Gå til innhold

Vise testresultat til arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på samme sted som en som ble påvist korona en kveld forrige uke. Fikk dermed beskjed om å teste meg, uavhengig om jeg er nærkontakt eller ikke. Smittesporing har ikke ringt, men greit å teste allikevel. 

Jeg testet meg med symptomer for noen mnd siden og ble borte en uke. Negativtest. Fikk egenmelding og sykemelding de siste dagene. Var da ingen regel om at jeg måtte vise resultatet. 

Denne gangen fikk jeg plutselig beskjed om at denne måtte vises for å få egenmeldingen godkjent. Forsåvidt ingen problem for meg, for jeg har tatt test. Bare synes det var rart at det plutselig måtte gjøres. Har en tanke om at hun ikke tror meg da hun har vært veldig utrivelig siden jeg skal slutte om 1 mnd. 

Snakket med flere bekjente som ikke har måtte vise test til sin arbeidsgiver. Har dette vært en praksis hos din arbeidsplass? 

Når jeg tenker på det så er det jo lett å bare si at man har tatt test for å få noen dager fri. Så sånn sett er det jo greit at testresultatet må vises. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Nei, trengte bare å sende en sms om at den var negativ og kommer på jobb likevel, på min jobb..

Skrevet

Selvfølgelig bør testresultatet vises. Kanskje jeg er negativ, men følger mange utnytter covid19 for hva det er verdt ….

• Opprett ny...