TinaChristina Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Ja. Jeg er ingen ekspert, men jeg er i slutten av 30 årene, har vært i flere lange forhold, har datet endel og vært borti flere drittsekker. Dersom du tar partneren din i småløgner hele tiden, lyver han om mer enn det. Ja, kanskje ganske store ting. Rødt flagg. Han blir sint når du konfronterer eller spør han om noe som gjør deg usikker, istedet for å berolige deg. Rødt flagg. Han prater med og om ekser, venninner (som ikke åpenbart er ei han har hengt med siden barndommen osv) og tidligere FF. Rødt flagg. Han er usikker og vil vente med å introdusere deg for venner osv og du føler at han skjuler deg litt. Vil ikke stå i forhold på sosiale medier etter normal lang tid. Rødt flagg. Han prater stygt om ekser, spesielt mor til barna hans. Man må være to for å krangle. Rødt flagg. Han har tlf på lydløs, slår av FB, messenger, snap osv. Rødt flagg. Han skrur av kartet når han er hos deg. Rødt flagg. Du føler at det er noe som skurrer. Dårlig magefølelse. Rødt flagg. Sjalu, kontrollerende. Rødt flagg. Dårlig råd, spør om å låne penger og skylder på alskens situasjoner. Rødt flagg. Drar inn sin mor i alt. Rødt flagg. Kom gjerne med flere! 19
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Alt du sier er min erfaring og. Vil legge til at menn som snakker om alt dere skal gjøre i stede for å bare gjøre det er rødt flagg. Samme med menn som må understreke sin fantastiske egenskaper som hvor snille og greie og hjelpsomme de er. Bare kødd, de som HAR gode sider og er snille, de bare er det og trenger ikke å si det. Anonymkode: fab78...6de 17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Hvor går grensa mener du? Samboeren min har de to første punktene du nevner, og det har vi hatt mm ange diskusjoner om. Men så er han så snill og god på andre om, så er så vanskelig 😒 Redd jeg overdriver 😅 men har tatt han i et par løgner tidligere. Og han blir nesten alltid sint hvis jeg blir usikker på noe. Men for å forstå han, så har jeg en tendens til å bli usikker ofte😅 Anonymkode: 9ba03...949 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Røde flagg: Tidlige lovnader om felles framtid&opplevelser / Futurefaking Intens idealisering i begynnelsen / For å hekte deg Smiger- skryter uhemmet av egenskapene dine / Ofte i starten da han gjerne ikke kjenner deg så godt Snakker nedsettende om tidligere ekser Push/ phul - varm en dag, kald den neste Tåkelegging og gashlighting- meningen er at du skal tvile på deg selv Isolering- ingen av vennene dine/familien din er egentlig god nok for deg - Låne penger, gniten og snakker nedsettende om folk i serviceyrker - De snakke mye om hvor snill de er og at du kan stole på han- ofte holder de på slik i starten, det skal ikke være nødvendig å si slike ting om seg selv, de bør vises i handling. - Gjemmer deg, ikke noe tegn på at dere tilbringer tid sammen, heller ikke på facebook- og det etter det har gått normalt lang tid -Går det ekstra tid begynner de plutselig og kritisere deg for alt, plutselig er du aldri god nok - Snakker i "gåter." Anonymkode: f0de1...2f3 15
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Når ingen av vennene dine vil henge med deg om kjæresten blir med. Silent treatment. Når du hører han på telefonen fortelle kompiser/familie om ting han har gjort, som dere gjorde sammen. Når han vil ha deg med på ting i senga som du langt ifra er komfortabel med, og han ikke gir seg når du sier nei. Når han alltid er opptatt når din familie eller dine venner inviterer til noe. Når hans ting (avtaler, jobb, venner osv) alltid er viktigere enn dine ting. Anonymkode: 23057...bbf 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor går grensa mener du? Samboeren min har de to første punktene du nevner, og det har vi hatt mm ange diskusjoner om. Men så er han så snill og god på andre om, så er så vanskelig 😒 Redd jeg overdriver 😅 men har tatt han i et par løgner tidligere. Og han blir nesten alltid sint hvis jeg blir usikker på noe. Men for å forstå han, så har jeg en tendens til å bli usikker ofte😅 Anonymkode: 9ba03...949 Tenker man må finne en som har feil og mangler man kan leve med. Vi er jo ikke feilfrie noen av oss så jeg tenker at skal mim holde ut med mine greier må jeg holde ut med hans. Men, det er selvsagt opp til hver enkelt å se hvor mye og hvilke flagg som er overkommelige og ikke. Anonymkode: 3d852...e15 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 TinaChristina skrev (1 time siden): Ja. Jeg er ingen ekspert, men jeg er i slutten av 30 årene, har vært i flere lange forhold, har datet endel og vært borti flere drittsekker. Dersom du tar partneren din i småløgner hele tiden, lyver han om mer enn det. Ja, kanskje ganske store ting. Rødt flagg. Han blir sint når du konfronterer eller spør han om noe som gjør deg usikker, istedet for å berolige deg. Rødt flagg. Han prater med og om ekser, venninner (som ikke åpenbart er ei han har hengt med siden barndommen osv) og tidligere FF. Rødt flagg. Han er usikker og vil vente med å introdusere deg for venner osv og du føler at han skjuler deg litt. Vil ikke stå i forhold på sosiale medier etter normal lang tid. Rødt flagg. Han prater stygt om ekser, spesielt mor til barna hans. Man må være to for å krangle. Rødt flagg. Han har tlf på lydløs, slår av FB, messenger, snap osv. Rødt flagg. Han skrur av kartet når han er hos deg. Rødt flagg. Du føler at det er noe som skurrer. Dårlig magefølelse. Rødt flagg. Sjalu, kontrollerende. Rødt flagg. Dårlig råd, spør om å låne penger og skylder på alskens situasjoner. Rødt flagg. Drar inn sin mor i alt. Rødt flagg. Kom gjerne med flere! Hvorfor må det være en "han" ? Anonymkode: ca5c8...8f8 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker man må finne en som har feil og mangler man kan leve med. Vi er jo ikke feilfrie noen av oss så jeg tenker at skal mim holde ut med mine greier må jeg holde ut med hans. Men, det er selvsagt opp til hver enkelt å se hvor mye og hvilke flagg som er overkommelige og ikke. Anonymkode: 3d852...e15 Det er forskjell på røde flagg og dårlige sider/egenskaper. Anonymkode: cf7fe...ece 2
TinaChristina Skrevet 5. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må det være en "han" ? Anonymkode: ca5c8...8f8 For kvinner flest er det vel en mann. Men for all del, kvinner kan også avgi røde flagg😊 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Masete, stort behov for bekreftelse, behov for å kontrollere. Anonymkode: 34e70...c5a 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 3 hours ago, TinaChristina said: Han prater med og om ekser, venninner (som ikke åpenbart er ei han har hengt med siden barndommen osv) og tidligere FF. Rødt flagg Jeg forstår den ikke i det hele tatt. Jeg (kvinne) er nære venner med alle unntatt to av eksene mine. De er flotte folk, men det er ingen romantisk mellom oss mer. Jeg bør aldri ha et problem med en kjæreste som tilbringer tid med en venn/eks... hvis jeg stolte ikke på dem, jeg skulle ikke date dem. Anonymkode: 1f41d...724 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Har aldri/lite tid til deg, bare når det passer ham. Men han har tid til å dra/se på fotballkamp sammen med sine barn f eks. Men ikke med deg. Han prioriterer ikke deg rett og slett. Anonymkode: 6e1dd...929 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Røde flagg: Tidlige lovnader om felles framtid&opplevelser / Futurefaking Intens idealisering i begynnelsen / For å hekte deg Smiger- skryter uhemmet av egenskapene dine / Ofte i starten da han gjerne ikke kjenner deg så godt Snakker nedsettende om tidligere ekser Push/ phul - varm en dag, kald den neste Tåkelegging og gashlighting- meningen er at du skal tvile på deg selv Isolering- ingen av vennene dine/familien din er egentlig god nok for deg - Låne penger, gniten og snakker nedsettende om folk i serviceyrker - De snakke mye om hvor snill de er og at du kan stole på han- ofte holder de på slik i starten, det skal ikke være nødvendig å si slike ting om seg selv, de bør vises i handling. - Gjemmer deg, ikke noe tegn på at dere tilbringer tid sammen, heller ikke på