Gå til innhold

Sperre tråder for anonyme

Khadira

Anbefalte innlegg

Jeg synes det burde vært en funksjon som gjorde det mulig for TS å sperre tråder for anonyme brukere. Det er så ofte tråder blir kuppet av ulike AB som kun slenger dritt, troller og ikke i det hele tatt bidrar til noe som helst konstruktivt i tråden. Hvis jeg f.eks. skriver en tråd om et seriøst tema, hvorfor skal jeg på død og liv måtte være vitne til at tråden spammes ned av ulike anonyme som kun er ute etter å spre kvalme?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i denne funksjonen, det hadde vært kjekt å kunne stenge AB ute fra egen tråd.
Men man kan også være litt taktisk når man velger underforum, og velge et hvor det ikke går å være AB.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
Jaybird skrev (3 timer siden):

Enig i denne funksjonen, det hadde vært kjekt å kunne stenge AB ute fra egen tråd.
Men man kan også være litt taktisk når man velger underforum, og velge et hvor det ikke går å være AB.

Finnes det slike underforum? Hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hvemsomhelst said:

Finnes det slike underforum? Hvor da?

Usikker på akkurat hvilke forum det gjelder, det står sikkert i regler noe sted, men koronavirus og rampelyset er et par eksempler. For ikke å snakke om hvor denne tråden ligger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for både forslag og tilbakemeldinger her :) 

Per i dag er det ikke mulig å stenge for svar fra AB i enkelttråder. Jeg skjønner godt at det kan være ønskelig i enkelte situasjoner. Samtidig ønsker vi at Kvinneguiden skal være åpent for alle, og en stor del av hvorfor KG føles så tilgjengelig og åpent for en så stor andel brukere, er nettopp muligheten til å kommenter som AnonymBruker. Dersom enkeltbrukere har muligheten til å sperre for muligheten for å benytte seg av AB i tråder, så tror vi at vi mister noe av det som gjør KG spesielt, og at flere verdifulle svar i tråder aldri vil finne fram. 

Når det er sagt er det imot våre retningslinjer å trolle, slrenge drit eller på andre måter ødelegge eller forstyrre tråders tema, enten det skrives under brukernavn eller som AB. Regelbrudd som skrives under AB behandles på samme linje som andre regelbrudd, og følges opp av moderatorteamet der det er nødvendig. Det er ikke alltid vi har kapasitet til å finlese alle tråder og rydde regelbrudd etterhvert som de blir skrevet - så dersom dere opplever svar som dere beskriver, enten i deres egne tråder eller andre steder på forumet, så hjelper dere oss svært mye ved å rapportere dette til oss for videre behandling.

Kragebein, adm

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest parkeringsvakten

Du skal se dritten kommer alikevel

Pluss at de som har opplevd det samme og ikke vil fortelle om det under brukernavn vil ikke svare heller. 

Vi kunne godt ha et sub forum der man diskuterte mer alvorlige ting og modereringen var voldsommere. Dvs, mods kunne for eks fjerne innlegg med onelinere, fordi subforumet var for reflektert tanke og ordentlig diskusjon. De kunne hatt lavere terskel for å utestenge brukere fra subforumet dersom de konstant drev med passiv aggressive innlegg, sporet av tema, aldri argumenterte for seg osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg er alltid glad for at andre bruker nicket sitt, (men vi må selvfølgelig akseptere AB, når forumet tillater dette. )

Det er enklere å følge med i trådene da.  Og så er det noen som alltid gir gode svar, og da stoler jeg mer på det de skriver 😀 trollene bruker oftest AB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tilnærmingen til AB-funksjonen fra Kvinneguiden moderatorene er feil. Men jeg har opprettet tråder om det før så det er jo sikkert ikke noen overraskelse :)

Slik det fungerer i dag er AB-funksjonen aktivert og tillatt i alle forum med mindre noe annet er bestemt. Slik jeg mener det burde vært så skulle AB-funksjonen vært deaktivert med mindre underforumet av ulike grunner trenger funksjonen.

I tillegg mener jeg at moderatorene må bli mer proaktive med å faktisk stenge tråder hvor temaet og innholdet egentlig ikke trenger å være anonymt. Ja dette blir naturligvis veldig subjektivt men når man spør om et navn er fint med AB-funksjonen, eller kommenterer en barnevogn-modell - da mener jeg at funksjonen blir brukt feil.

Så kommer det alltid kommentarer om at mange velger å bruke AB-funksjonen fordi de opplever å bli forfulgt om de skriver med sitt eget brukernavn. Vel, da må moderatorene her gjøre noe med det da som åpenbart er et større problem her. Å bli forfulgt for sine meninger og uttalelser er ikke greit.

Men samtidig er det jo greit å være bevisst på at oppfører man seg som en drittsekk så blir man behandlet deretter og på kryss av tråder.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...