AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:25 #121 Del Skrevet tirsdag kl 02:25 Trodde det var vanlig å kun se tantebarn ved feiringer, det er det jeg vokste opp med. Moren min har mange søsken, jeg så/ser dem kun ved spesielle anledninger som jul og konfirmasjon. Tror aldri noen av dem dukket opp til bursdagsfeiringer faktisk, selv om de fleste av dem tilsynelatende har et nært forhold til mamma. Jeg har 5 tantebarn, og vet helt ærlig ikke når noen av dem har bursdag engang. Har ikke et veldig nært forhold til mine søsken så jeg blir vel hovedsakelig invitert til bursdagsfeiringer ut av obligasjon. Anonymkode: d7c2e...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:53 #122 Del Skrevet tirsdag kl 02:53 Jeg tenker at hvis niesen og nevøen viser noe interesse for å ha kontakt, så er det naturlig. Men i mitt tilfelle, så har det aldri vært noe ønske om noe mer kontakt, så da lever man litt adskilte liv der vi bare treffes i selskaper og slikt. Anonymkode: c964e...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:25 #123 Del Skrevet tirsdag kl 03:25 Jeg hadde stor interesse for mine tantebarn så lenge de var små. Men etter at de ble 5-6 år, så er det ikke mulig å få kontakt med dem. De sitter enten og ser på TV eller holder på med iPad. Jeg får et «Hei» og en klem når jeg kommer på besøk, men så vil de ikke noe mer. Det er umulig å få dem med på turer, opplevelser eller gjøre noe som helst med dem. Jeg gledet meg til å bli en «supertante», men det må faktisk gå begge veier. Anonymkode: 8f1db...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:31 #124 Del Skrevet tirsdag kl 03:31 AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 22.03): Jeg skal ihvertfall lære mine barn at barnløse egoister skal de aldri ofre en kalori på. Anonymkode: f641e...f15 Er egoister med unger noe bedre? Anonymkode: 115b9...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #125 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 Jeg er ufør og har sterilisert meg fordi jeg er for syk til å ta meg av noe barn. Er tante og har fått høre at søsteren min er skuffet over hvor lite jeg er med henne. For det første er jeg som sagt syk, har nok med å komme meg gjennom dagene og blir helt ærlig bare enda dårligere når jeg er barnevakt. Søsteren min mener nemlig at når barnet skal være med meg så skal hun også overnatte. En ting er helsen min, så har jeg også den dårlige økonomien i tillegg. Jeg lager meg sjelden middag, men når niesen min har vært her så må det lages og mat idag koster. Så kommer godteri osv i tillegg. Søsteren min ( som selv har god råd og gift med mann med god inntekt ) tar som selvfølge at jeg har råd til dette. Til info er ikke forholdet mellom oss godt og det bare gjør dette med å være tante enda mer vanskelig. Niesen min har ofte blitt brukt som et maktmiddel av både søsteren min og foreldrene mine. Glemmer ikke ifjor da jeg pga det nedsatte immunforsvaret mitt hadde vært syk i 3 måneder sammenhengende og endelig begynte å føle meg bra igjen til jul. Det var da foreldrene og søsteren min maste om at nå var det på tide å ha niesen min på overnatting. Problemet var at niesen min var syk og jeg forklarte at jeg var bekymret for å bli smittet. Neida, nå har du vært syk så lenge og er sikkert immun, avfeide de og kom med niesen min som var tydelig syk og kun holdt seg i senga det døgnet hun var her. Selvfølgelig ble jeg akkurat som forventet også syk og det varte en måned til.. Anonymkode: 7a4b5...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå