AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Han er en og halv mnd gammel. Grinete siden kl 10 morgen, blir irritert og gråter med engang jeg legger han fra meg. Suger på hendene siden, men tenner at det er veldig tidlig med tenner? Har badet han, massert, fått ut luft, gått på do, likevel urolig, umulig å legge fra meg. Vugger og vugger uten stopp, er halv våken og grinete uansett. Jeg skjønner ikke hva han plages med, jeg blir gal. Jeg svetter og er svimmel av å ha bært og styrt med han i hele dagen og kveld. Noen som har tips hva mer jeg kan gjøre? Nå har mannen kommet hjem og fortsetter å vugge han, og han sovner ikke. Jeg sitter og er nesten på gråten. Anonymkode: b7f3e...aa8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Går han fint opp i vekt? Sikker på at han ikke er sulten? Når de sutter på hendene sine, er de ofte det. Føler med deg ❤️ Anonymkode: de106...09d 4
Patriotpaula Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Kanskje han trenger nærhet? Han er ikke så gammel 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går han fint opp i vekt? Sikker på at han ikke er sulten? Når de sutter på hendene sine, er de ofte det. Føler med deg ❤️ Anonymkode: de106...09d Har ammet han masse i dag, så tror ikke det.. Anonymkode: b7f3e...aa8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Patriotpaula skrev (2 minutter siden): Kanskje han trenger nærhet? Han er ikke så gammel 🥰 Har bært siden kl 10 morgen til nå, så der hjelper ikke Anonymkode: b7f3e...aa8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Hvordan bærer du ham, på armen? Jeg har hatt barn som trengte veldig mye nærhet i perioder, og da fant de gjerne først roen i bæresjal (hvis du ikke allerede har testet det). Anonymkode: f50de...a89 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Økedøgn? Kolikk? Jeg ville hørt med helsestasjonen. Anonymkode: faa3e...1dc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan bærer du ham, på armen? Jeg har hatt barn som trengte veldig mye nærhet i perioder, og da fant de gjerne først roen i bæresjal (hvis du ikke allerede har testet det). Anonymkode: f50de...a89 På armene ja, og så vugger jeg, går litt rundt i huset. Han blir urolig hvis jeg setter meg eller står rolig. Dette er så slitsomt. Har ergo bæresele, og den liker han ikke Anonymkode: b7f3e...aa8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Han er en og halv mnd gammel. Grinete siden kl 10 morgen, blir irritert og gråter med engang jeg legger han fra meg. Suger på hendene siden, men tenner at det er veldig tidlig med tenner? Har badet han, massert, fått ut luft, gått på do, likevel urolig, umulig å legge fra meg. Vugger og vugger uten stopp, er halv våken og grinete uansett. Jeg skjønner ikke hva han plages med, jeg blir gal. Jeg svetter og er svimmel av å ha bært og styrt med han i hele dagen og kveld. Noen som har tips hva mer jeg kan gjøre? Nå har mannen kommet hjem og fortsetter å vugge han, og han sovner ikke. Jeg sitter og er nesten på gråten. Anonymkode: b7f3e...aa8 Helt helt helt normalt. Han er gutt og jeg fikk nylig en gutt for snart 3 mnd siden. Min hadde et enormt sugebehov og med en gang han var litt over 2 mnd så vipps så ville han ikke være på pupp konstant lenger. Det er utrolig slitsomt. Du tenker hva f*** er det jeg har satt meg oppi. Men bare vent. Det blir så mye bedre. Jeg hadde aldri trodd min kom til og bedre seg men jeg brukte smokk på han for han var vanvittig sugen konstant. Det fikk jeg lov til av jordmor etter 3 uker. Han gikk rekordraskt opp i vekt. Så det du tyder til er helt normalt. Han er et spedbarn han er kommet inn i en verden hvor alt er ukjent. Du tenger ikke nyte det. Vær tålmodig, det er lettere sagt enn gjort når alle sa til meg nyt det. Men det går ikke når du ikke engang kan ta deg en matbit uten at dem er på deg. Det blir så mye bedre bare hold ut. Du føler deg så kvelt til tider men en dag så gir det seg. Masse lykke til nybakte supermamma ❤️ you got this! Anonymkode: 56700...a19 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt helt helt normalt. Han er gutt og jeg fikk nylig en gutt for snart 3 mnd siden. Min hadde et enormt sugebehov og med en gang han var litt over 2 mnd så vipps så ville han ikke være på pupp konstant lenger. Det er utrolig slitsomt. Du tenker hva f*** er det jeg har satt meg oppi. Men bare vent. Det blir så mye bedre. Jeg hadde aldri trodd min kom til og bedre seg men jeg brukte smokk på han for han var vanvittig sugen konstant. Det fikk jeg lov til av jordmor etter 3 uker. Han gikk rekordraskt opp i vekt. Så det du tyder til er helt normalt. Han er et spedbarn han er kommet inn i en verden hvor alt er