var fantastiske, men da var de likevel ikke for meg. Det ville vært feil for både dem og meg om jeg da fortsatte relasjonen, som manglet det vesentlige for å være riktig, selv om jeg kunne ha slått meg selv i hodet av frustrasjon angående at jeg ikke fikk riktige følelser, selv om jeg burde det, ut fra at de var virkelig bra menn. 

Da leter man videre. Til man får pose og sekk. 

Ingen sier at kjærlighet er noe man skal finne kjapt og enkelt. De fleste av oss må bruke lang tid på å finne den rette, og la de feile gå, selv om de tilsynelatende burde vært rett. Bare var det ikke likevel. 

Det er ikke rart mange forhold går til h... dersom folk slår seg til ro med noen de ikke har riktige følelser for i utgangspunktet. 

Tenner man ikke på vedkommende, til tross for at man i utgangspunktet har en seksualitet som virker angående andre, da bør man rett og slett ta konsekvensene av at dette ikke er riktig mann/kvinne. 

Et bra menneske fortjener ikke å bli lurt slik. Man ber om problemer selv også om man fortsetter et forhold uten egentlig grunnlag for å være et skikkelig forhold. 

Pose og sekk i denne anledningen finnes. Man frarøver både seg selv og den andre et fullt og helt forhold dersom man tar til takke med mindre. Dessuten legger man til rette for at det vil bli problemer og smerte på sikt. Det vil mangle noe vesentlig i forholdet. Det blir ikke enklere med tiden. Den mangelen vil ikke bli annet enn frustrasjon og lengsel etter pose og sekk. Den manglen vil ikke bli uvesentlig og ubetydelig, og gå under radaren for alltid. Den vil være og bli savn etter noe som er fullt og helt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (11 minutter siden):

Jo, man kan definitivt få i pose og sekk angående å både finne en person som er verdt å ha forhold til, og som man tenner på. Det får man imidlertid ikke dersom man ikke tar konsekvensene av at uansett hvor perfekt en person virker som partner og far er ikke vedkommende den rette når det ikke er seksuell tiltrekning OGSÅ. 

De fleste av oss har nok måtte la noen fantastiske mennesker gå, fordi det ikke var rett, selv om man skulle ønske at det var det. Personlig har jeg datet iallefall tre menn som jeg visste ville være fantastiske partnere og fedre, men dessverre utviklet jeg ikke riktige følelser. De var fantastiske, men da var de likevel ikke for meg. Det ville vært feil for både dem og meg om jeg da fortsatte relasjonen, som manglet det vesentlige for å være riktig, selv om jeg kunne ha slått meg selv i hodet av frustrasjon angående at jeg ikke fikk riktige følelser, selv om jeg burde det, ut fra at de var virkelig bra menn. 

Da leter man videre. Til man får pose og sekk. 

Ingen sier at kjærlighet er noe man skal finne kjapt og enkelt. De fleste av oss må bruke lang tid på å finne den rette, og la de feile gå, selv om de tilsynelatende burde vært rett. Bare var det ikke likevel. 

Det er ikke rart mange forhold går til h... dersom folk slår seg til ro med noen de ikke har riktige følelser for i utgangspunktet. 

Tenner man ikke på vedkommende, til tross for at man i utgangspunktet har en seksualitet som virker angående andre, da bør man rett og slett ta konsekvensene av at dette ikke er riktig mann/kvinne. 

Et bra menneske fortjener ikke å bli lurt slik. Man ber om problemer selv også om man fortsetter et forhold uten egentlig grunnlag for å være et skikkelig forhold. 

Pose og sekk i denne anledningen finnes. Man frarøver både seg selv og den andre et fullt og helt forhold dersom man tar til takke med mindre. Dessuten legger man til rette for at det vil bli problemer og smerte på sikt. Det vil mangle noe vesentlig i forholdet. Det blir ikke enklere med tiden. Den mangelen vil ikke bli annet enn frustrasjon og lengsel etter pose og sekk. Den manglen vil ikke bli uvesentlig og ubetydelig, og gå under radaren for alltid. Den vil være og bli savn etter noe som er fullt og helt. 

Så hvor mye seksuell tiltrekning er nok mener du? Jeg er sammen med en fantastisk fyr som jeg har det veldig godt sammen med, og noen ganger kjenner jeg at jeg har veldig lyst på han. Men jeg har ofte sex fordi han har lyst og fordi hvorfor ikke. Libidoen min tror jeg ikke det er noe i veien med. Vi har grei seksuell kjemi, og preferanser som matcher, men han er kanskje ikke helt min type utseendemessig. Flere av eksene mine var det brennhett med, men selvfølgelig var vi inkompatible på det meste annet.

Kunne ikke tenkt meg å avslutte forholdet fordi jeg ikke tenner like mye på han som tidligere kjærester.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så hvor mye seksuell tiltrekning er nok mener du? Jeg er sammen med en fantastisk fyr som jeg har det veldig godt sammen med, og noen ganger kjenner jeg at jeg har veldig lyst på han. Men jeg har ofte sex fordi han har lyst og fordi hvorfor ikke. Libidoen min tror jeg ikke det er noe i veien med. Vi har grei seksuell kjemi, og preferanser som matcher, men han er kanskje ikke helt min type utseendemessig. Flere av eksene mine var det brennhett med, men selvfølgelig var vi inkompatible på det meste annet.

Kunne ikke tenkt meg å avslutte forholdet fordi jeg ikke tenner like mye på han som tidligere kjærester.

Det må man nok selv vurdere. TS beskriver en situasjon hvor seksuell tiltrekning er fullstendig fraværende,  til den grad at hun ikke engang ønsker å sove med kjæresten, og ikke ønsker å kysse ham engang. Det er definitivt for lite tiltrekning. Ingen overhodet. 

Din situasjon er ikke så ille. Selv om jeg personlig synes at å ha sex man ikke ønsker er å ta selvmord på egen seksualitet, og du heller bør jobbe med å faktisk ha lyst der og da, og gi ham mulighet til å bidra til det, istedenfor å bare ha det uten lyst. Om det er hva du mener. "Utseendemessig ikke helt min type" kan være ganske uvesentlig, dersom man likevel har stor nytelse av sex. De fleste av oss blir eldre og forandrer utseende over år, og vil kanskje ikke alltid ha et utseende som umiddelbart tenner partner etterhvert, uten at det er et problem dersom fokus er på følelser, nytelsen og det seksuelle samspillet. 

Å ikke orke sex med sin partner overhodet, og det så inderlig at man egentlig ikke orker å kysse partner eller sove sammen med partner, fordi det kan innebære forventninger om sex... da er det ingenting å hente. Ingenting å jobbe med. Bare rett og slett ufint ovenfor et menneske som antagelig ikke føler det samme, og som ville føle det utrolig vondt å vite dette. Vil føle det utrolig vondt etterhvert, for slikt kan man ikke skjule over tid. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...