AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Jeg må bare få ut litt frustrasjon og trenger sårt noen råd til hva jeg kan gjøre. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 år nå og bodd sammen i 3 år. Vi begge er i midten av 20 årene. En ting som plager meg grenseløst er at jeg må drive å rydde opp etter han. Alt fra glass og tallerkener som han setter fra seg inn i mancaven sin (kontoret) til brukte truser han slenger fra seg rett ved siden av skittentøyskurven på badet(neida, er ikke snakk om å løfte litt på lokket og bare slenge den opp i). Det er ofte jeg som alltid tar oppvasken og bretter klær. Han kan til nøds sette inn i oppvaskmaskinen eller ta ut av vaskemaskina for så å bare legge klærne i en haug opp på klesstativet. Det er også jeg som hver bidige gang tar meg av vasking av gulv, badet og generelt holder det rent og i orden her. Jeg vet at dette er vaner han har tatt med seg hjemmefra. Moren er husmor med stor H, baker nesten alt selv og kjører full husvask en gang i uka. Hun vasket også klærne deres og shinet rommene deres etter de ble 18 og fortsatt bodde hjemme. Kanskje ikke så rart siden det bare var henne blant tre andre mannfolk. Men, jeg vil ikke ha det slik og det prøver jeg å få han til å forstå. Jeg har sagt at han burde ta i et tak han også og at vi er to om denne leiligheten. Jeg er helt enig i at det skal se ut som det bor folk her, men å rydde av bordet etter man har spist, gå over badet en dag i uka eller annen hver uke, ikke la klær slenge her og der syns jeg ikke er harde regler å sette. Så jeg trenger sårt noen råd, å kaste han ut er ikke et alternativ. Han kan visst han vil, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gi han det lille sparket bak. Hilsen frustrert frøken i midten av 20 årene som føler seg som en utslitt husmor allerede. Anonymkode: 52f64...fb5 5
Brunello Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Dette er noe han kan gjøre fordi du lar han gjøre det. menn har ingen problemer med å ha det ryddig. Ikke passe på barna sine for den saks skyld (mange tilsvarende tråder handler om at kvinner gjør alt med barna). Du må sette ned foten en gang for alle og fortelle hvor skapet skal stå. 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Ikke rydd etter ham. La han vaske klærne sine selv. La hans skittentøykurv stå på macaven så får ha slenge rotet sitt der. Ta så samtalen om "hvordan vi vil ha det i dette forholdet om det skal vare." For om du føler det er et problem nå, bare vent til dere får barn... Da får du mange flere å rydde etter og ingen til å dele ansvaret med. Men, vær beredt til å gi og ta. Han syns sikkert enkelte ting du gjør er irriterende, eller er ikke enig i vaskeintervallet. Da får du vurdere om du tar en gang ekstra, eller om hver 14.dag er noe du kan leve med. En ting er sikkert, at om dere ikke diskuterer dette og lager en avtale, så blir dette en evig krangel og årsak til at forholdet går ad dundas til slutt. Anonymkode: bd0dd...a14 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Brunello skrev (4 minutter siden): Dette er noe han kan gjøre fordi du lar han gjøre det. menn har ingen problemer med å ha det ryddig. Ikke passe på barna sine for den saks skyld (mange tilsvarende tråder handler om at kvinner gjør alt med barna). Du må sette ned foten en gang for alle og fortelle hvor skapet skal stå. Neida, det finnes jo menn som er ryddige av seg og damer som er skikkelig rotete av seg. Han har det ryddig på kontoret(mancaven), men så fort han kommer ut derfra så virker det som det er fritt frem fordi jeg tar meg av det. Ingen barn her enda, men jeg er enig med deg i det du skriver, finnes mange flinke pappaer der ute som både kan ta seg av både barna og huset. Yes, jeg må vel det.. sette litt hardt mot hardt rett og slett. Anonymkode: 52f64...fb5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke rydd etter ham. La han vaske klærne sine selv. La hans skittentøykurv stå på macaven så får ha slenge rotet sitt der. Ta så samtalen om "hvordan vi vil ha det i dette forholdet om det skal vare." For om du føler det er et problem nå, bare vent til dere får barn... Da får du mange flere å rydde etter og ingen til å dele ansvaret med. Men, vær beredt til å gi og ta. Han syns sikkert enkelte ting du gjør er irriterende, eller er ikke enig i vaskeintervallet. Da får du vurdere om du tar en gang ekstra, eller om hver 14.dag er noe du kan leve med. En ting er sikkert, at om dere ikke diskuterer dette og lager en avtale, så blir dette en evig krangel og årsak til at forholdet går ad dundas til slutt. Anonymkode: bd0dd...a14 Det er absolutt en tanke som har slått meg, og til den tid, om den eventuelt kommer så vil jeg få en slutt på dette. Jada, absolutt sånn er det i et forhold. Jeg kan strekke meg et stykke bare vi kommer til enighet og kan fordele det litt mer Anonymkode: 52f64...fb5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg må bare få ut litt frustrasjon og trenger sårt noen råd til hva jeg kan gjøre. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 år nå og bodd sammen i 3 år. Vi begge er i midten av 20 årene. En ting som plager meg grenseløst er at jeg må drive å rydde opp etter han. Alt fra glass og tallerkener som han setter fra seg inn i mancaven sin (kontoret) til brukte truser han slenger fra seg rett ved siden av skittentøyskurven på badet(neida, er ikke snakk om å løfte litt på lokket og bare slenge den opp i). Det er ofte jeg som alltid tar oppvasken og bretter klær. Han kan til nøds sette inn i oppvaskmaskinen eller ta ut av vaskemaskina for så å bare legge klærne i en haug opp på klesstativet. Det er også jeg som hver bidige gang tar meg av vasking av gulv, badet og generelt holder det rent og i orden her. Jeg vet at dette er vaner han har tatt med seg hjemmefra. Moren er husmor med stor H, baker nesten alt selv og kjører full husvask en gang i uka. Hun vasket også klærne deres og shinet rommene deres etter de ble 18 og fortsatt bodde hjemme. Kanskje ikke så rart siden det bare var henne blant tre andre mannfolk. Men, jeg vil ikke ha det slik og det prøver jeg å få han til å forstå. Jeg har sagt at han burde ta i et tak han også og at vi er to om denne leiligheten. Jeg er helt enig i at det skal se ut som det bor folk her, men å rydde av bordet etter man har spist, gå over badet en dag i uka eller annen hver uke, ikke la klær slenge her og der syns jeg ikke er harde regler å sette. Så jeg trenger sårt noen råd, å kaste han ut er ikke et alternativ. Han kan visst han vil, jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gi han det lille sparket bak. Hilsen frustrert frøken i midten av 20 årene som føler seg som en utslitt husmor allerede. Anonymkode: 52f64...fb5 Dette var en stor årsak til samlivsbrudd mellom meg og eksen etter mange år sammen. En gutt på 36 år er ikke noe for meg...De glemmer at BEGGE har vanlig jobb i tillegg og er sliten etter feks en lang dag på jobb. Anbefaler deg å slutte å rydde etter han. Ikke vask undertøy mm. Han kommer til å spørre hvorfor han ikke har rene klær mm. Da er det bare å si at «jeg er ikke din husmor, nå er jeg dritt lei av å føle at jeg er mor til en tenåringsgutt. Fremover vil jeg se at du klarer enkle hverdagsoppgaver og at vi blir enige om fordeling av oppgaver» PUNKTUM. Klarer han ikke det, så viser det at han faktisk ikke bryr seg så mye. Jeg LOVER at siden du føler dette nå, kommer det til å bli MYE verre for deg med tiden. Du kommer til å miste følelser rett og slett Anonymkode: 1d9a3...31b 4
Rullerusk Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Fakturer ham for jobben. Si at det koster 500 kroner timen å rydde etter han per time du bruker av din fritid til dette og men det!!! 1
Gjest lurven Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 jeg har det også sånn, har gitt opp å rydde hele tiden, nå gjør jeg det bare når jeg gidder
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 Manchild med stor M altså. Noe så turnoff. Har delt noe lignende i lignende tråder men jeg gjør det gjerne igjen; jeg jobber på omsorgsbolig og selv brukerne mine med utviklingshemning og en mental alder på rundt 3 år klarer å legge tøyet sitt i skittentøyskurven, ta av bordet etter seg. Så, han kan jo bare flytte inn der så kan jeg vaske ham i rompa og bli med som ledsager overalt han skal Anonymkode: 37fec...9d3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Her er det tydeligvis du selv som har tatt med deg noen dårlige vaner... Eller tror du at alle andre også må gjøre alt som andre ikke gjør, eller at det å kaste ut en mann som ikke funker, er noe som andre kvinner slipper? Anonymkode: cda1c...4be
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 Han flyttet rett fra moren sin og inn sammen med deg? Du må ikke hente oppvasken hans, og plukke opp klærne hans, nei. Han får rydde sin egen oppvask og vaske sine egne klær. Tar han seg ikke sammen, bør dere faktisk ikke bo sammen. Anonymkode: 7ca62...a78
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Dette høres ut som en lost case. Ikke få barn med han. Anonymkode: 424ce...144 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her er det tydeligvis du selv som har tatt med deg noen dårlige vaner... Eller tror du at alle andre også må gjøre alt som andre ikke gjør, eller at det å kaste ut en mann som ikke funker, er noe som andre kvinner slipper? Anonymkode: cda1c...4be Denne skjønte jeg ikke helt? Jeg sier ikke at jeg er feilfri jeg heller, men jeg liker å ha det ryddig og rent rundt meg, og vi bor jo faktisk sammen så det at han i det minste slenger skitten klærne sine opp i skittentøyskurven syns jeg er på sin plass. Anonymkode: 52f64...fb5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå