Gå til innhold

Grov voldsbølge blant unge i Arendal. Er din sønn eller datter neste offer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
In absentia skrev (17 minutter siden):

Dette var jo den første sure forsmaken på hva vi hadde i vente.

... Vel, eller ikke...

Jeg vet at Sørlandet spesielt sliter, og det er jo ikke bra!

Men, kan vi forebygge? Noen forslag til det her inne?

Jeg tror avkriminalsiering av narkotika vil hjelp, det er gjerne vold i forbindelse med rus og penger nå, med avkriminalisering får de mindre makt over den vanlige ungdommen i gata. .

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
NenehGoji skrev (45 minutter siden):

Jeg synes også denne saken er skikkelig drøy! 

Men det var ikke bare blåveiser før altså, tilbake til 70-tallet og før kan du tenke slik kanskje, men etter det? Når A og B gjengen regjerte i Oslo på nittitallet og over 2000-tallet så var det jo helt texas, studerte med en som hadde blitt skutt i låret husker jeg, følte det kom veldig nærme da... og vi var jo alle litt redde for å gå på div. utesteder i Oslo den gangen. 

https://www.tv2.no/a/9925680/

De som var i det miljøet, var i det miljøet.. Han du studerte med var vel neppe en "random dude"...  Det man ser nå er noe helt annet, flere mot en, slå og sparke i hodet på folk som ligger nede og er bevisstløse, knivstikkinger i øst og vest osvosv.. (mest øst selvsagt )...

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet
Realverdien skrev (6 minutter siden):

Du svarer jo på ditt eget spørsmål. Man møttes i henmelighet for å slåss. Grupper gikk ikke løs på 'uskyldige' og banket dem helseløse på åpen gate. De gjengene du snakker om var jo vennegjenger. De hadde ikke millionomsetning og kriminelt lederskap.

Det var jo både og da... Jeg skal spørre en gammel raddis jeg kjenner til om dette, han var rundt tjue på 80-tallet. Men i Oslo så var det ikke akkurat vennlig vennskap mellom A og B gjengen, og Young bloods og ja... Det var dop og penger liksom..

Er helt enig i at det er farlig nå, og tror vi må bli flinkere på å finne forebyggende tiltak. Ikke bare igjennom politiets arbeid.

Skrevet
Beeblebrox skrev (1 minutt siden):

De som var i det miljøet, var i det miljøet.. Han du studerte med var vel neppe en "random dude"...  Det man ser nå er noe helt annet, flere mot en, slå og sparke i hodet på folk som ligger nede og er bevisstløse, knivstikkinger i øst og vest osvosv.. (mest øst selvsagt )...

Han var dørvakt på en av utestedene nær Aker Brygge hvor de ofte kom innom

Skrevet
NenehGoji skrev (Akkurat nå):

Det var jo både og da... Jeg skal spørre en gammel raddis jeg kjenner til om dette, han var rundt tjue på 80-tallet. Men i Oslo så var det ikke akkurat vennlig vennskap mellom A og B gjengen, og Young bloods og ja... Det var dop og penger liksom..

Er helt enig i at det er farlig nå, og tror vi må bli flinkere på å finne forebyggende tiltak. Ikke bare igjennom politiets arbeid.

A og B gjengen er bare smågutter mot f.eks

albanerne i Oslo. En av lederfigurene i det Vi kalte 'pakkisbandene' da jeg vokste opp ble skutt utenfor blokka der han bor. Kom albanere i bil og han sprang ut med balltre. De svarte med pistol. Som han selv sa, storkrimmern 'hvem faen kommer vel hjem til noen og skyter dem?'. Dette er fra avisen. Da snakker vi om en person som selv har mishandlet dusinvis av mennesker, levd av andres elendighet, trolig drept mennesker og vært en parasitt på samfunnet hele livet.

Er nok ikke som før, volden nei.

• Liker 1
Skrevet
Peonjenta skrev (4 timer siden):

Er dette etnisk norske gutter?

😂Gjett èn gang..

• Liker 3
Skrevet
Realverdien skrev (2 minutter siden):

A og B gjengen er bare smågutter mot f.eks

albanerne i Oslo. En av lederfigurene i det Vi kalte 'pakkisbandene' da jeg vokste opp ble skutt utenfor blokka der han bor. Kom albanere i bil og han sprang ut med balltre. De svarte med pistol. Som han selv sa, storkrimmern 'hvem faen kommer vel hjem til noen og skyter dem?'. Dette er fra avisen. Da snakker vi om en person som selv har mishandlet dusinvis av mennesker, levd av andres elendighet, trolig drept mennesker og vært en parasitt på samfunnet hele livet.

Er nok ikke som før, volden nei.

https://www.tv2.no/a/9694314/

Ille nok med A og B gjengen slik jeg husker det...

Jeg var også ung voksen selv på den tida og hadde flyttet til Oslo, og det var jo en del av "bybildet" definitivt

Gjest In absentia
Skrevet
NenehGoji skrev (23 minutter siden):

... Vel, eller ikke...

Jeg vet at Sørlandet spesielt sliter, og det er jo ikke bra!

Men, kan vi forebygge? Noen forslag til det her inne?

Jeg tror avkriminalsiering av narkotika vil hjelp, det er gjerne vold i forbindelse med rus og penger nå, med avkriminalisering får de mindre makt over den vanlige ungdommen i gata. .

Med avkriminalisering mister jo politiet enhver mulighet til å gripe inn mot narkosalg og dealere. 

Skrevet (endret)
NenehGoji skrev (1 time siden):

Han var dørvakt på en av utestedene nær Aker Brygge hvor de ofte kom innom

Jaja, da var han vel (kanskje) ikke en del av "miljøet", men ikke akkurat en "random dude" heller ...

De "gjengene" var aldri en del av "bybilde" ...  Det var/er en gjeng gutter (noen få personer) med utpreget "liten penis energi" og som alle skydde som pesten. Spesielt de som drev utesteder... 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 2
Skrevet
NenehGoji skrev (2 timer siden):

https://www.tv2.no/a/9694314/

Ille nok med A og B gjengen slik jeg husker det...

Jeg var også ung voksen selv på den tida og hadde flyttet til Oslo, og det var jo en del av "bybildet" definitivt

A og B gjengen skjøt jo på hverandre. Det var crime on crime krig.

Akkurat som da jan kvalen ble banket i 2000, torpedoer ble skutt, sivil politimann skutt i kø utenfor garage (?), påvirket det den jevne borger i liten grad. Er vel langt mer ungdomsvold mot de som ikke driver med krim. 

Tenker at asiatene med skuddene på baronessen og bislettdrapet stod for langt mer vold mot 'sivile'. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Peonjenta said:

Jeg kan ikke se at saken er ikke omtalt i VG eller Dagbladet, så det var nok en ganske liten nyhet uten offentlig interesse.  

• Liker 1
Skrevet
On 7/5/2021 at 10:38 PM, Tiuren said:

Jeg kan ikke se at saken er ikke omtalt i VG eller Dagbladet, så det var nok en ganske liten nyhet uten offentlig interesse.  

Men den er heller ikke omtalt på Document, så det er nok ingen melanin(melantonin?)berikede involvert heller. Trolig besteborgerlig knarkemiljø? 

Skrevet (endret)
Peonjenta skrev (På 5.7.2021 den 16.15):

Det er ikke norske gutter som driver på med dominans og fornedrings vold. Se til Sverige hvor utviklingen er blitt mye mye verre. Der driver klan gjenger med dominans vold og fornedrer svenske ungdommer med å mishandle dem og tvinge dem å kysse sine føtter og pisser på dem, også i munnen mens de filmer volden. 

Endret av Anelie
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...