Gå til innhold

Kranglet med mannen min - det er kanskje slutt

Andungene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mannen kommer fra Pakistan. Å kalle jenter horer er mer vanlig i enkelte kretser. 

Og siden ts er redd foreldrene sin reaksjon antar jeg at også de ikke er herfra. Mannen er fra Pakistan. Det er ikke tatt fra intet.

Anonymkode: c70fc...293

Men du dømmer fortsatt en type mennesker. Uansett hvor menn kommer fra så kan de oppføre seg som mannen Ts er sammen med. Nors, dansk, russisk, polakk, pakistaner, araber. Same shit. Er veldig vanlig i Norge at norske menn kaller jenter horer også. Du hører det helet tiden. 

Like vanlig å kalle noen hore om du er pakistansk som det er når du er fra Europa.

Anonymkode: 8e9c3...e04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg henger meg ikke opp I det. Men hun er ikke etnisk norsk, hun skriver at hun er etnisk norsk siden hun er født I norge og det er helt feil siden bestefireldrene Hennes er fra Pakistan. Om besteforeldrene Hennes er fra Pakistan og foreldrene Hennes kom til norge så er ikke ts etnisk norsk men norsk pakistaner. Jeg er selv født I norge men jeg er ikke etnisk norsk. Er Heller ikke fra Pakistansk familie heldighvis.

Anonymkode: 54da9...f31

Problemet er faen meg ikke hvilket etnisitet TS tilhører, men at mannen hun er sammen med er en jævla møkka idiot og TS for feig til å være ærlig med sine foreldre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo bare tull. Du dikter opp historier og later som du er en utenlandsk dame ned masse random problemer med mannen? Dette kan ikke være ekte. Lukter fremstilling av stereotypier lang vei, med de strenge foreldrene dine og den slemme, truende, mannen (som onanerer på spa).

Men ok, la oss si det er ekte. Ja, flytt langt vekk du. Slutt å klag, gjør noe. 

Anonymkode: 2afb2...045

Foreldrene mine er ikke strenge eller religiøse, men de aksepterer ikke alenemødre. Jeg sparte opp til leiligheten min ved å bo hjemme og spare så jeg er trygg økonomisk. Jeg var veldig heldig og fikk trygg jobb etter skolen som betaler litt over gjennomsnittslønn i Norge. Mamma og pappa har alltid vært misunnelige på at leiligheten min er større enn deres. Mamma er skuffet over at jeg flyttet ut hjemmefra før jeg var gift. Mamma og pappa har mindreverdighetskomlekser.  Jeg tror mamma og pappa vil støtte meg økonomisk til å flytte langt bort, men tviler på at de vil besøke meg eller babyen som kommer. Jeg vil nok ha mulighet til å få byttet jobbsted i jobben min. Bilen vurderer jeg å avskilte så bilen ikke kan brukes. Da vil han sikkert levere tilbake bilen. Det er en bruktbil til 50 000 kroner så jeg overlever og tape den, men jeg vil ikke at han skal bruke den til å kjøre andre damer. Da vil jeg heller at den taues inn. Eneste jeg liker er at jeg kan følge med på når han passerer bomringen siden det er jeg som betaler. Da vet jeg ihvertfall noe.

Men jeg gruer meg til å ligge i sengen enda en natt alene uten at mannen min ligger ved siden av. Jeg bare håper vi kan facetime eller snakke sammen. Jeg blir gal av å ikke vite hva han gjør og tenker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Andungene said:

Foreldrene mine er ikke strenge eller religiøse, men de aksepterer ikke alenemødre. Jeg sparte opp til leiligheten min ved å bo hjemme og spare så jeg er trygg økonomisk. Jeg var veldig heldig og fikk trygg jobb etter skolen som betaler litt over gjennomsnittslønn i Norge. Mamma og pappa har alltid vært misunnelige på at leiligheten min er større enn deres. Mamma er skuffet over at jeg flyttet ut hjemmefra før jeg var gift. Mamma og pappa har mindreverdighetskomlekser.  Jeg tror mamma og pappa vil støtte meg økonomisk til å flytte langt bort, men tviler på at de vil besøke meg eller babyen som kommer. Jeg vil nok ha mulighet til å få byttet jobbsted i jobben min. Bilen vurderer jeg å avskilte så bilen ikke kan brukes. Da vil han sikkert levere tilbake bilen. Det er en bruktbil til 50 000 kroner så jeg overlever og tape den, men jeg vil ikke at han skal bruke den til å kjøre andre damer. Da vil jeg heller at den taues inn. Eneste jeg liker er at jeg kan følge med på når han passerer bomringen siden det er jeg som betaler. Da vet jeg ihvertfall noe.

Men jeg gruer meg til å ligge i sengen enda en natt alene uten at mannen min ligger ved siden av. Jeg bare håper vi kan facetime eller snakke sammen. Jeg blir gal av å ikke vite hva han gjør og tenker.

Jeg klarer ikke å forstå det du skriver til slutt. "Men jeg gruer meg til å ligge i sengen enda en natt alene uten at mannen min ligger ved siden av. Jeg bare håper vi kan facetime eller snakke sammen. Jeg blir gal av å ikke vite hva han gjør og tenker."

Hvorfor? Er du sjalu og redd for at han er med andre kvinner? Burde du ikke bare tenke at det er over? Hva skal du med han? Er alle dine venner fra det samme miljøet, slik at du blir utstøtt som alenemor? Flytter du et annet sted, har du muligheten av å få andre venner.

Endret av ops2
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (16 minutter siden):

Jeg klarer ikke å forstå det du skriver til slutt. "Men jeg gruer meg til å ligge i sengen enda en natt alene uten at mannen min ligger ved siden av. Jeg bare håper vi kan facetime eller snakke sammen. Jeg blir gal av å ikke vite hva han gjør og tenker."

Hvorfor? Er du sjalu og redd for at han er med andre kvinner? Burde du ikke bare tenke at det er over? Hva skal du med han? Er alle dine venner fra det samme miljøet, slik at du blir utstøtt som alenemor? Flytter du et annet sted, har du muligheten av å få andre venner.

Jeg vet det høres helt rart ut og at det kanskje er noe galt med meg, men ja jeg blir sjalu. Jeg synes det er forferdelig hvis det siste jeg husker fra forholdet var og bli truet og skreket til. Ønsker at han skal begynne å gråte og be på sine knær om tilgivelse, få seg jobb og vise at han kan være en bra mann.

Men nå må jeg tenke på meg selv. Jeg tør ikke å være sammen med mannen min allikevel ønsker jeg å være sammen med ham. Vi er fra samme miljø så jeg er allerede stemplet som dårlig kone og det gjør meg så sint. Jeg har gjort alt jeg kan for at det skal fungere, men ingenting er bra nok.

Vet ikke hvordan en norskpakistaner blir tatt imot på bygda i Norge?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andungene skrev (11 timer siden):

Mannen min tar ikke telefonen lenger. Jeg vil ha tilbake bilen. Jeg har skrevet at jeg skal kjøpe nye hjul eller gi han beløpet hjulene på bilen min kostet. Jeg bryr meg ikke om kule felger.

Jeg har ikke sovet i hele natt. Føler det helt for jævlig å sove alene. Selvom han har vært mye slem så føles det trygt og ha han i sengen. Nå vet jeg ikke hva han gjør eller hvor han er. Kunne nesten ønske at han kom hjem og banket meg opp så han hadde blitt ferdig med sinnet sitt.

Ringte mamma og hun bagateliserer det hele og sier at dette ordner seg. Jeg har ikke tørt å fortelle om utroskapen eller onaneringen på Spa. Mamma sa at hvis jeg ble alenemor så ville jeg bli helt alene. Følte at hun indirekte sa at de ikke ville støtte et brudd.

Legen er på ferie så jeg får ikke time...

Hvordan kan jeg fortelle mamma hva som har hendt. Først var foreldrene mine skeptiske, men jeg overbeviste de om at han var en bra mann.

Du ringer politiet og melder bilen stjålet. 

nei, du vil ikke ha bank av han. Du avslutter alt med han, pronto! 

du forteller mora di at du tok feil av fyren, beklag det og gå videre med støtten deres. 

Anonymkode: 0c936...497

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Andungene skrev (6 timer siden):

Jeg vil bare ha tilbake bilen min. Jeg eier leiligheten jeg bor i og kan selge den. Vurderer å flytte til et sted langt borte. Jeg må bare finne en jobb et annet sted enn hvor jeg bor nå.

Men jeg føler at jeg må snakke med mannen min en gang til. Jeg tror ikke at han har lyst til å ha samvær med babyen siden jeg får jente. Jeg har ringt ham mange ganger, men han tar ikke telefonen noen ganger legger han på andre ganger ganger lar han det ringe så jeg må snakke på telefonsvareren. Han har ringt meg mange ganger, men han legger på med en gang. Han har jo rett til å få ha barnet 50% så det er greit og avklare hvis han ikke ønsker det. Han har også endel klær hjemme hos meg og litt småting. Jeg må snakke med ham. Da er det mye lettere for meg å flytte langt borte. Jeg er ikke i noe fare bor høyt oppe i blokk med videokamera ved hovedinngang og min inngang. Kan ikke helt se hva krisesenteret kan tilby annet enn problemer. Krisesenterne virker mer opptatt av å straffe mannen enn å hjelpe kvinnen synes nå jeg.

Jeg blir gal av å ikke få snakket og få avklart fremtiden. Hvordan kan jeg få kontakt?

Nei, han har ikke rett på ungen 50%!! 
Drit i å få kontakt med han. Send inn papirer for separasjon. Skilsmisse.no 

Fød ungen, før opp ukjent far om det er mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andungene skrev (55 minutter siden):

Det høres ut som du kan klare deg greit. Det er godt å høre❤️ Du høres ut som en fornuftig og selvstendig dame. Kanskje foreldrene dine vil akseptere det over tid? Du er jo datteren deres. Og din datter er deres barnebarn. Gi det tid. 
Det jeg synes er trist her er at du savner mannen din. Han som lyver, truer deg, har vært utro mot deg. Du kaster bort din tålmodighet og kjærlighet på en som ikke fortjener den. Håper du kommer deg over de følelsene. 

Anonymkode: 216aa...6c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andungene skrev (6 minutter siden):

Jeg vet det høres helt rart ut og at det kanskje er noe galt med meg, men ja jeg blir sjalu. Jeg synes det er forferdelig hvis det siste jeg husker fra forholdet var og bli truet og skreket til. Ønsker at han skal begynne å gråte og be på sine knær om tilgivelse, få seg jobb og vise at han kan være en bra mann.

Men nå må jeg tenke på meg selv. Jeg tør ikke å være sammen med mannen min allikevel ønsker jeg å være sammen med ham. Vi er fra samme miljø så jeg er allerede stemplet som dårlig kone og det gjør meg så sint. Jeg har gjort alt jeg kan for at det skal fungere, men ingenting er bra nok.

Nei det er ikke noe galt med deg. Det er en kamp mellom følelser og fornuft. Vi har alle vært der. Er bare det at følelsene dine dessverre ikke leder til noe godt akkurat nå. De kan bare lede deg til flere skadelige situasjoner. Du høres ikke ut som en dårlig kone i det hele tatt. Og det vet du nok med deg selv. Sånne mennesker som han vil kontrollere hva andre tenker om deg og han og alltid legge skylden på alle andre. Han høres ut som en psykopat/narsissist. Vil anbefale deg å lese litt om hvordan sånne mennesker fungerer så du kan beskytte deg selv. Kanskje du kjenner igjen trekk han har og måter han oppfører seg på. 
Dra hvor enn du vil dra. Du er en oppegående norsk dame med foreldre fra pakistan. Ikke la bakgrunnen din begrense deg.  

Anonymkode: 216aa...6c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Greien er jo at dette er like oppsiktsvekkende i pakistanske familier som at en norsk familie spiser brunost til frokost. 

Anonymkode: 9c534...739

Lite oppsiktsvekkende? Dette er oppsiktsvekkende for oss. TS’ mann hadde vært skremselhistorie for våres gifteklare døtre og sønner. Aldri i livet om pakistanske fedre godtar en så uanstendig mann for sin datter. Det er nok en grunn til at hun ikke forteller familien om runkingen på spa og utroskapet til foreldrene sine. Hun skammer seg selv om det ikke er hennes skam. Nå har ts fått råd fra alle her om å gi han opp og hvis hu vil være så dum å fortsette dette løpet får være opp til hennes. I kulturen vår hadde det vært helt greit å skilles fra en sånn mann så ikke spre tøv. 

Anonymkode: 9a13b...f53

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir ikke ukjent far, hun vil jo føde ungen før hun rekker å bli skilt. 

Anonymkode: a0148...ade

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva om far krever DNA test? Hva skal ts gjøre da? Det er ikke bare bare og føre opp far som ukjent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du sa at han ikke hadde rett på 50% men det kan det jo hende at han har.. rar kommentar.. de fleste har 50% hver 

Men han har jo ikke det. At mange avtaler det er en annen sak. Det er ingen automatisk rettighet.