ukjent. Du tenger ikke nyte det. Vær tålmodig, det er lettere sagt enn gjort når alle sa til meg nyt det. Men det går ikke når du ikke engang kan ta deg en matbit uten at dem er på deg. Det blir så mye bedre bare hold ut. Du føler deg så kvelt til tider men en dag så gir det seg. Masse lykke til nybakte supermamma ❤️ you got this! Anonymkode: 56700...a19g Glemte og skrive etter at jeg skrev han er gutt at de spiser litt mer enn jenter. Og de utvikler seg 6 uker senere enn jenter gjør. Så det vil si de er mer sårbare enn jenter. Men dette er bare en fase. Innen han ikke vil ha mer så kommer vinteren og da har du hvertfall mer og glede deg til. Han vil få bedre øyekontakt med deg. Smile masse til deg. Le av deg. Snakke åh det r så herlig. Du føler at hjertet sprenger når dem begynner og mestre de små tingene som og le gripe tak i ting. Anonymkode: 56700...a19 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt helt helt normalt. Han er gutt og jeg fikk nylig en gutt for snart 3 mnd siden. Min hadde et enormt sugebehov og med en gang han var litt over 2 mnd så vipps så ville han ikke være på pupp konstant lenger. Det er utrolig slitsomt. Du tenker hva f*** er det jeg har satt meg oppi. Men bare vent. Det blir så mye bedre. Jeg hadde aldri trodd min kom til og bedre seg men jeg brukte smokk på han for han var vanvittig sugen konstant. Det fikk jeg lov til av jordmor etter 3 uker. Han gikk rekordraskt opp i vekt. Så det du tyder til er helt normalt. Han er et spedbarn han er kommet inn i en verden hvor alt er ukjent. Du tenger ikke nyte det. Vær tålmodig, det er lettere sagt enn gjort når alle sa til meg nyt det. Men det går ikke når du ikke engang kan ta deg en matbit uten at dem er på deg. Det blir så mye bedre bare hold ut. Du føler deg så kvelt til tider men en dag så gir det seg. Masse lykke til nybakte supermamma ❤️ you got this! Anonymkode: 56700...a19 Helt ærlig, etter jeg leste svarer ditt, så skjønte jeg at jeg ikke har spist noe i dag🤦🏻♀️ Han har også sugebehov, men tar ikke smokk, har prøvd 4 forskjellige smokker uten å lykkes. Han bare spytter den ut og brekker seg. Jeg må vugge han hele tiden, ellers finner han ikke roen. Hvis dette her fortsetter sånn, så kommer jeg til å bli veldig veldig sliten.. Jeg håper dette her forandrer seg Anonymkode: b7f3e...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Glemte og skrive etter at jeg skrev han er gutt at de spiser litt mer enn jenter. Og de utvikler seg 6 uker senere enn jenter gjør. Så det vil si de er mer sårbare enn jenter. Men dette er bare en fase. Innen han ikke vil ha mer så kommer vinteren og da har du hvertfall mer og glede deg til. Han vil få bedre øyekontakt med deg. Smile masse til deg. Le av deg. Snakke åh det r så herlig. Du føler at hjertet sprenger når dem begynner og mestre de små tingene som og le gripe tak i ting. Anonymkode: 56700...a19 Takk, du trøstet❤️ Anonymkode: b7f3e...aa8
Kenelz Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Fullammer du? I såfall gir du han D-dråper? Kjenner godt til en utlending som ikke visste at den nyfødte babyen hennes trengte d-vitamin dråper da i hjemlandet får babyene det som en del av vaksinasjonsprogrammet i form av sprøyte. Fant ut etter 1-2 år at barnet hadde mangel på D-vitamin og da har barnet vært urolig, grein konstant, hatt krampefeber, osv. Gikk over da barnet fikk D-vitaminen. Overdose på D-vitamin kan også være grunnen. Leste at det var en produksjonsfeil på en D-vitamin flaske som hadde for høyt dose av vitaminet som gjorde at babyen ble alvorlig syk. Startet med kolikk tegnene, men tviler uansett at det er tilfellet her! Men kan være greit å sjekke hos en lege om det er en mangel på vitamin, osv. som kan være årsaken. Siden babyen din har hendene i munnen så kan det være fordi det klør i munnen pga tenner (kan klø flere måneder før man faktisk får dem) eller pga babyen ikke er mett (melken metter ikke). Kan også vær noe som du har spist/drukket som babyen ikke tåler. Ta kontakt med helsestasjonen så finner dere sikkert ut av det! 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 Kenelz skrev (6 minutter siden): Fullammer du? I såfall gir du han D-dråper? Kjenner godt til en utlending som ikke visste at den nyfødte babyen hennes trengte d-vitamin dråper da i hjemlandet får babyene det som en del av vaksinasjonsprogrammet i form av sprøyte. Fant ut etter 1-2 år at barnet hadde mangel på D-vitamin og da har barnet vært urolig, grein konstant, hatt krampefeber, osv. Gikk over da barnet fikk D-vitaminen. Overdose på D-vitamin kan også være grunnen. Leste at det var en produksjonsfeil på en D-vitamin flaske som hadde for høyt dose av vitaminet som gjorde at babyen ble alvorlig syk. Startet med kolikk tegnene, men tviler uansett at det er tilfellet her! Men kan være greit å sjekke hos en lege om det er en mangel på vitamin, osv. som kan være årsaken. Siden babyen din har hendene i munnen så kan det være fordi det klør i munnen pga tenner (kan klø flere måneder før man faktisk får dem) eller pga babyen ikke er mett (melken metter ikke). Kan også vær noe som du har spist/drukket som babyen ikke tåler. Ta kontakt med helsestasjonen så finner dere sikkert ut av det! Jeg fullammer ja, og gir D dråper. Han blir irritert og putter hånden sin i munnen, så jeg mistenker om det klør.. Altså, jeg vet ikke. På helsestasjonen sier de alltid at alt uro med baby er normalt. Er ikke så stor hjelp å få derfra. Jeg venter en dag til for å se om han roer seg, og sp tar kanskje til legen Anonymkode: b7f3e...aa8
Lorieen Skrevet 5. juli 2021 #15 Skrevet 5. juli 2021 Spis, drikk, hvil og ha ham hud mot hud med deg. Er det varmt der du bor? Kan han være plaget av det? Prøv å pust med magen og stress ned. Når du er urolig merker baby det og blir urolig han også. Har han våte bleier og bæsjebleier? Det er slitsomt, men VELDIG normalt at de er sånn. Har han nylig fått rotavirus-vaksinen? 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #16 Skrevet 5. juli 2021 Prøv å slå på støvsugeren 🙈 Den var på hos meg nesten halve dagen hver dag i noen mnd😅 Barnet mitt ble helt rolig av lyden. Anonymkode: 31da0...02a 1
indigob Skrevet 5. juli 2021 #17 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er en og halv mnd gammel. Grinete siden kl 10 morgen, blir irritert og gråter med engang jeg legger han fra meg. Suger på hendene siden, men tenner at det er veldig tidlig med tenner? Har badet han, massert, fått ut luft, gått på do, likevel urolig, umulig å legge fra meg. Vugger og vugger uten stopp, er halv våken og grinete uansett. Jeg skjønner ikke hva han plages med, jeg blir gal. Jeg svetter og er svimmel av å ha bært og styrt med han i hele dagen og kveld. Noen som har tips hva mer jeg kan gjøre? Nå har mannen kommet hjem og fortsetter å vugge han, og han sovner ikke. Jeg sitter og er nesten på gråten. Anonymkode: b7f3e...aa8 Høres ut som et normalt spebarn. Forventet du at det skulle gå på skinner ? Nyfødte har ikke et utviklet fordøyelsessystem og har mye vondt i magen, kan føle seg utrygge uten mor, de trenger konstant kjærlighet, nærhet og trøst. Du kan ikke bare legge den fra deg og forvente at den skal ikke skal trenge deg. 2
Cer3s Skrevet 5. juli 2021 #18 Skrevet 5. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg fullammer ja, og gir D dråper. Han blir irritert og putter hånden sin i munnen, så jeg mistenker om det klør.. Altså, jeg vet ikke. På helsestasjonen sier de alltid at alt uro med baby er normalt. Er ikke så stor hjelp å få derfra. Jeg venter en dag til for å se om han roer seg, og sp tar kanskje til legen Anonymkode: b7f3e...aa8 Gir du Nycomed d-dråper? Lillemor fikk vondt i magen av den og måtte over på en apotek 1 sin variant 😅 Ellers er det ikke helt uvanlig at de skriker og gråter etter mamma nonstop ❤️ så lenge du har fått utelukket eventuelle låsinger osv og bebisen går fint opp i vekt så kast toppen, sett deg til med god mat du kan spise med en hånd, en god serie, fulladet telefon og la baby amme og kose i vei, masse hud mot hud. Som min jordmor sa til meg: det er mye god mat i fjordland og ingen bryr seg om du ikke har vaska opp 😁 Endret 5. juli 2021 av Cer3s
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 Dette høres veldig normalt ut for en baby under 3 mnd. De kan virke misfornøyde om de ikke får ligge på puppen 24/7. Puppen er mye mer enn mat for dem, så mange nyfødte vil faktisk ammes HELE tiden, uten at jeg overdriver. Det er også veldig mange som har vondt i magen pga umodent tarmsystem. Noen har kolikk og allergier, men nesten alle har en eller annen form for magevondt i den alderen. Puppen er trøsten hvis de har vondt. Der føler de seg trygge og nærmest mor. Det er helt vanlig å sitte lenket til sofaen og amme hele dagen med en så liten baby, så prøv å innfinne deg med situasjonen og se det positive i det: Du kan se masse på TV. Hvis babyen ikke har matallergier, (som han utsettes for via morsmelken pga noe du spiser) så blir ting vanligvis lettere rundt 3 mnd. Da begynner de å utforske verden litt mer og blir litt mindre opptatt av puppen. Anonymkode: e08e5...956 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #20 Skrevet 6. juli 2021 Skaff deg yogaball. Da kan du sitte å hoppe på den med baby i en evighet. Anonymkode: 59bdc...b94 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå