Gå til innhold

4 kilo opp i helga??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså nå har jeg stått på i ukesvis og spist sunt. Og så skeier jeg ut i helga med pizza på lørdag, potetgull et par mini-muffins.. Så pølse med brød og litt mer pizza og en sjokolade på søndag.  Og så opp 4 kilo ??? fra 74 til 77 ?? 

Hva har skedd. Går det an? Skal jeg begynne helt på nytt igjen? Samtidig ser ikke kroppen min like stor ut som den var på 77 kilo ( selv om jeg var rimelig opplåst på Søn ) 

Er det vann og salt?

Anonymkode: 1a38a...145

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vann og salt, og sikkert pittelitt fett. Å gå opp så mye på en helg er umulig. 

Anonymkode: 43585...35c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er bare vannvekt. 

Anonymkode: 97fee...8db

AnonymBruker
Skrevet

tissa og ble 76. Håper det stemmer..

AnonymBruker
Skrevet

Du må slutte å veie deg så mye. Du bør veie deg en gang i uka, unntatt de dagene du har mensen osv. Du ha Rikke gått opp 4 kilo. Man må spise 3000 kalorier i overskudd for å gå opp 1 kilo. Det du har spist er langt ifra 12k kalorier. 

Anonymkode: df3f3...98f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Glukogenlagre.

Anonymkode: cdbc7...3a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og så opp 4 kilo ??? fra 74 til 77 ?? 

77-74=3, bare sånn til orientering.

Anonymkode: 1b8d3...193

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette skjedde meg og. Veide 55 kg for noen dager siden og nå veier jeg 58 kg, grunnen til at jeg veide meg på nytt var fordi jeg følte meg mer større i lår og mage og det var jo rett. Ikke spist mer men har ferie så er ikke aktiv på jobb. Med kosten den helgen høres det ut som at det kan ha bundet seg vann fra salt, ja. Og kanskje du skal ha mensen snart? 

Anonymkode: 6f227...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde meg. Veide 91,6 før helga, 93 etter helga. Ukesvis med jobb og en helg med litt potetgull og sjokolade så er alt ødelagt. Gøy gøy gøy.

(Okei det er bare 1,4 kilo, men jeg har verdens dårligste forbrenning og de kiloene har vært seige, så det er irriterende)

Anonymkode: 46f7a...a66

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Samme skjedde meg. Veide 91,6 før helga, 93 etter helga. Ukesvis med jobb og en helg med litt potetgull og sjokolade så er alt ødelagt. Gøy gøy gøy.

(Okei det er bare 1,4 kilo, men jeg har verdens dårligste forbrenning og de kiloene har vært seige, så det er irriterende)

Samme her.. 93,6 før helgen og 94,9 nå😒

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Du må slutte å veie deg så mye. Du bør veie deg en gang i uka, unntatt de dagene du har mensen osv. Du ha Rikke gått opp 4 kilo. Man må spise 3000 kalorier i overskudd for å gå opp 1 kilo. Det du har spist er langt ifra 12k kalorier. 

Eventuelt fortsette å veie deg daglig for å bli kjent med hvordan vekt svinger i forbindelse med ulike typer mat og utskeielser, uten at det er noe farlig.

• Liker 6
Skrevet

Tipper det går seg til. Jeg har masse svingninger, ekstra vann ved eggløsning og mensen. Samt varmt vær skaper vann i kroppen. Forsøk å vent en liten uke til dere veier igjen, det slipper. Det er viktig å ikke la tallet på vekten påvirke seg til å gi opp, men fortsett å gjør den jobben som må til. Fokuser på å jobbe med vaner😇

AnonymBruker
Skrevet

75 kilo i dag!! Så ned fra 77 kilo på mandag. 🤔kroppen er er en rar sak. Nå er jeg snart nede på 74 igjen. Kansje i morra?? 🤪  Kan det være at jeg egentlig bare gikk ned i vannvekt når jeg slanket meg da? Gikk ned fra 77 til 74 ila juni.

Gjest Robin666
Skrevet

Helt utrolig at voksne mennesker ikke vet hvordan kroppen fungerer. 

Man kan lett gå ned 5 kg på et døgn om man ønsker. Der er selvfølgelig ikke fett. I stedet for å sitte på røva og spise potetgull og sjokolade burde folk lese seg litt opp om menneskekroppen

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (44 minutter siden):

Helt utrolig at voksne mennesker ikke vet hvordan kroppen fungerer. 

Man kan lett gå ned 5 kg på et døgn om man ønsker. Der er selvfølgelig ikke fett. I stedet for å sitte på røva og spise potetgull og sjokolade burde folk lese seg litt opp om menneskekroppen

Hvordan går man ned 5 kilo på et døgn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er ødelagt, med mindre du har spist over 28000 kalorier i TILLEGG til det du vanligvis gjør. Det er vannvekt, glukogenlagrene fylles raskt opp. Salt binder vann. Hvis du fortsetter som før helga nå, settes du kanskje et par hundre gram tilbake, men det er helt normalt å kose seg. 

Jeg går selv på en ekstrem diett akkurat nå med et kaloriinntak som overvåkes av fastlege og ernæringsfysiolog, likevel har jeg gått litt opp i vekt de siste dagene. Helt uten juks. Jeg spiste litt salt mat, jeg fikk plutselig mensen og vipps. Det betyr ikke at ikke fettet jeg jobber hardt for å forbrenne blir forbrent. I det lange løp er det kalorier inn/ut som gjelder, men når man kun ser på det over et par dager eller uker, kan vekta lyve masse. Derfor bør man egentlig ha én fast veiedag i uka og ikke ta så tungt på det hvis vekta plutselig står stille eller går litt opp.

Anonymkode: 1a753...4fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei. Nærmere 7000 🙂

• Liker 2
Skrevet

Fikk bare 4 i matte, men du har gått opp 3 kilo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

74 og opp til 77kg er 3kg. 

Om morgen veier man mindre. Veide du deg morgen fredag og kveld søndag?

Jeg har gått en del ned. Veier stort sett 1kg mer mandag tilbake til normalen helgen etter.

Anonymkode: 98865...a77

Skrevet

Vann vann vann 

1 gram glycogen (karbohydrat som lagres i kroppen ) binder til seg 3-4g vann. I tillegg vil en del hormoner også bidra til at kroppen holder på vann.

For å få opp 4 kilo skal du spise 28000 kalorier mer enn du forbruker (altså på toppen av de ca 2000 kalorier du forbrenner hver dag). Det er også svært lite sannsynlig at kroppen klarer å lagre hele frie kilo fett på så kort tid.

Spise normalt noen dager og vent litt med å veie deg igjen :) hvor i syklusen du er kan også ha en del å si

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...