Gå til innhold

Trengs det negativ test fra grønt land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må reise til Sveits, som er nå et av de grønne landene. Jeg prøver å lese meg opp, men jeg finner ikke ut av det. Trenger jeg å ta test før jeg reiser hjem? Mellomlander i Tyskland, som også er grønt og de krever ikke test. Men jeg blir litt forvirret av de norske reglene, selv om jeg normalt finner ut av sånt. 😅 

Noen som kan hjelpe meg med hva som kreves på hjemreise fra grønne land? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rørleggerfrue skrev (1 time siden):

Jeg må reise til Sveits, som er nå et av de grønne landene. Jeg prøver å lese meg opp, men jeg finner ikke ut av det. Trenger jeg å ta test før jeg reiser hjem? Mellomlander i Tyskland, som også er grønt og de krever ikke test. Men jeg blir litt forvirret av de norske reglene, selv om jeg normalt finner ut av sånt. 😅 

Fra grønt land kreves at du registrerer innreise og tester deg på grensen.  Innreiseregistrering skal skje tidligst 72 timer før innreise.

Skrevet
Rørleggerfrue skrev (5 timer siden):

Spørsmålet er; er du vaksinert? Er du fullvaksinert behøves verken innreiseregistrering eller test. Er du ikke det trengs begge deler. 

Skrevet

Beklager, jeg glemte å skrive det! Jeg er ikke vaksinert, går første dose noen dager før jeg reiser, så den er ikke gyldig 😊

Så hvis jeg forstår riktig, må jeg registrere hjemreise før jeg kommer til flyplassen, også må jeg ta huetigtest på grensen? Jeg trenger ikke å teste meg i Sveits, kun når jeg lander? Kunne dere sendt meg en link hvor dette står, som sagt så greier jeg ikke finne det.. 

Takk for svar! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fant det, takk for i hjelpen! 

Endret av Rørleggerfrue
  • Opprett ny...