Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er førstegangs, og i starten av uke 16. Jeg synes jeg innimellom nå kjenner ting jeg ikke kjente før, sporadiske bevegelser inne særlig på en av sidene, men jeg er så usikker på om det ikke bare er - eh- fordøyelsen eller andre ting. Jeg vet at søstrene mine begynte å kjenne fosteret rundt dette tidspunktet, men jeg er jo ikke garantert at jeg vil gjøre det samme. Hvordan vil dere beskrive følelsen av fosterbevegelser? Hva kjennes det som? 

Anonymkode: b6c83...1fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å kjenne forskjell på tidlige fosterbevegelser og fordøyelsen som jobber. Da jeg var helt sikker på at det var fosteret jeg kjente, var det som små, raske "dult" som ble kraftigere etter hvert som ukene gikk. Jeg kjente noe før dultene kom også, men jeg vet rett og slett ikke hva som var fosteret og hva som var bevegelse i tarmene. Jeg har hørt andre beskrive det som fiskehaler, bobler som sprekker og sommerfuglvinger, men aktiviteten i tarmene mine kan kjennes ut som alt det til tider 😅 Og magen var mer urolig enn vanlig i svangerskapene. Det var uansett koselig å tenke på at det jeg kjente godt kunne være den lille i magen 😊

Anonymkode: c77fe...112

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente liv tidlig. Det jeg først og fremst reagerte på, var hvor langt ned jeg kjente det. Det var nesten på venusberget. Jeg hadde aldri kjent tarmbevegelser akkurat der før. Jeg syns det kjentes ut som en svak skraping på innsiden, som om babyen prøvde å grave seg ut.😅 De første dagene var jeg ikke sikker på at det var babyen, jeg var redd det var ønsketenkning, men jeg kjente liv hver dag etter den første bevegelsen, så jeg skjønte etterhvert at det var babyen helt sikkert. 

Anonymkode: 5efc1...7f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...