Gå til innhold

Israelsk rapport: Effektiviten av Pfizer stuper

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sitat

Fra første mai til 5. juni hadde vaksinen en effektivitet på 94,3 prosent.

Fra 6. juni til starten av juli har dette stupt til 64 prosent.

En lignende nedgang er observert i beskyttelsen mot symptomer på koronaviruset.

https://www.nettavisen.no/okonomi/fersk-israelsk-rapport-effektiviteten-til-pfizer-vaksinen-stuper/s/12-95-3424151386

Man kan i grunn foreløpig konkludere med tre ting:

1. Vaksinen beskytter fortsatt godt mot alvorlig sykdom.  Dette er gode nyheter, selv om deltavarianten skaper problemer. 

2. Den beskytter ikke like godt lenger mot å bli smittet.

3. Vaksinepass og reisevirksomhet fra andre land til Norge er en dårlig idé frem til alle har fått to doser i Norge. Fullvaksinerte kan fort bli smittebomber som utsetter oss som ikke har fått vaksine enda for smitte med sin reisevirksomhet. 

Endret av Vintermorgen
For langt sitat iht åndsverksloven, så det er noe nedkortet.
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Example skrev (14 minutter siden):

3. Vaksinepass og reisevirksomhet fra andre land til Norge er en dårlig idé frem til alle har fått to doser i Norge. 

Gjelder det barn også? Barn kan vel også smitte? Uansett ingen tilhenger av dette vaksinehysteriet. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Example skrev (1 time siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/fersk-israelsk-rapport-effektiviteten-til-pfizer-vaksinen-stuper/s/12-95-3424151386

Man kan i grunn foreløpig konkludere med tre ting:

1. Vaksinen beskytter fortsatt godt mot alvorlig sykdom.  Dette er gode nyheter, selv om deltavarianten skaper problemer. 

2. Den beskytter ikke like godt lenger mot å bli smittet.

3. Vaksinepass og reisevirksomhet fra andre land til Norge er en dårlig idé frem til alle har fått to doser i Norge. Fullvaksinerte kan fort bli smittebomber som utsetter oss som ikke har fått vaksine enda for smitte med sin reisevirksomhet. 

Enig meg deg der. Jeg syns det er ganske spesielt at Regjeringen/FHI/Helsedirektoratet sier de er bekymret for Delta varianten men samtidig lar de MANGE tusen folk dra utenlands og lar en drøss med turister komme hit og.  Bare mandag denne uken var det 35000 reisende på Gardemoen, på 1 dag.... 

Og her er det en drøss med folk under 65 år som ikke får vaksine dose 2 før i september/oktober..

Endret av NorthernLight
  • Liker 10
Skrevet

Jeg så denne tidligere i dag, men glemte å dele.

Health Ministry: Vaccine down to 64% effectiveness in averting symptomatic COVID | The Times of Israel

Enig i konklusjonene men vil legge til at delta er 124% mer smittsom enn "originalen" i følge noen studier så det går nesten opp i opp med den ekstra beskyttelsen om jeg tar helt feil?

Konklusjon: det blir sikkert en ny runde med lockdowns etter sommerferien når 45+ kommer hjem fra charter-ferie. Delta-varianten er såpass mye mer smittsom at det fort kan bli litt krise når vaksinen ikke beskytter mot smitte. Huff, hadde håpet vi skulle få en normal vinter i år.

Dette er jo reprise av da alle dro til Østerrike, de lærer jo ikke. At vi ikke kan vente litt til med disse sydenturene er uforståelig.

• Liker 7
Skrevet

Kjenner at jeg er litt pissed off 😠

• Liker 4
Skrevet

Løsningen? Booster-dose? 

• Opprett ny...