facebook- og det etter det har gått normalt lang tid -Går det ekstra tid begynner de plutselig og kritisere deg for alt, plutselig er du aldri god nok - Snakker i "gåter." Anonymkode: f0de1...2f3 Kjenner meg igjen i alt dette, for en idiot jeg var med! Kastet vekk mye tid ,fant meg i altfor mye . Jeg kan plusse på : - som nevnt, snakker nedsettende om tidligere ekser, men har samtidig behov for å ha de alle på alt av sosiale medier (??) - hørte ikke en lyd fra ham da jeg lå syk med influensa , nyrestein eller andre ting som slo meg ut. Føler han var sånn. " Kontakt meg igjen når du er frisk, har ikke noe bruk for deg når du ligger syk ". - patetisk og umoden oppførsel. - Innskrenket evne til å gå i dype samtaler, utålmodig etter å få dreid det over igjen på seg selv. - Energityv Aldri mer . Anonymkode: 6a23e...c75 8
Romilo Skrevet 6. juli 2021 #14 Skrevet 6. juli 2021 - Når han lyver. Spiller ingen rolle hvor stor eller liten løgnen er, og når han i tillegg prøver å rettferdiggjøre løgnen med "jeg er redd for å gjøre deg sur." - Når han drar inn hele familien sin i alt av krangler. - Når han påstår at DU er den som lager krangler, så vet han egentlig veldig godt hvordan han kunne unngått en krangel. - Når han kun har en venn og den vennen er en drittsekk. Se alltid på vennene, det sier så mye om en person. - Hvis han har vært drittsekk mot ekser tidligere, så er du aldri unntaket, en mann forandrer seg kun for seg selv, ikke gå i fella og tro at han forandrer seg for deg! Been there, done that. - Når han kun er respektfull ovenfor kvinner han synes er attraktive. - Hvis han legger seg før man har ordnet opp i en diskusjon, og sier ting som "vi kan ta det i morgen" - og aldri tar det i morgen. - Når han sier han "tenkte å gjøre en snill ting" - men aldri gjorde det. Det er bare for at du skal tenke godt om han, men actions speak louder than words. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 19.52): Jeg forstår den ikke i det hele tatt. Jeg (kvinne) er nære venner med alle unntatt to av eksene mine. De er flotte folk, men det er ingen romantisk mellom oss mer. Jeg bør aldri ha et problem med en kjæreste som tilbringer tid med en venn/eks... hvis jeg stolte ikke på dem, jeg skulle ikke date dem. Anonymkode: 1f41d...724 Det er fullt mulig at det ikke er noe romantisk eller seksuellt fra din side, men veldig ofte er det andre motiver fra en manns side. Jeg hadde tidligere flere mannlige venner, men den ene etter den andre viste til slutt at det de egentlig ville var noe helt annet enn vennskap. Trodde jeg hadde venn i mange år, men akk.... Anonymkode: 21b9f...00e 3
Engel Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 Dette kan gjøres mye enklere. Gir noe deg en dårlig magefølelse så er det en grunn til det. Det er faktisk det eneste du trenger å være obs på, hva magefølelsen din sier. Når du tenker nok på noe og spør her inne om det er et rødt flagg, ja da er det det. For deg. For noe gir deg en dårlig magefølelse, gjør deg usikker. Men det er ikke nødvendigvis slik at alle har like røde flagg, det kommer an på hvordan du er som person selv også. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 Bra punkter, TS! Noen kan også være brent fra tidligere forhold, som gjør at man har mistet litt av sin egen dømmekraft. Man kan bli super-skeptisk å se røde flagg for det minste. Anonymkode: 8fbcc...215 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 Folk som har vært sammen med så mange dårlige partnere at de klarer å lage en liste over røde flagg - rødt flagg. Anonymkode: 875fe...e06
Romilo Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Folk som har vært sammen med så mange dårlige partnere at de klarer å lage en liste over røde flagg - rødt flagg. Anonymkode: 875fe...e06 Krever bare et dårlig forhold. 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 Romilo skrev (29 minutter siden): Krever bare et dårlig forhold. Å la en person sine dårlige egenskaper definere alle andre forhold - rødt flagg. Anonymkode: 875fe...e06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå