Jomfru-77 Skrevet 14. september 2005 #1 Skrevet 14. september 2005 vi prøver bli gravide, men jeg drikker fortsatt litt vin innimellom all prøvingen. er det skadelig å drikke i perioden man prøver? Jeg kommer jo helt klart til å ikke drikke når jeg ser disse 2 etterlengtede strekene...men inntil da unner jeg meg et glass vin i ny og ne.. hva mener dere andre og hva gjør dere? Er litt redd for å skade for et glass vin.
Tusenfryd Skrevet 14. september 2005 #2 Skrevet 14. september 2005 Man skal leve som vanlig selv om man prøver, mener nå jeg da. Men et glass vin kan skade...
LilleMy28 Skrevet 14. september 2005 #3 Skrevet 14. september 2005 Jeg har levd som vanlig, men vært ekstra forsiktig mellom EL og IKM for sikkerhetsskyld. Egentlig kan all alkohol skade, så unngå det så mye som mulig. Selv har jeg "jukse-drukket" øl fra boks på fest, for vi holder det helt hemmelig for andre, særlig for jobben som jeg fester en del med. "Juske-drikkingen" er altså lettere med boks, for da ser ikke folk om det minsker, kan tas med på toalettet og tømmes litt etterhvert. Ja, dette er utspekulert, men viss jeg ikke drikker begynner spekuleringen, noe jeg ikke orker. Når det tar tid å lage barn (for oss 6 mnd uten resultat) kan det være vanskelig å være avholdende viss en ikke vil fortelle andre at en prøver. I forhold til å kose seg hjemme med rødvin har jeg kjøpt alkoholfri vin :o) og alkoholfri øl. Lykke til med prøvingen!
smile Skrevet 14. september 2005 #4 Skrevet 14. september 2005 Jeg er også litt mer forsiktig mellom El og IKM men blir jeg servert ett glass vin tar jeg det. Gruer meg mer til julebordsesongen starter.....Da kan det bli vanskelig men stort sett lever jeg som normalt.
Kalas Skrevet 14. september 2005 #5 Skrevet 14. september 2005 Vi har nå prøvd så lenge at det å ta hensyn til drikkingen ville hindret meg i å leve et vanlig liv. Men når det er sagt, er jeg litt bekymret akkurat nå. Har nemlig vært på skikkelig fylletur med jobben i helgen, hvor vi drakk fra morgen til kveld i tre dager. Ofret ikke mulig graviditet en tanke, men nå - for første gang som jeg kan huske - er mensen forsinket. Tror jeg, da. Har nesten mistet oversikten over syklusen min de siste månedene, siden jeg har blitt litt mismodig og lei av prøvingen. Det hadde sånn sett vært typisk om det skulle klaffe nå - og at jeg må gå å være engstelig hele tiden for om alkoholen har gjort noen skade. Eller kanskje det er all alkoholen som har gjort at mensen er forsinket ...?
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #6 Skrevet 14. september 2005 Alkohol i prøvetiden og i den aller første tiden av graviditeten gjør neppe noe skade, men det minker fruktbarheten bittelitt.
Kalas Skrevet 14. september 2005 #7 Skrevet 14. september 2005 Hm, jeg ble bare litt engstelig fordi jeg leste en artikkel for litt siden, husker ikke hvilken avis, om at det nesten var mest skadelig den første tiden. ' Og nå fant jeg denne artikkelen i Aftenposten, som sier at kvinner bør unngå alkohol også i prøvetiden: her Nuvel, gjort er gjort. Dessuten er jeg sikkert ikke gravid likevel. Skal teste i morgen for sikkerhets skyld (før helgen kommer på ny...)
Snuppelure Skrevet 14. september 2005 #8 Skrevet 14. september 2005 Jada de maser masse om skadevirkninger for tiden. Jeg har deriomot vært prøver i 2,5 år og gir fullstendig beng i de avisartiklene. Er ikke på byn 3 dager i uken, men tar gjerne et glass vin i ny og ned, eller lystig lag. det med å være forsiktig fra EL til IKM er hverken fugl eller fisk. Egg kvaliteten påvirkes frem til EL. Egget fester seg kun få dager før IKM så skulle det ha noen som helst funksjon med slik forsiktighet burde det være perioden fra IKM til EL man skulle være forsiktige.... Som min forrige lege sa en gang for lenge siden " folk som blir gravide kl 0330 natt til søndag føder også flotte friske barn" Kos deg med vinen og jakten på lykketrollet.
Imax Skrevet 16. september 2005 #9 Skrevet 16. september 2005 Henger meg på snuppelures innspill jeg. Man blir gal nok av å prøve og vente, om ikke man skal sette "hele" livet på pause. Flatfylla bør man vel uansett unngå, uavhengig av kjønn og syklus, og ellers er et glass vin eller en fest bare positivt for livet (og dermed kanskje også prøvingen)?
Jomfru-77 Skrevet 16. september 2005 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2005 Flott, jeg ble plutselig litt engstelig..men så tenker jeg at jeg vil kose meg og prøve å ikke bruke all ledig tid på å tenke på mulig graviditet...
BettyB Skrevet 16. september 2005 #11 Skrevet 16. september 2005 Jeg husker at når jeg var gravid med min første, så hadde jeg en skikkelig tur på byen og et par vin kvelder hjemme. Men det var før jeg fant ut at jeg gravid. Jeg ble jo selvfølgelig litt bekymret og spurte legen min om det kunne ha vært skadelig, men hun beroliget meg og sa at de fleste drikker alkohol før de vet at de er gravide(unntatt de som bevist prøver da ) og de fleste får sunne friske babyer! Men når du får bekreftelse på at du er gravid, da skal du jo selvsagt ikke innta alkohol! Jeg tar meg både at glass øl og et glass vin nå i prøveperioden, men alt med måte
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #12 Skrevet 17. september 2005 Jeg reiste på ferie da jeg var 4 uker på vei.Jeg visste ikke at jeg var gravid og festet nesten hver dag i 10 dager. Snakket med legen om dette, han sa at den første tiden er ikke noe å tenke på.Fødte en frisk og intelligent datter:). Lev normalt.Alkohol skader ikke om du drikker litt i prøvetiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå