AliceNextDoor Skrevet 6. juli 2021 #21 Skrevet 6. juli 2021 Er det noen maskin jeg burde gå for, har hatt litt lyst til å prøve for å se om det er bedre enn barbering. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #22 Skrevet 6. juli 2021 Jeg har tykke mørke hår og hadde også synlige hårsekker etter barbering og kjøpte meg epilator for å bli kvitt prikkene. Funket fint i starten, men det ble etter hvert et inngrodd hår helvete. Når hårene nappes med rota vokser de ut igjen tynnere ytterst og ender opp med å bli inngrodd hos meg. For meg er det bedre å barbere, da får jeg ikke inngrodde hår. Har for øvrig også prøvd epilatoren under armene - AU! Klarer ikke gjennomføre dette. Anonymkode: daff0...d05
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #23 Skrevet 6. juli 2021 strapaziert skrev (2 timer siden): Er det noen maskin jeg burde gå for, har hatt litt lyst til å prøve for å se om det er bedre enn barbering. Mange billige og gode, og jeg ville ikke investert i en dyr om du ikke veit om du vil trives med en enda Braun er et bra merke med bredt spekter av priser. Anonymkode: 4df6a...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #24 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du får aldri like silkemyke bein som ved barbering. Hender fortsatt jeg drar over med høvelen når jeg vil ha den følelsen. Men hårene er i alle fall ikke synlige når man har fått taket på det. jeg synes det er best å ta av kanten rundt hodet, at den da tar bedre. Anonymkode: da30a...bfb Den myke følelsen etter barberhøvel har noe med skummet, såpen man bruker. Anonymkode: 41771...f0e
AliceNextDoor Skrevet 6. juli 2021 #25 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Mange billige og gode, og jeg ville ikke investert i en dyr om du ikke veit om du vil trives med en enda Braun er et bra merke med bredt spekter av priser. Anonymkode: 4df6a...4d4 Tusen takk for tips Skal ta en titt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #26 Skrevet 6. juli 2021 Epilerte i et drøyt år. Leggene ble aldri helt glatte. Masse inngrodde hår og dette til tross for at jeg fulgte alle regler. Smerten ble til slutt borte da. Gikk tilbake til barbering, nå har jeg kjøpt IPL. Holdt på med det noen uker og merker allerede stor forskjell. Leggene føles nå helt glatte i tre dager og jeg kan faktisk gå over en uke uten å føle behov for å barbere igjen. Vanligvis stikker jeg etter under ett døgn.. Anonymkode: 9e76b...3e3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #27 Skrevet 6. juli 2021 Epilerer både legger, armhuler og underliv. Er for lat til å barbere, og å vokse gjør for vondt å gjøre selv og for dyrt å gjøre på salong. Det blir mindre og mindre vondt etterhvert. Anonymkode: 042f8...241
Djungelvrål Skrevet 6. juli 2021 #28 Skrevet 6. juli 2021 Kjøpte en engang tidlig på 90 tallet, prøvde den på hårene på armene og det ble med det. Så j......vondt!! Har heldigvis ganske lyse hår og har ikke mørke hårsekker. Lar det gro ut for det meste på vinteren og barberer etter behov på sommeren. Holder stort sett å gjøre det hver 3 dag. Tar 5 min i dusjen. Jeg beundrer dere som utstår slik tortur jevnlig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #29 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg som så mange andre fikk masse inngrodde hår av det, hjelper ikke om jeg eksfolerer aldri så mye.. Samme med waxing. Så til høsten invisterer jeg i en IPL maskin. Anonymkode: 9ccae...075 Du kommer ikke til å angre! Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte med ipl🥰 jeg har Phillips lumea. Anonymkode: 71a0f...21a
AnonymBrukerx Skrevet 8. juli 2021 #30 Skrevet 8. juli 2021 Er det bare jeg som synes epilering er deilig? Bruker den en gang i uken på leggene og det er som å klø på leggen bare at kløen forsvinner ettersom håret epileres vekk. Det finnes ikke vondt i det hele tatt. 3
Gjest Fnuggolina Skrevet 8. juli 2021 #31 Skrevet 8. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 10.51): Kjøpte epilator i fjor.. men synes ikke det funker så bra. Det gjør ikke vondt lenger, men blir bare masse inngrodde hår. Bruker skrubbekrem også. Og man ser hårsekkene ekstra godt, så går rundt med prikkete legger 😒. Er det noe jeg gjør feil her? Har gått tilbake til å barbere nå. 🥴 Anonymkode: 43378...dea Samme for meg. Kjøpte en som fikk gode reviews, men endte konsekvent å se ut som en ribbet høne på bena. Med inngrodde hår. Og, varmeskade pga den jævla lysende greia 😅 Herregud. Fikk angre kjøpet heldigvis. Nå bruker jeg IPL og er myyyyyye mer fornøyd. Endret 8. juli 2021 av Fnuggolina
