Gå til innhold

Kutte kontakt med egne foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen dame, har også egne barn. Foreldrene mine behandler meg som ett barn, og nærmest krever å vite alt som foregår i livet mitt. De legger seg oppi forholdet til meg og min eks, hvordan samværet hans med barna skal være, og alt mulig annet. Økonomien min får jeg heller ikke ha i fred, de gir meg dårlig samvittighet hvis jeg kjøper meg selv eller barnet noe fint. Og de skal vite hva jeg har av sparepenger, hva jeg får i lønn osv. 

Jeg orker snart ikke mer, føler meg kontrollert av foreldrene mine og det gjør meg nervøs og sliten. Jeg er i midten av 20 årene og orker ikke tenke på om jeg kan gjøre noe eller ikke av den grunn at foreldrene mine blir sinte for det. Hvis det er noe jeg ikke vil svare på eller snakke om så blir de også sinte. Jeg blir ofte beskyld for å lyve og være uærlig. Noen som har lignende erfaringer? Eller har kuttet kontakten med sine foreldre? 

Anonymkode: 8c59d...2df

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme type foreldre, men min løsning på dette er at jeg har satt foten ned, og gitt dem valget om å slutte med slikt, eller bli valgt bort. 

Jeg informerer dem aldri om avgjørelser på forhånd lenger. Bare om at de er tatt , og det er ikke åpent for diskusjon. 

De kan gjerne spørre om ting, men jeg svarer bare på det jeg vil. De har ingenting med hva jeg har i inntekter, og hva jeg har på konto. "Jeg har så jeg klarer meg." er eneste svar de får.

Anonymkode: c759c...293

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min venninne klager over at foreldrene blander seg inn i livet hennes. Hun er 40. Men hørte ikke noe til det når hun trenger økonomisk hjelp. Og de var greie å ha da de stilte opp som kausjonist de hun kjøpte leilighet, eller da hun fikk mange hundre tusen i forskudd på arv 

Anonymkode: 0eacd...eba

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke overrasket om deres barn gjør det samme mot dere når de blir voksne. Det blir nok en tradisjon i familien. 

Anonymkode: 41c00...963

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg vil ikke overrasket om deres barn gjør det samme mot dere når de blir voksne. Det blir nok en tradisjon i familien. 

Anonymkode: 41c00...963

Beklager men den setningen ga ikke mening for meg 

Anonymkode: 8c59d...2df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...