Gå til innhold

Hva er det med enkelte voksne menn i dyre biler som bare MÅ kjøre forbi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her er det mange som mater trollet. Tror neppe dette er en umoden 50 år gammel kjerring, heller en 19-åring som sitter på dass og tenker "nå skal jeg få Kvinneguiden til å se rødt", og det klarte han jammen. Idiotisk innlegg. Oppfør dere i trafikken!

Anonymkode: 053a2...782

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er en av de som lett kjører forbi andre biler så fort anledningen byr seg.

I 10 av 10 tilfeller kjører jeg forbi fordi bilen foran ikke evner å holde jevn hastighet, eller kjører for sakte. Når TS ligger akkurat på fartsgrensen i det gamle ustabile vraket sitt, så ligger hun garantert minst 5 km/t under dette. Helt sikkert 10 km/t også, ettersom bilen er gammel og slitt. Nyere biler (og spesielt BMW) har ganske nøyaktig speedometer i lave hastigheter og da gidder man ikke se på at bilen foran kjører sakte.

Hvis føreren i bilen jeg kjører forbi da våkner og legger seg på hjul, slik TS skriver, så er det ikke jeg som lærer noe. Da sitter jeg og ler fremst i køen og tenker "hadde du bare evnet å kjøre bil som folk, så hadde du sluppet å ligge i kø bak meg".

Her er det bare å snu blikket og se innover umiddelbart, TS.

Læringspunkt 1: hvis "alle" mannfolk kjører forbi deg hele tiden, så er det ikke alle mannfolk det er noe galt med. Det er hos deg og kjøringen din problemet ligger.

Læringspunkt 2: du er ikke nøye med å kjøre i 50 i 50-sonen fordi marginene for å få bot er så lave. Du kjører pent der fordi den lave fartsgrensen indikerer en større risiko for å møte hindringer (mennesker, dyr, kryss etc). Du skulle ha mistet lappen, som ikke skjønner dette. Forbanna løk.

Anonymkode: 03669...bb3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hverken du eller han i den dyre bilen burde ha hatt lappen. 

Anonymkode: 7aaef...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicathv skrev (12 timer siden):

"Innmari nøye på å holde fartsgrensa" = ligger garantert under fartgrensa og er til irritasjon. Husk at pekeren på bilen viser litt høyere enn faktisk fart.

Under fartsgrensa = lovlig

Over fartsgrensa = ulovlig

Anonymkode: 72435...49a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som kjører forbi søker jo etter å unngå problemer, mens TS oppsøker problemer. 

Jeg vet hvilken gruppe jeg liker minst. 

"Jeg er såååå viktig at problemer blir verdifulle" er de verste mennesketypene. 

Anonymkode: 05e98...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det helt fint med de som kjører forbi. De som er irriterende er de som kjører forbi uten å ha risikovurdert først så man må lage luke for å slippe de inn igjen. Jeg syns at når de først har bestemt seg for å kjøre forbi fire trailere og en rad med biler på dårlig og svingete vei, så bør de stå for det valget. Og går det til helvete så er jo det bare synd. Jo færre barn i voksenkropp på veien, jo bedre. 

Anonymkode: e48c9...d28

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 23.50):

kunne ikke vært mer enig, sjåfører flest vil ligge 10% over grensa og det blir kø om noen kjører tregere

Anonymkode: 1e12e...59f

med "innmari nøye" mener jeg 50 og 40 sone. Jeg drar gjerne på litt ekstra i 70, 80 og mer. 

ts

Anonymkode: c650e...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 21.50):

kunne ikke vært mer enig, sjåfører flest vil ligge 10% over grensa og det blir kø om noen kjører tregere

Anonymkode: 1e12e...59f

Så du oppfordrer til å bryte loven? 10% overfartsgrensa er lovbrudd. At mange gjør det betyr ikke at det er greit. Da er det heller holdningene til folk man bør jobbe med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 10.32):

I 10 av 10 tilfeller kjører jeg forbi fordi bilen foran ikke evner å holde jevn hastighet, eller kjører for sakte. Når TS ligger akkurat på fartsgrensen i det gamle ustabile vraket sitt, så ligger hun garantert minst 5 km/t under dette. Helt sikkert 10 km/t også, ettersom bilen er gammel og slitt. Nyere biler (og spesielt BMW) har ganske nøyaktig speedometer i lave hastigheter og da gidder man ikke se på at bilen foran kjører sakte.

Hvis føreren i bilen jeg kjører forbi da våkner og legger seg på hjul, slik TS skriver, så er det ikke jeg som lærer noe. Da sitter jeg og ler fremst i køen og tenker "hadde du bare evnet å kjøre bil som folk, så hadde du sluppet å ligge i kø bak meg".

Læringspunkt 1: hvis "alle" mannfolk kjører forbi deg hele tiden, så er det ikke alle mannfolk det er noe galt med. Det er hos deg og kjøringen din problemet ligger.

Læringspunkt 2: du er ikke nøye med å kjøre i 50 i 50-sonen fordi marginene for å få bot er så lave. Du kjører pent der fordi den lave fartsgrensen indikerer en større risiko for å møte hindringer (mennesker, dyr, kryss etc). Du skulle ha mistet lappen, som ikke skjønner dette. Forbanna løk.

Det der er bare tull. På strekningen er det også en sånn automatisk fartsmåler som måler farten. Jeg vet utmerket godt at når jeg ligger i ca. 53-54 km/t, er det egentlig 50. 

Så at jeg er nærmest idiot fordi jeg ikke vil kjøre fort i 50-sone? Ok, jeg lever greit med det. 

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 16.01):

Hvorfor i alle dager bare må enkelte menn i dyre biler kjøre forbi selv om de tydeligvis ikke behersker bilkjøring? 

At de ikke behersker bilkjøring er dine ord. Poenget er helst at har du råd til dyr bil har du også råd til å betale fartsbøter, du får en ekstra frihet. Husk at fartsgrensene er anbefalt maksfart. Mennesker er veldig forskjellige, noen takler ikke 80 km/t, andre kan kjøre like sikkert i 120. Fartsgrenser er ikke nøyaktig vitenskap. Veldig mange er satt fordi det er praktisk. Du kan ikke endre skilt for hver 100 meter heller, i tillegg er det forskjell på vinter og sommer. Kan ikke bytte ut skiltene hver vår og høst. Å sitte og fise i 80 km på rett oversiktlig vei en sommerdag i ødemarken, er det bare samvittighetsfulle nordmenn som gjør. Har av og til amerikanere på besøk, de merker nesten ikke at bilen går framover. 

Anonymkode: 2fa05...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 21.36):

Jeg vet jo det. 

Men hva er greia med at han bare måtte forbi når jeg holdt 85 i 80-sona? Bare fordi han hadde stor og dyr bil? 

Kanskje på tide at du får justert speedometeret på din eldre bil?

Anonymkode: 3adec...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husk at fartsgrensene er anbefalt maksfart. 

Anonymkode: 2fa05...60a

Nei. Fartsgrense er høyeste lovlige fart. Kjører du over bryter du loven.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 10.32):

Jaha, så ts er løk men du kjører forbi så fort anledningen byr seg..,.har vel bmw du da.

Selvfølgelig kjører man sakte på strekninger hvor UP er kjent for å holde kontroller, og særlig ved lave fartsgrenser, det er jo ikke noe du trenger å kverulere på. 

Anonymkode: 76547...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begge var idioter. Skal ikke leke med fart.

Anonymkode: 8cfc0...476

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS oser av sjalusi og følte seg mindreverdig fordi hun ble forbikjørt av en MANN i en dyr bil.

Stakkars. God bedring!

Anonymkode: 8fb29...b05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS oser av sjalusi og følte seg mindreverdig fordi hun ble forbikjørt av en MANN i en dyr bil.

Stakkars. God bedring!

Anonymkode: 8fb29...b05

:fnise:

Anonymkode: 05e98...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...