Gå til innhold

Søsken med null interesse for nevøer/nieser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min oppfatning av dette i dag er; alle er opptatt av sitt. Sitt eget liv, sine interesser, sin familie, sine barn, mitt, mitt og mitt.

Anonymkode: cc6e4...5dd

Dette gjelder trådstarter og.

Anonymkode: f0738...25c

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan bekrefte at det gjelder meg også. Jeg synes det er synd. Han ene broren min sniker seg unna bursdag også han. Sist beklaget han med at han var så fyllesyk at han ikke orket å kjøre bil til oss 😫 Han er 32 år.

Anonymkode: 4adab...30e

Hadde det vært bedre at han dukket opp fyllesyk? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tydelig at jeg har et gammeldags syn på familie og barn 😅 Nå er det visst bare meg selv og meg selv som gjelder.

Synes selv at det er stas å bli kjent med mine nevøer og nieser og være en del av deres liv. Men jeg er visst i mindretall her 😳

Anonymkode: f641e...f15

Ofte skyr søsken andre søsken med barn da det gjerne forventes at de skal avlaste dem eller sitte barnevakt på noen måte, og dette bakes gjerne inn i noe annet bullshit.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mer selvsentrerte mennesker enn folk som "ikke liker barn" og "aldri skal ha barn" finnes ikke på jorden. 

Nevøer og nieser blir voksne en gang de også. Og gjett hvilken ensom gammel tante de ikke kommer til å gidde å ha kontakt med. 

Det er ikke sikkert at den gamle tanta vil ha besøk.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke sikkert at den gamle tanta vil ha besøk.

Mest sannsynlig slik ja når hun har brukt hele livet på å kun konsentrere seg om seg selv og sine egoistiske behov.

Anonymkode: 79f0e...3f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakket som en typisk person som mangler selvbevissthet.

La meg spørre deg om en ting, hvorfor skal du føde barn? Fordi du ønsker noen å ta vare på? Fordi du liker barn? Fordi det er viktig å føre slekta og blodet videre? Fordi det er viktig å ha noen som kan ta vare på deg når du blir eldre (slik som du nevner)? Alle disse grunnene er selvsentrerte grunner til å ha barn. Du gjør ingen en tjeneste fordi du velger å ha barn, du gjør det for dine egne, egoistiske ønsker. Og det er ikke noe galt i det. Det er bra, et barn burde ikke bli født av folk som ikke ønsker barn, men som gjør det av plikt.

Ganske spesielt hvordan denne "jeg liker ikke barn og vil ikke ha barn"-mentaliteten har blitt så vanlig de siste årene, synes jeg 😳

Tror det ligger en del bitterhet her fordi det er så mange som har passert 35+ og plutselig finner ut at de er uten både mann og barn. Kjenner en del av dem! 

Lurer på hvem sine barn dere tror skal ta vare på dere når dere blir gamle jeg! Jeg skal ihvertfall lære mine barn at barnløse egoister skal de aldri ofre en kalori på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter hvert som jeg tilbringer mer tid på KG, så innser jeg mer og mer hvor heldig jeg har vært med min oppvekst. Tanter som var inngiftet i slekta stolte nok på seg selv til å komme uten partneren (hvis vedkommende var opptatt med jobb) til å komme i familieselskap. Man tropper opp i bursdager og andre sammenkomster. Man hjelper hverandre i tøffe tider. Jeg kommer fra en slekt der man snakket med hverandre, og brukte tid sammen med hverandre. Skjønner det er en svunnen tid. Hva skjer med verden? 

Anonymkode: 1869e...4bd

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mest sannsynlig slik ja når hun har brukt hele livet på å kun konsentrere seg om seg selv og sine egoistiske behov.

For ts er ikke egoistisk?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 3 nieser/nevøer mellom 3 og 8 år, ingen barn selv.

Jeg er veldig glad i dem, men blir helt utslitt av å være med dem.

Syns søsteren min har lite kontroll på dem, og at de kan gjøre mye som de vil.

Jeg har lite erfaring med barn og syns i tillegg det er skummelt å ha ansvar for å være med dem. Dermed ønsker jeg ikke å tilbringe tid alene med dem. Jeg bor i tillegg et godt stykke unna søsteren min og er i fulltidsjobb med mye overtid. Trenger rett og slett fritiden min på å hente meg inn.

En hektisk hverdag blandet med mye bråk og styr takler jeg ikke bruke mye tid med dem. Håper og tror dette endrer seg når de blir eldre, og håper å få et tettere forhold til dem da. 

Anonymkode: 0bce9...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg tenker på når det gjelder dette som diskuteres, er at mange kan føle bitterhet ovenfor andre som viser lite interesse for barnet/barna sine. De ser ofte ikke hvor utmattende det er å tilbringe tid med en ungeflokk det er vanskelig å holde styr på. Spesielt hvis foreldrene til barna har en helt annen måte å tilnærme seg barna på enn man ville gjort selv. Jeg tør nesten ikke snakke til barna til søsteren min, da jeg omtrent aldri har hørt søster heve stemmer til dem. Bare masse dull og dall da de trenger å bli snakket til....

Anonymkode: 0bce9...610

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan også være at hun har viet livet sitt til frivillig arbeid. Dumt å skjære alle over en kam

Anonymkode: b8f7a...9ba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For ts er ikke egoistisk?

Man er ikke egoistisk når man vil det beste for barna sine. 

Man er egoistisk når man kun tenker på seg selv. Slik som deg 😘

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ganske spesielt hvordan denne "jeg liker ikke barn og vil ikke ha barn"-mentaliteten har blitt så vanlig de siste årene, synes jeg 😳

Tror det ligger en del bitterhet her fordi det er så mange som har passert 35+ og plutselig finner ut at de er uten både mann og barn. Kjenner en del av dem! 

Lurer på hvem sine barn dere tror skal ta vare på dere når dere blir gamle jeg! Jeg skal ihvertfall lære mine barn at barnløse egoister skal de aldri ofre en kalori på. 

Bitterhet nei. Jeg er godt gift og har to barn. Jeg forventer ikke at søsken som ikke har barn selv skal være verken barnevakt eller tilbringe tid med barna mine, da jeg fint kan aktivisere de selv samt at de har masse venner. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man er ikke egoistisk når man vil det beste for barna sine. 

Man er egoistisk når man kun tenker på seg selv. Slik som deg 😘

Jeg tenker på alle, jeg tar hensyn og skjønner at alle ikke er superbegeistret over å være sammen med barn, det er ingenting egoistisk ved det. Egoismen rår derimot når man FORVENTER ditt og datt fra søsken fordi man tror man har rett til det. DET er egoisme.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bitterhet nei. Jeg er godt gift og har to barn. Jeg forventer ikke at søsken som ikke har barn selv skal være verken barnevakt eller tilbringe tid med barna mine, da jeg fint kan aktivisere de selv samt at de har masse venner. 

Jeg tenkte ikke nødvendigvis på deg, men på alle de andre som skriver her at de ikke liker barn og ikke vil ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med null interesse? At hun ikke spør om å få henge med barnet ditt alene? Ikke leker med henne når dere møtes? 

Jeg kan jo forstå at hun ikke spør etter å få henge med barnet ditt. Mange syns det er kjedelig, eller vet ikke helt hvordan de skal snakke med barn. Hva sier søsteren din om du feks. inviterer henne med på kino, cafebesøk osv., sammen med deg og barnet ditt?

Anonymkode: de442...713

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har barn selv, men gidder ikke å henge med andre barn alene. Heller ikke tantebarn. Men kan gjerne sitte og prate med barnet mitt og hennes venner. Eller spille et spill med tantebarn og deres foreldre, når vi møtes.

Men jeg forventer heller ikke at hverken at min datter eller hennes venner kommer til å ta vare på meg når jeg blir gammel. Ei heller tantebarn. Klarer jeg ikke å ta vare på meg selv, blir det vel hjemmesykepleien eller gamlehjem. 

Anonymkode: de442...713

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer jeg ikke å ta vare på meg selv, blir det vel hjemmesykepleien eller gamlehjem. 

Hvem skal jobbe her da når ingen vil ha barn lenger 💁‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har erfaring med at mine egne tanter ikke ønsket så mye kontakt med meg/oss, så derfor har jeg jobbet mye for å få et godt forhold til egne tantebarn, noe jeg setter enorm pris på. Nå har jeg et nærere forhold til mine søsken enn det mamma og pappa har hatt, og det har hatt mye å si i forbindelse med det og etablere et godt forhold til mine nevøer og nieser. Jeg ser alle flere ganger i året, forutenom når det var korona, og den ene niesa mi er som en lillesøster, så hun ser jeg nesten daglig. Vi har et veldig nært forhold. Jeg har ingen ønsker om egne barn, men har et veldig nært forhold til hele den nærmeste familien min, av eget ønske. Jeg ser da på nevøer og nieser som nær familie. 

Det er nok som flere skriver, at alt avhenger av hva en selv ønsker, og også hvor nært forhold en selv har til egne søsken. 

Anonymkode: 81033...df1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noen som har erfaring med søsken som overhodet ikke viser interesse for sine nevøer og nieser? 

Synes det er ganske sårt å ha et godt voksent søsken som bor på samme sted, som aldri noengang har vist interesse for dem. Stiller i selskaper og gir gave på bursdag og jul men ingenting utenom det. 

At det ikke er så spennende med babyer og småbarn er en ting, men nå begynner de å vokse til og bli store. Noen andre med lignende erfaring? Eller er det bare jeg som er teit som forventer noe mer her? 

Hvilken innsats gjør DU for at barna dine skal få ha kontakt med onkler og tanter da? Inviterer du de på noe utenom bursdager uten at det er behov for barnevakt eller noe sånt? Tar du initiativ for at det skal være kontakt? Du kan ikke forvente noe som helst fra dem om DU ikke tar initiativ selv til kontakt mellom dem! Det er hovedsakelig foreldrenes ansvar å sørge for at barna blir kjent med familie!

Jeg har lite kontakt med mine tantebarn, det er ikke fordi jeg ikke vil ha mer kontakt, men fordi foreldrene er håpløse på å ta initiativ til ting! I åresvis har jeg invitert dem til meg, har tilbudt meg å ha dem på overnatting slik at de får litt avlastning (eldste er alvorlig syk), ha en og en niese på besøk slik at foreldrene kan fokusere en helg på en av jentene osv. osv., men de eneste gangene jeg hører fra dem er når det er bursdag, jul eller de trenger barnevakt, og det gjerne bare med noen timers varsel til tross for at de har visst om foreldremøtet i et par uker allerede… (og nei, de hadde ikke spurt andre og fått sen kansellering på andre barnevakter!) 

En gang skulle jeg ha hun eldste en helg, det var avtalt og både hun og jeg gledet meg da vi skulle på bytur og kafé og lekebutikk etc. Men samme dag ble det avlyst da de skulle passe en hest den helgen, noe de ofte gjorde, og det var åpenbart viktigere for moren (hestegal dame) at jenta (ikke fullt så hesteinteressert) var med i stallen fremfor å få være hos tanten sin! Etter det sluttet jeg å spørre dem fordi de åpenbart bare har behov for meg når de trenger hjelp eller det er bursdag eller jul og aldri ellers!

Anonymkode: 3c284...fbb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...