Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er medisinstudent og vil gjerne skaffe meg en relevant jobb innen helsesektoren.

Jeg ønsker å vite hvilken jobb som betaler 35.000,- NETTO i måneden, relevant eller urelevant til helse.

Altså 420.000,- i året.

Jeg trenger en del penger fordi jeg investerer en del, selvfølgelig frivillig. 

6900, - i leie per måned, et par tusener til mat, et par tusener til hundebarnehage...

Pengene løper, for å si det sånn!

Hvor mange timer i uka ser dere for dere at jeg må jobbe for å oppnå en slik nettolønn? Er f.eks 30 timer for lite?

Går utifra at man ikke får 420k netto av å jobbe i f.eks matbutikk?

Dette blir min andre jobb.

Anonymkode: e500a...d1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får du tid til studiet om du skal jobbe fulltid i en matbutikk i tillegg til din første jobb?(regner med at det er en jobb i helsesektoren) hvor mye en trenger å lese er vel subjektiv, men det er jo en del obligatorisk oppmøte på medisin? 

Anonymkode: 5aa54...895

Skrevet

Eneste muligheter er å bli ferdig med legeutdannelsen. Kun leger, noen ledere og noen få sykepleierere som jobber masse som kan få en slik inntekt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan får du tid til studiet om du skal jobbe fulltid i en matbutikk i tillegg til din første jobb?(regner med at det er en jobb i helsesektoren) hvor mye en trenger å lese er vel subjektiv, men det er jo en del obligatorisk oppmøte på medisin? 

Anonymkode: 5aa54...895

Det er derfor jeg spør om det er mulig med en så høy lønn når man jobber deltid (25 - 30 t)

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (Akkurat nå):

Eneste muligheter er å bli ferdig med legeutdannelsen. Kun leger, noen ledere og noen få sykepleierere som jobber masse som kan få en slik inntekt

420k netto er lite for en full utdannet lege...? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nattevakt på sykehjem/bofl./hj.spl. Men - du får ikke fast som student. Ville satt meg opp som ekstra/helg/ringevikar. 

Anonymkode: 380fd...531

Gjest Alterego666
Skrevet
Illuminatum skrev (6 minutter siden):

420k er da ikke mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Med nattevakter kommer du forresten fint opp i 420 000 med  30 t uke. Om du er kommet et stykke på vei med medisin får du også lønn som faglært (hfa). Et annet pluss er muligheten til å lese i rolige perioder. 

Anonymkode: 380fd...531

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke nettolønn på 35 og årslønn på 420. 
Jeg har over 600 000 og på de beste månedene er det rundt 35. Stort sett under noen ganger over.

Anonymkode: 9cc4d...545

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Alterego666 said:

420k er da ikke mye. 

420k netto utbetalt i en deltidsjobb er ikke mye? Jeg har ikke så mye netto i 100 % jobb, for å so det sånn. 

Anonymkode: c9383...8d7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan oppnå det ved å ha en lederstilling, eller lege, psykolog o.l. Eller så må man arbeide som ufaglært, og kun jobbe natt eller andre skift som gir litt ekstra tillegg, samt betydelig flere timer enn 30 timer pr uke. 

Anonymkode: 97b7a...ec5

Skrevet

Du vil tjene 35.000 netto ved siden av studiene?

Det går ikke.

Og å snakke om netto årslønn er bare ikke en greie. 

Beklager å si det, men du er nok veldig ung, uerfaren og naiv dersom du tror at dette faktisk lar seg gjøre. Her snakker vi da 100% godt lønnet jobb kombinert med 100% studier. Da kan man ikke gjøre annet enn å sove utenom.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (14 minutter siden):

420k er da ikke mye. 

420 k netto er selvsagt en hel del. TS regner altså med at vi også skal vite hvor mye han skal skatte. 

Anonymkode: ca143...d42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du voldsom gjeld siden du forventer 35 000 utbetalt med en lønn på 420 000? Jeg er gjeldsfri og har 25 000 utbetalt med 450 000 i årslønn.

Anonymkode: a11be...5fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har du voldsom gjeld siden du forventer 35 000 utbetalt med en lønn på 420 000? Jeg er gjeldsfri og har 25 000 utbetalt med 450 000 i årslønn.

Korrigerer meg selv, forstår nå at du vil ha 420 000 utbetalt på et år. Tror ikke det fins så mange "enkle" jobber med så høy lønn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du får ikke nettolønn på 35 og årslønn på 420. 
Jeg har over 600 000 og på de beste månedene er det rundt 35. Stort sett under noen ganger over.

Anonymkode: 9cc4d...545

Hva avgjør hva som er "de beste månedene"?

Anonymkode: e2c0d...352

Skrevet
Alterego666 skrev (23 minutter siden):

420k er da ikke mye. 

Netto 420K er det snakk om

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

420 k netto er selvsagt en hel del. TS regner altså med at vi også skal vite hvor mye han skal skatte. 

Anonymkode: ca143...d42

Det er et poeng. Likevel ser jeg at TS’ største utfordring er å kombinere to jobber og legestudie…

Gjest Alterego666
Skrevet
Illuminatum skrev (11 minutter siden):

Netto 420K er det snakk om

Ser det nå. Det endrer bildet en del, gitt at det er en bijobb.

Skrevet

Og du har hund? Hunden i hundebarbehage mens du studerer, også er den alene hjemme når du skal jobbe?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...