Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp gått til innkjøp av en epilator (fysøren så vondt), i et håp om å få glattere legger og slippe barbering hver dag.

Jeg har mørke hår på leggene og har alltid slitt med svarte prikker selv om jeg nettopp har barbert meg. 

Har epilert begge leggene nå men har fortsatt en del sorte prikker. mulig det er hår som har vært barbert som epilatoren ikke fikk tatt?

Hvor ofte epilerer dere? Forsvant noe av hårveksten egger hvert? Får dere helt glatte legger eller er de fortsatt "prikkete"? :)

Anonymkode: 1d550...dde

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1493534-dere-som-epilierer-leggene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har epilert i mange år. Fyker over leggene toppen en gang i uka på sommeren. Ikke vondt når hårene er korte. Har fått mye mindre hårvekst også.

Tar kanskje en gang i mnd på vinteren, og da kjenner jeg det mer.

Ikke lenge sidene jeg begynnte å bruke den under armene også, og det ser jo  mye bedre ut enn å barbere. Og så går det jo så lenge mellom hver gang!

Love it😊

Anonymkode: d5307...904

• Liker 4
AnonymBruker

Fikk mye inngrodde hår så ga opp etter et år. Fikk ikke mindre hårvekst men den blir mindre stikkende enn når man barberer. Smerten blir mindre etterhvert. Skulle virkelig ønske jeg kunne bruke den, helt supert ! 

Anonymkode: 7537d...51b

• Liker 5

Annonse

AnonymBruker
CorvusCorax skrev (15 minutter siden):

Kanskje epilatorer er bedre nå enn for 15 år siden. Vurderer å kjøpe en selv, men fy som det lugget sist gang jeg prøvde. Men man tåler vel mer etter hvert. 

Lugging er jo konseptet til epilator. Den river jo håret ut. 

Jeg er veldig glad i å epilere heller enn barbere, har mørk hårvekst som viser godt bare litt etter barbering, men ved epilering holder det med 1x i uka sommerstid. 

Anonymkode: 30707...3c2

• Liker 5
AnonymBruker
CorvusCorax skrev (8 timer siden):

Kanskje epilatorer er bedre nå enn for 15 år siden. Vurderer å kjøpe en selv, men fy som det lugget sist gang jeg prøvde. Men man tåler vel mer etter hvert. 

Blir mindre vondt etterhvert :tommelopp: Du kan vokse et par ganger for da drar du ikke ut lugginga. Så kan du begynne med epilator igjen og da sitter ikke hårrøttene så godt og lugginga blir ikke så vond. Man får epilatorer som er mye raskere og som har en del man kan legge i kjøleskap, eller som vibrerer, det gjør det mindre vondt. 

Anonymkode: 4df6a...4d4

AnonymBruker

Kjøpte epilator i fjor.. men synes ikke det funker så bra. Det gjør ikke vondt lenger, men blir bare masse inngrodde hår. Bruker skrubbekrem også. Og man ser hårsekkene ekstra godt, så går rundt med prikkete legger 😒. Er det noe jeg gjør feil her? Har gått tilbake til å barbere nå. 🥴 

Anonymkode: 43378...dea

• Liker 6
AnonymBruker

Jeg kjøpte epilator for ca. 30 år siden og har brukt den på leggene i alle år. Den slutta å fungere i vinter og jeg kjøpte ny - det var en helt annen opplevelse. Ikke så vondt og mye kjappere. 

Bruker den ca. annenhver uke. Tar en runde når jeg ser noen hår.

Anonymkode: 3cbab...2fb

• Liker 1
AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte epilator for ca. 30 år siden og har brukt den på leggene i alle år. Den slutta å fungere i vinter og jeg kjøpte ny - det var en helt annen opplevelse. Ikke så vondt og mye kjappere. 

Bruker den ca. annenhver uke. Tar en runde når jeg ser noen hår.

Anonymkode: 3cbab...2fb

Signerer denne, fikk ny i fjor også, og den er mye mindre vond!

Epilerer ben, armer og armhule. Får en del inngrodde hår på leggene (tynne hår), men syns likefullt det er fantastisk. Særlig for armhulene 🤗

Anonymkode: 81e90...64b

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fikk mye inngrodde hår så ga opp etter et år. Fikk ikke mindre hårvekst men den blir mindre stikkende enn når man barberer. Smerten blir mindre etterhvert. Skulle virkelig ønske jeg kunne bruke den, helt supert ! 

Anonymkode: 7537d...51b

Samme her. Plutselig så satt jeg der med røde legger fullt av inngrodde hår og masse arr i etterkant 

Anonymkode: e3c83...4c4

• Liker 2
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøpte epilator i fjor.. men synes ikke det funker så bra. Det gjør ikke vondt lenger, men blir bare masse inngrodde hår. Bruker skrubbekrem også. Og man ser hårsekkene ekstra godt, så går rundt med prikkete legger 😒. Er det noe jeg gjør feil her? Har gått tilbake til å barbere nå. 🥴 

Anonymkode: 43378...dea

Det er viktig at hårene ikke er for lange når du epilerer, det ideelle er vel 2-3 mm, eller litt lang "stubb". Du bør eksfoliere både før epilering (for å fjerne døde hudceller som kan tette igjen hårsekkene slik at epilatoren ikke får "tak") og etter, for å unngå inngrodde hår. Ikke eksfolier rett før epilering, la det gjerne gå en dag eller to mellom. Huden må være ren og tørr, ingen bodylotion etc. før du epilerer. Det er også viktig å holde huden stram der du epilerer og å føre epilatoren mot vekstretningen på hårene. 

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker

Jeg har epilert i nærmere 20 år.

Tar over ca en gang i uka. Merker det knapt, hårene er ganske skadet etterhvert. Og er veldig lite hår igjen i forhold til hva jeg hadde. 

I begynnelsen husker jeg det hjalp mot nupper å dusje rett etter epilering, så bruke en krem. Samt å rense epilatorhodet med desinfiserende. 

Anonymkode: da30a...bfb

• Liker 1

Jeg er noe skuffet over epileringen.

Jeg gikk for en «best i test». Og den er … grei nok. Er enda masse «baby-hår» som står igjen.

Har fortsatt «stikkende» hår, selv om det er noe man skal unngå med å epilere fremfor å barbere.

Jeg får ikke like silkemyke bein som jeg fikk med å barbere.

Men den kostet litt, så må nesten bruke den.

Jeg bruker den et par ganger i uken. Alt etter hva jeg har tid til/føler for.

Men føler kanskje det er blitt noe bedre med tiden, kanskje beina må bli vandt til det… vet ikke helt 😅

Denne jeg har:

https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/epilator/SES9980/braun-silk-epil-9-sensosmart-epilator-9980?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjw_o-HBhAsEiwANqYhpx7-eGI2HBKF-5JmyUzskVqAeMkSC4J7av3peHA-BI8NIXBuVxxONxoCUmMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Endret av Ariana807
  • Liker 1
AnonymBruker
Ariana807 skrev (3 minutter siden):

Jeg er noe skuffet over epileringen.

Jeg gikk for en «best i test». Og den er … grei nok. Er enda masse «baby-hår» som står igjen.

Har fortsatt «stikkende» hår, selv om det er noe man skal unngå med å epilere fremfor å barbere.

Jeg får ikke like silkemyke bein som jeg fikk med å barbere.

Men den kostet litt, så må nesten bruke den.

Jeg bruker den et par ganger i uken. Alt etter hva jeg har tid til/føler for.

Men føler kanskje det er blitt noe bedre med tiden, kanskje beina må bli vandt til det… vet ikke helt 😅

Denne jeg har:

https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/epilator/SES9980/braun-silk-epil-9-sensosmart-epilator-9980?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAjw_o-HBhAsEiwANqYhpx7-eGI2HBKF-5JmyUzskVqAeMkSC4J7av3peHA-BI8NIXBuVxxONxoCUmMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Du får aldri like silkemyke bein som ved barbering. Hender fortsatt jeg drar over med høvelen når jeg vil ha den følelsen. Men hårene er i alle fall ikke synlige når man har fått taket på det. 

jeg synes det er best å ta av kanten rundt hodet, at den da tar bedre. 

Anonymkode: da30a...bfb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...