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #32 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 23.22): Du kommer ikke til å angre! Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte med ipl🥰 jeg har Phillips lumea. Anonymkode: 71a0f...21a De er så dyre så jeg har ikke turt å kjøpe en, har tenkt at det er noe som kanskje tynner ut hårene litt, fordi jeg har mye hår. Men dette funker altså? 😮 Anonymkode: 4df6a...4d4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #33 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De er så dyre så jeg har ikke turt å kjøpe en, har tenkt at det er noe som kanskje tynner ut hårene litt, fordi jeg har mye hår. Men dette funker altså? 😮 Anonymkode: 4df6a...4d4 Jeg har gjort mye research og lest en del reviews på det, som på det meste jeg kjøper.. Nå har ikke jeg kjøpt enda men for de som har hud som ikke er altfor mørk og hår som er mørke så er tilbakemeldingene nesten utelukkende positive! Men må holde på noen uker før man ser resultater, men hvis man begynner på høsten slik jeg har planer om så regner jeg med å være nokså hårfri til sommeren. Anonymkode: 9ccae...075
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #34 Skrevet 8. juli 2021 Har brukt epilator fast i 10 år. Smerten går over og du blir vandt til det. I begynnelsen så kan du prøve å kjøle ned området med noe som har vært fryst. Men ikke legg noe som er dypfryst direkte på huden! Det er skadelig, pakk det inn i tøy. Jeg brukte en enkel fryseelement som jeg pakker inn i en håndduk. Men det tar ikke lang tid før det ikke gjør nå vondt. Jo lengre hår, jo vondere. Har aldri opplevd inngrodde hår og har lest at det kun skjer ved feilbruk. Har ikke opplevd det en eneste gang på 10 år. Du kan bruke skrubb dagen før og dagen etter epilering. Jeg gjør det av vane, usikker på om det faktisk utgjør noe forskjell. Men det sies at om du er flink til å skrubbe så unngår du inngrodde hår. En god epilator gir et godt resultat. Jeg sverger til silk epil fra braun serien. Ingen andre er i nærheten av kvalitet og resultat. Nr 7 og 9 kommer med barberingshode i tillegg. Så du får epilator og barberingsmaskin i ett. Anonymkode: 0f05d...046 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #35 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har gjort mye research og lest en del reviews på det, som på det meste jeg kjøper.. Nå har ikke jeg kjøpt enda men for de som har hud som ikke er altfor mørk og hår som er mørke så er tilbakemeldingene nesten utelukkende positive! Men må holde på noen uker før man ser resultater, men hvis man begynner på høsten slik jeg har planer om så regner jeg med å være nokså hårfri til sommeren. Anonymkode: 9ccae...075 Ja da er den verdt pengene vil jeg si 😄 Tenk så deilig å slippe å ta leggene! Anonymkode: 4df6a...4d4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #36 Skrevet 8. juli 2021 strapaziert skrev (På 6.7.2021 den 19.42): Er det noen maskin jeg burde gå for, har hatt litt lyst til å prøve for å se om det er bedre enn barbering. Braun silke epil 9. https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/epilator/140421/braun-silk-epil-9-epilator-ses9720 Denne kommer med barberingshode også, så du får barbering og epilator i en maskin. Det finnes flere forskjellige pakker med tilleggsutstyr på silk epil til forskjellige priser og varianter. Men den over er standard og den jeg har, da jeg personlig ikke har bruk for de andre andre tingene som kommer med. Anonymkode: 0f05d...046 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #37 Skrevet 8. juli 2021 Har ikke prøvd på epilering men kremen lidokain er bedøvende på hud. Ja om en er i nød. Selv ble jeg inspirert her og har kjøpt den ILPen jeg har sikla på før.. Anonymkode: 4a1ad...c51
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #38 Skrevet 9. juli 2021 Invester heller i en IPL maskin, det er gull verdt! Anonymkode: c4050...cc9
Skyblue7 Skrevet 26. juli 2021 #39 Skrevet 26. juli 2021 Epilering gjorde vondt de første 2-3 gangene. Så gikk det superlett. Jeg slet også med inngrodde hår, spesielt i bikinilinje og lår. Så har gått over til IPL der nå, og er i uke 7. Epilerer forrsatt under armene, det fungerer strålende for meg. Ingen inngrodde hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå