Gå til innhold

Kan følelsene kjølne om man holder det vennskapelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en flott mann som dessverre ikke er klar for et forhold. Han ønsker å beholde kontakten (uten sex). Vil mine følelser for ham kjølne med tiden, eller blir en sånn avtale å be om evig kjærlighetssorg? Noen som har vært borti lignende? 

Anonymkode: f5f2d...325

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å si. Hva om han plutselig er klar for et forhold likevel,  bare med en annen?  Du er egentlig avvist, og da er det lurest å trekke seg langt unna. 

Anonymkode: 764a8...764

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vil han være venn med en som er forelsket i ham da?

Anonymkode: 574c8...cb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil han være venn med en som er forelsket i ham da?

🤷‍♂️ Han sier så, er det unormalt?

AnonymBruker
Skrevet

Pass deg. Det kan hende han er klar for sex og forhold, bare ikke med DEG. Hva gjør du den dagen han forteller deg at han har «møtt noen»?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Pass deg. Det kan hende han er klar for sex og forhold, bare ikke med DEG. Hva gjør du den dagen han forteller deg at han har «møtt noen»?

Det vil nok gjøre veldig vondt om følelsene er som de er per dags dato. Om jeg klarer å omstille meg til ikke å ha følelser for han så innbiller jeg meg at det ville gått enklere. Men jeg har aldri tidligere vært bare venner med noen jeg har følelser for, så er er usikker på om følelsene kan kjølne, eller om dette blir et håpløst prosjekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke smart å være venn med en du har følelser for. Kutt kontakten og vent til følelsene er borte. Hvis du fortsatt er interessert i å være venn med han får dere heller ta opp kontakten da

Anonymkode: b75e5...952

• Liker 3
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Helt umulig å si. Sannsynligvis så vil følelsene kjølne med tiden, men hvor lang tid det tar kommer veldig an på hvor villig du egentlig er til å gi han opp. 

Vil du egentlig være venner? går det greit at han dater og får seg ny kjæreste? 

Endret av Elder Millennial
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet
Elder Millennial skrev (10 minutter siden):

Helt umulig å si. Sannsynligvis så vil følelsene kjølne med tiden, men hvor lang tid det tar kommer veldig an på hvor villig du egentlig er til å gi han opp. 

Takk for svar. Jeg vet ikke hva jeg vil. Han er en bra fyr, men som dere nevner blir det innmari vondt den dagen han går videre (dersom følelsene mine er som nå). Han sier han ikke er i forholds-modus for tiden, men jeg forstår jo at det bare er et spørsmål om tid. Og når dagen kommer står jeg plutselig på første rad og ser på at han gir hjertet sitt til ei annen. Skulle ønske det gikk an å skru av følelser 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Jeg vet ikke hva jeg vil. Han er en bra fyr, men som dere nevner blir det innmari vondt den dagen han går videre (dersom følelsene mine er som nå). Han sier han ikke er i forholds-modus for tiden, men jeg forstår jo at det bare er et spørsmål om tid. Og når dagen kommer står jeg plutselig på første rad og ser på at han gir hjertet sitt til ei annen. Skulle ønske det gikk an å skru av følelser 

Det går ikke. Om dere fortsetter som venner vil de bare bli sterkere. Du vil se etter tegn hele tiden på at han er interessert likevel, og også (tro at du) finne(r) mange slike tegn. Tro meg, jeg har vært der.

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går ikke. Om dere fortsetter som venner vil de bare bli sterkere. Du vil se etter tegn hele tiden på at han er interessert likevel, og også (tro at du) finne(r) mange slike tegn. Tro meg, jeg har vært der.

Enig, er han ikke interessert er det bedre for deg å gi slipp og glemme han helt. Da kan du jo finne en ny🥰 hvis du fortsetter å kikke på bare denne ene mannen, som ikke vil ha deg en gang, så går du kanskje glipp av flere flotte fyrer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Så du måtte kutte ut vedkommende? Hadde nesten vært enklest om han ikke hadde sagt han ønsket meg videre i livet sitt, så jeg slapp å være den som sier at det ikke er aktuelt. Tok din venn hensyn til dine følelser?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Så du måtte kutte ut vedkommende? Hadde nesten vært enklest om han ikke hadde sagt han ønsket meg videre i livet sitt, så jeg slapp å være den som sier at det ikke er aktuelt. Tok din venn hensyn til dine følelser?

Min «venn» ville ikke ha meg i livet sitt lengre etter at jeg fortalte ham om følelsene mine. Det har gått ett år nå. Null kontakt. Heldigvis har jeg gått videre. Ser meg aldri tilbake og skal aldri gå i samme felle på ny.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min «venn» ville ikke ha meg i livet sitt lengre etter at jeg fortalte ham om følelsene mine. Det har gått ett år nå. Null kontakt. Heldigvis har jeg gått videre. Ser meg aldri tilbake og skal aldri gå i samme felle på ny.

Såpass. Kanskje han ville skåne deg? Skulle til å si at det var rar oppførsel å ikke ville ha deg i livet lenger etter at følelsene ble gjort kjent. Men så kom jeg på at jeg synes jo også det er rart at min vil beholde jevn kontakt på tross av mine følelser. Så egentlig har jeg ikke peiling på hvem av disse mennene som har den mest fornuftige tilnærmingen 🤷‍♂️ Uansett glad for å høre at du har kommet deg videre, da er det håp for meg også!

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Såpass. Kanskje han ville skåne deg? Skulle til å si at det var rar oppførsel å ikke ville ha deg i livet lenger etter at følelsene ble gjort kjent. Men så kom jeg på at jeg synes jo også det er rart at min vil beholde jevn kontakt på tross av mine følelser. Så egentlig har jeg ikke peiling på hvem av disse mennene som har den mest fornuftige tilnærmingen 🤷‍♂️ Uansett glad for å høre at du har kommet deg videre, da er det håp for meg også!

Hvor lenge har du vært sammen med han eller datet han? Er det snakk om et par uker eller er det flere måneder? Hvis det bare er snakk om noen få møter, hadde jeg kunne vurdert et vennskap, men ved noe lengre hadde jeg nok allerede vært for følelsesmessig involvert. Har dere hatt sex? 

Anonymkode: 53b2d...d2f

Skrevet
Elder Millennial skrev (2 timer siden):

Det er ikke umulig å si nei. Det er høyst sannsynlig at TS da bare skader seg selv skikkelig med å synke inn i et hekt, et håp om kjærlighet som aldri er reelt. Hun risikerer at om han ikke får sex andre steder at han begynner å søke det hos henne og får det fordi hun har følelser. Være venner med noen man har følelser for er selvskading mentalt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle ønske det gikk an å skru av følelser 

Det går faktisk an, men du må jobbe litt med deg selv for å klare det. Bryte all kontakt på SOME, tenke på deg selv og drive med ting du finner lystbetont. Så date andre menn som vil ha deg, og når du finner den rette så er denne andre som du er "hektet" på ute av dine tanker ganske så fort. Det krever litt tid og litt selvdisiplin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor lenge har du vært sammen med han eller datet han? Er det snakk om et par uker eller er det flere måneder? Hvis det bare er snakk om noen få møter, hadde jeg kunne vurdert et vennskap, men ved noe lengre hadde jeg nok allerede vært for følelsesmessig involvert. Har dere hatt sex? 

Anonymkode: 53b2d...d2f

Litt tafsing, men rakk aldri å gå all the way seksuelt. Men det har vært en sterk seksuell spenning mellom oss (noe han selv har påpekt). Vi har kjent hverandre over flere måneder ja, så følelsene har festet seg litt for godt i meg.

Leser det @Antiviruset skriver lenger ned her, om at mine følelser kan gjøre at jeg gir etter om han etterhvert prøver seg på noe seksuelt. Veldig godt og viktig poeng. Håper for all del det ikke er det han hadde i tankene når han sa at han ville fortsette å ha kontakt. Nå heller jeg mot å ikke ønske vennskap uansett, pga mine følelser. Men blir jo sittende å lure på hva hensikten med vennskapet var - sett fra hans ståsted. Han er fullt klar over mine følelser, dersom det har noe å si. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...