AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Jaja, jeg var dum og trykket på en link på en mailadresse som utga seg for å være noen andre. Jeg sover for tiden dårlig og ting går litt fort i svingene når alt skal skje så fort. Jeg har sperret det like etter at trykket «betal» når jeg oppdaget at noe ikke var som det skulle og det er ingen tegn til at det er brukt. Jeg må bare vite hva jeg bør gjøre nå. Jeg har ringt banken og de ser heller ikke noe tegn til at kortet er misbrukt. De sa at jeg får bestilt nytt i nettbanken de sa ingenting om at jeg må avslutte det gamle. Får jeg nytt nummer om jeg erstatter kortet? Eller blir det som en ny kopi av kortet? Holder dette? Bør jeg heller bestille helt nytt kort? Bør jeg i såfall avslutte kredittkort-kontoen jeg har før jeg gjør det? Dette er et DNB pluss Mastercard, jeg har et helt vanlig Mastercard kort. Kontonummeret er det samme, men kortnummeret er annerledes. Kan jeg bruke det? Anonymkode: f419a...e12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Herregud, bare sperr kortet og bestill nytt Anonymkode: aec0b...65a 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Hvis du sperrer det og får et nytt, så vil den 16-sifrede koden og utløpsdato endre seg, og den gamle koden sperres. Anonymkode: 60496...773 3
Whistler Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Kreditkortet ditt er ikke hacket. Du har oppgitt kortnummer og sikkerhetsnummeret... Sperr og gå videre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du sperrer det og får et nytt, så vil den 16-sifrede koden og utløpsdato endre seg, og den gamle koden sperres. Anonymkode: 60496...773 Dette. Du får altså et nytt kort på den gamle kredittkortkontoen. Anonymkode: 68f93...b32 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Jeg har sperret det, som jeg skriver over. Det gjorde jeg med en gang. Jaja, hacket blir feil terminologi, men jeg skal ikke åpne det igjen fordi noen fremmede kan bruke det. Er «erstatt kort» det samme som at jeg får helt nytt med nytt nummer og alt, eller skal jeg «avslutte kontoen» og så bestille helt nytt? Slik det er nå så finner jeg bare en knapp som sier «erstatt kort» under MasterCard. Debitkortet kan jeg bestille nytt. Men det er mastercard jeg trenger nytt av. TS Anonymkode: f419a...e12
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sperret det, som jeg skriver over. Det gjorde jeg med en gang. Jaja, hacket blir feil terminologi, men jeg skal ikke åpne det igjen fordi noen fremmede kan bruke det. Er «erstatt kort» det samme som at jeg får helt nytt med nytt nummer og alt, eller skal jeg «avslutte kontoen» og så bestille helt nytt? Slik det er nå så finner jeg bare en knapp som sier «erstatt kort» under MasterCard. Debitkortet kan jeg bestille nytt. Men det er mastercard jeg trenger nytt av. TS Anonymkode: f419a...e12 Nytt kort= nytt nr. du får ikke identisk kort Anonymkode: 673a5...0eb
Million Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 20.23): Jeg har sperret det, som jeg skriver over. Det gjorde jeg med en gang. Jaja, hacket blir feil terminologi, men jeg skal ikke åpne det igjen fordi noen fremmede kan bruke det. Er «erstatt kort» det samme som at jeg får helt nytt med nytt nummer og alt, eller skal jeg «avslutte kontoen» og så bestille helt nytt? Slik det er nå så finner jeg bare en knapp som sier «erstatt kort» under MasterCard. Debitkortet kan jeg bestille nytt. Men det er mastercard jeg trenger nytt av. TS Anonymkode: f419a...e12 Du får et helt nytt kort med en ny nummerserie og utløpsdato og sikkerhetskode bakpå. Du får ingen kopi av det gamle, det er jo sperret og kan ikke brukes mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå