Gå til innhold

Hvilken hundeforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort seg kjent med de ulike forsikringene på hund, og som har en å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Gjensidiges, der kan du velge dødsforsikring, sykeforsikring osv. Har igrunn ikke satt meg inn i noen andre, vi har alt i Gjensidige ;)

Skrevet

Jeg bruker IF og har forsikret hunden min både mot død og større veterinærutgifter.

Skrevet

Vår vovve er forsikret i gjensidige. Han er forsikret "mot" død og større vetrinærutgifter.

Skrevet

Har snakket med diverse oppdrettere som alle sier at gjensidige er best på hund.

Har selv det på hunden min.

Skrevet

For ikke så lenge siden ble det etablert en norsk avdeling av Agria dyreforsikring. Jeg kjenner ikke til detaljene, men har hørt de er bra.

Les mer her:

Agria dyreforsikring

Skrevet
Sparebank 1 har vi og er fornøyd.

Den har vi og. :Nikke:

Og er veldig fornøyd. Hunden måtte opereres, og alt fra operasjon til akupunktur ble dekket. :)

Skrevet
Har snakket med diverse oppdrettere som alle sier at gjensidige er best på hund.

Det sa oppdretter jeg fikk tak i hund fra også.

Derfor har jeg Gjensidige.

Forsikringen går ut i neste mnd., jeg har tenkt å forhøre meg om forsikring i Sparebank 1, før jeg event. fornyer med Gjensidige.

Skrevet

Jeg synes det er så bra det finnes forsikringer på dyr også jeg..

Skrevet

Etter å ha undersøkt en del har jeg vel funnet ut at Agria er den beste forsikringen for min hund. Dette er nok avhengig av hva du skal forsikre hunden for, og for hvor stort beløp. Agria er de som gir best dekning i beløp, men er til gjengjeld litt dyrere ( i året) enn, i hvert fall Sparebank 1. Av andre kjente som har Gjensidige har jeg hørt at prisen på Agria og Gjensidige nesten er lik ( i året), men større dekningsbeløp hos Agria.

Skrevet

dette lurer jeg også på!

opdretter anbefalte gjensidige, det var det hun brukte. på dyrklinikken anbefalte de agria.

hvor mye (ca) koster forsikring i året? (hunden kostet 7500, antar at det har noe å si.)

hva betaler dere?

Skrevet

Nemi er forsikret med døds- og veterinærforsikring i Gjensidige. Synes vi har fått en bra avtale, og vi har fått testet den ut også. Fikk god støtte i forbindelse med en allergiutredning vi hadde da hun var valp.

Skrevet

å hva er det jeg betaler a tro? rundt 1500 totalt i året lurer jeg på om det er.

Skrevet

Forsikringen går ut i neste mnd., jeg har tenkt å forhøre meg om forsikring i Sparebank 1, før jeg event. fornyer med Gjensidige.

Innhentet tilbud fra SpareBank 1 i dag.

hvor mye (ca) koster forsikring i året? (hunden kostet 7500, antar at det har noe å si.)

hva betaler dere?

Gjensidige:

Dekningsomfang

-Dødsrisikoforsikring kr 7000

-Veterinærutgiftsforsikring kr 10000

Årspremie kr 1496

SpareBank 1:

Dekningsomfang

-Dødsrisikoforsikring kr 10000

-Veterinærutg.forsikring kr 10000

Årspremie kr 1073

Ellers er de like, varer til det året hunden fyller 10 år. Fra det året hunden blir 7 år, settes forsikringssummen hvert år ned med 20% (hos begge selskapene).

Jeg sparer altså kr 400 pr år på å skifte selskap.

I tillegg får jeg "kvantumsrabatt" på bilforsikringen min, som utgjør ca kr 500 pr år.

Så jeg er ikke i tvil, jeg kommer til å gå over til SpareBank 1.

Som man ser; det kan lønne seg å undersøke litt... ;)

Skrevet

Agria.

Betaler ca 3000 i året for 2 hunder som jeg betalte 18 000 for.

• 2 år senere...
Gjest arneanonym
Skrevet

Da sjekket jeg tilbud hos forskjellige selskaper, terra gikk av med seieren.

Blandingsbikkje, han - 2004 modell

Kjøpssum 1000kr.

Fullt vaksinasjonskort, chip.

Forsikringssummen gjelder veterinærutgifter.

terra: 60K i året delt på 4 hendelser (maks 15K per "ulykk"). 1600 i året.

agria: 45K i året - 1600 i/å

trygvesta: 20K i året - 1700 i/å

gjensidige: 30K i året - 1639 i/å

• 7 år senere...
Skrevet

Bumper litt på denne. Skal tegne forsikring. Hva anbefales og hva anbefales IKKE?

Hvor mye koster de ulike forsikringene?

Skrevet

Bumper litt på denne. Skal tegne forsikring. Hva anbefales og hva anbefales IKKE?

Hvor mye koster de ulike forsikringene?

Jeg har akkurat gått fra agria til Gjensidige på min hund. Ble nesten 1000 kr mindre, samme forsikringssum. Pris spørs jo helt på rase, alder, om du har opptjent bonus osv :)

Anonymous poster hash: 10fe1...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...