AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Bestemte meg for å prøve en uke med lavkarbo og startet i går. Unntaket var to små feil (steamet melk i kaffen og et lite bakverk hvor jeg glemte meg), ellers er det svært lite karbohydrater i kosten de siste 48 timene. Men hvor lite skal egentlig til? Om man går på en liten smell og får i seg litt, er det bare "begynne på nytt"? Dagen i dag: Jeg spiste feks en omelett med italiensk salami + salat til frokost. Samme til kvelds. Middag er noe hvitt kjøtt / fisk + endel salat. Lunsj ble noen kalkunpølser. Og denne kaffe latten til frokost da. Jeg er veldig klar over at tilnærmet null karbohydrater er vanskelig å praktisere over lang tid og det er heller ikke målet. Jeg skal prøve frem til helgen å spise så lite karbohydrater jeg bare klarer, for å se hva dette innebærer i form av matretter, energinivå osv. Om det går greit, er planen å redusere mengden karbohydrater, men ikke på bekostning av et godt måltid. Så tilbake til spørsmålet - om jeg får i meg, si, 50g karbohydrater i løpet av en dag. Vil jeg fortsatt kunne se et resultat etter en ukes tid? Slik jeg har skjønt det slipper kroppen endel vann når man kommer under et visst nivå etter en viss tid. Anonymkode: 1ec6d...454
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Vil anbefale deg å lese deg opp litt 50g er en fin start, men ikke alle som kommer i ketose med 50g tror jeg. Dessuten er nok én uke litt kort tid før evaluering, kroppen trenger gjerne litt lenger tid for å legge om. Her er noen sider med mye stoff: https://www.ruled.me/start-here/ https://www.dietdoctor.com/low-carb/keto Anonymkode: 73cd2...965
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #3 Skrevet 6. juli 2021 Enig i at du må gi kroppen tid. Vektnedgangen var mer effektiv på 15-20g enn 50 for min del. Ulempen med keto var at jeg ble matlei. lever mye bedre på 150-250g sett i et større perspektiv. Men om du vil prøve dette, så vil jeg anbefale deg å lese mye om det, sette deg godt inn i det. Spise så lite karbo du må og holde på 3-4 uker før evaluering. Anonymkode: 4ed97...97a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Erfaringer er: -vanvittig effektiv vektnedgang -utrolig ensidig kost -blir lei før eller senere pga kosten -lærer ingenting til en skal ut av det -kiloene + 2 nye kommer tilbake på sikt etter at en induserer karbo igjen Så slik var det. Anonymkode: f048a...18a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå