Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 18 år gammel homofil som lurer på om det er tillat i forsvaret eller er det ikke lov?

Anonymkode: a0e83...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en 18 år gammel homofil som lurer på om det er tillat i forsvaret eller er det ikke lov?

Selvfølgelig er det lov.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, sicario said:

Selvfølgelig er det lov.

Er du sikker?? Det er ikke lov i USA

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke sammenligne USA med et sivilisert land som Norge. Dessuten er det i praksis lov i USA også.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov i USA også, men det amerikanske militæret har ikke lov til å spørre rekrutter om legning.

Anonymkode: 9f722...4f5

• Liker 6
Skrevet

Ja men nå bor vi i Norge og ikke i U-landet usa.

Selvfølgelig kan du være homofil lesbisk eller transe i forsvaret. Har 0 å si så lenge du følger ordere 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg er sikker.

AnonymBruker
Skrevet

Jøsses, er det mulig å ikke vite det?

Anonymkode: e985c...f60

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tror du kommer i rette "tiden" jeg, mange homofile i det norske forsvaret, de ser ikke en gang behov for netteverket "Glad militær" som ble startet for å gjøre det enklere for homofile innad i militæret i 2003, de sier at dette nettverket forsvant av seg selv rett og slett fordi det ikke var behov etter kort tid, alle blir akseptert på lik linje. :) 

https://forsvaretsforum.no/soldatnytt/skeiv-og-uniformert/101127

https://forsvaretsforum.no/nyhetsvarsel-pride-sjoforsvaret/for-forste-gang-skal-pride-flagget-heises-pa-et-norsk-militaert-fartoy/204015

https://forsvaretsforum.no/tillitsvalgte-etterlyser-forsvarssjefen-i-pride-paraden/106854

Endret av NenehGoji
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jøsses, er det mulig å ikke vite det?

Som ung har man kanskje ikke full oversikt over hvordan ting er enda, ingenting galt i det vel? 

Anonymkode: 435d5...0cc

• Liker 3
Skrevet

Det var altså meg over, glemte meg og ble AB

• Liker 1
Skrevet
NenehGoji skrev (6 minutter siden):

Tror du kommer i rette "tiden" jeg, mange homofile i det norske forsvaret, de ser ikke en gang behov for netteverket "Glad militær" som ble startet for å gjøre det enklere for homofile innad i militæret i 2003, de sier at dette nettverket forsvant av seg selv rett og slett fordi det ikke var behov etter kort tid, alle blir akseptert på lik linje. :) 

https://forsvaretsforum.no/soldatnytt/skeiv-og-uniformert/101127

https://forsvaretsforum.no/nyhetsvarsel-pride-sjoforsvaret/for-forste-gang-skal-pride-flagget-heises-pa-et-norsk-militaert-fartoy/204015

https://forsvaretsforum.no/tillitsvalgte-etterlyser-forsvarssjefen-i-pride-paraden/106854

Legger til denne; https://www.nrk.no/norge/for-forste-gang-deltok-en-forsvarssjef-i-pride-paraden-1.15554366 

Hvis ikke det at forsvarssjefen deltar i pride markering er et signal om at alle som er skikket skal kunne avtjene verneplikten så vet ikke jeg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men du kan ikke være anorektiker😪

Anonymkode: 730d6...017

AnonymBruker
Skrevet

Frem til på 90-tallet var det ikke forbudt å være homofil hvis du var i forsvaret, men du ble dimmitert hvis du fortalte at det var vanskelig for deg å være i forsvaret, fordi du måtte dusje sammen med alle de deilige guttene, og som homofil var det vanskelig for deg. Da ble du dimmitert.

Etter hvert ble homofile plassert i en egen leir. Noe som kom som et sjokk på de som prøvde å bli dimmitert ved å si at de var homofile. De ble i stedet overført til en leir med en gjeng homofile menn.

Anonymkode: b6a11...ed6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

USA er på mange måter et u-land.  Ja, det er lov.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Forskjell på en legning og en sykdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det ikke lov å gjøre homofile, eller hetrofile, handlinger med medsoldater og særlig ikke på forsvarets områder.

Problemet med å inngå nære relasjoner med medsoldater er at du kan komme i konflikter, tenk deg når russerne kommer og du er i skyttergraven og du er sexpartner med med soldat 1, da vil soldat 2 være usikker på hvor din loyalitet ligger hvis f.eks både soldat1  og soldat 2 trenger å reddes, vil du da være nøytral og redde den med størst behov, eller vil du prioritere din SEXpartner og la soldat 2 råtne i skyttergraven. Det sier seg selv at det skaper dårlige forhold.

Dersom du ønsker SEXE med medsoldater, uansett kjønn, tror jeg ikke det er en god ide. Men, ditt liv og dine valg.

Generelt skal soldater heller ikke flagge politiske saker, så om du tror at å heise flagg f.eks et russisk flagg, et tysk flagg, et pride flagg, et SV flagg, eller andre flagg enn eventuelt et norsk flagg, er en god ide, så bør du revurdere den planen. Vet at folk kan bli forvirret siden det var 1 militærskip som flagget pride flagget ved en anledning av uviss årsak, men det er ikke innafor pdd (soldater skal ikke fremme saker i tjenesten/uniformen sin, de skal være soldatene som følger ordre og kjemper for de sakene Norge bestemmer at vi trenger soldater for. Du skal ikke være i forsvaret for deg selv og for å fremme dine politiske syn på ting. Dere skal være nøytrale. Ordre vil komme ovenfra, ikke fra dere soldater.

Dersom du ønsker å kjempe for politiske saker (uansett hvor gode de kan være), må det gjøres når uniformen er av, og du ikke er i tjenesten, slik at det ikke blir rollekonflikter. Soldater med våpen og raketter i uniform bør ikke "pushe" saker. Det sier vel seg selv, eller tydeligvis ikke siden det militærskipet holdt på slik men oppegående folk ser at en slik strategi er helt uakseptabel.

Lykke til soldat ! 

Anonymkode: caf1b...365

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei er man syk så får man ikke være i militæret. Sier seg selv. 

Anonymkode: 961cb...e72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som ung har man kanskje ikke full oversikt over hvordan ting er enda, ingenting galt i det vel? 

Anonymkode: 435d5...0cc

Du har vel lært om Likestilling- og diskrimineringsloven på skolen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...