Anonymkode: 879c6...0b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

50% foreldreansvar 

Foreldreansvar, ja. Det har ingen sammenheng med hvor mye tid man har med barnet.

Anonymkode: 879c6...0b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andungene skrev (7 timer siden):

Norge er stort. Om du føler du må flytte så gjør du det dit du får jobb. Da blir du sikkert tatt godt mot også. Du vil lettere få venner når du har kollegaer. I de fleste miljø er det ingen som reagerer på at du er alenemor og tror ikke det er vanlig å tenke på hvilken type kone du er heller. På bygda er det faktisk ganske mange fra andre land. Kanskje ikke så mange norsk-pakistansk, men jeg tror ikke du skal være bekymret for det. 

Jeg synes det er trist at du føler du blir stemplet som dårlig kone og skammer deg. Dette er ikke din feil. Skaff deg nye venner og et nytt miljø om det er slik det er. Du er født i Norge og har de samme rettighetene og godene som vi har kjempet fram i generasjoner. Ingen skal trenge å være i et ulykkelig/skadelig forhold. Jeg skjønner rett å slett ikke hvorfor enkelte forsøker å beholde denne gammeldagse holdningen selv om de er norske. Det er så trist. Jeg kunne sikkert vært venninne med deg om du ikke synes negativt om meg (som kler meg langt fra bluferdig, drikker alkohol mm). Jeg synes det er hyggelig med andre kulturer, men ikke om de synes jeg er hore. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men du dømmer fortsatt en type mennesker. Uansett hvor menn kommer fra så kan de oppføre seg som mannen Ts er sammen med. Nors, dansk, russisk, polakk, pakistaner, araber. Same shit. Er veldig vanlig i Norge at norske menn kaller jenter horer også. Du hører det helet tiden. 

Like vanlig å kalle noen hore om du er pakistansk som det er når du er fra Europa.

Jeg harr aldri hørt at en norsk mann roper hore etter kvinner ubegrunnet men har opplevd dette. Så kanskje jeg er farget av dette. 

Det har vært mange saker om dette. Jo mer religiøse jo verre synes de om oss som går med korte kjoler. Herre gud. Ts skriver de synes hun er en dårlig kone. Wtf. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har hatt en vanskelig barndom som jeg tror har skadet ham. Jeg vet rett og slett ikke om mannen min vil klare seg uten meg.

Jeg har forsøkt hardt å være alt mannen min vil jeg skal være. Men det har ikke fungert.

Han har endelig sendt meg SMS. Han ba meg om å overføre 1000 kroner til mat. Men han skrev ikke noe mer. Jeg har overført pengene fordi jeg føler et stort ansvar for ham. Men jeg synes han burde ha skrevet unnskyld for det han gjorde.

Jeg må passe på at han ikke blir irritert for å unngå mer bråk. Det er mange som har trykket liker på bildet han har lagt ut hvor han indikerer at jeg er utro.

Synes det er dårlig gjort av ham og ikke snakke med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Andungene skrev (1 minutt siden):

Mannen min har hatt en vanskelig barndom som jeg tror har skadet ham. Jeg vet rett og slett ikke om mannen min vil klare seg uten meg.

Jeg har forsøkt hardt å være alt mannen min vil jeg skal være. Men det har ikke fungert.

Han har endelig sendt meg SMS. Han ba meg om å overføre 1000 kroner til mat. Men han skrev ikke noe mer. Jeg har overført pengene fordi jeg føler et stort ansvar for ham. Men jeg synes han burde ha skrevet unnskyld for det han gjorde.

Jeg må passe på at han ikke blir irritert for å unngå mer bråk. Det er mange som har trykket liker på bildet han har lagt ut hvor han indikerer at jeg er utro.

So what om 'han ikke klarer seg uten deg'. Du skal tenke på deg selv og barnet først og fremst. Og deres liv vil jeg si at faktisk står i fare ved å bli med han. Du er IKKE ansvarlig for han!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andungene skrev (4 minutter siden):

Ja ja. Hvis dette er sant, legger du faktisk til rette for at han ikke skal bli en ærlig og hengiven ektemann. Absolutt ingen blir et bedre menneske av dørmatter. Jeg er en ganske ok person, men til og med jeg hadde fått problemer i en relasjon med noen som respekterte seg selv så lite.

Som sagt. Valget er ditt:

- Bo på et rom uten noen egne midler om  noen år. Og der du er kontrollert.

eller

- Fortsatt eie egen leilighet/ bil, og ha en datter med alle muligheter åpne foran seg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...