Gjest In absentia Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 https://www.nrk.no/sorlandet/brutal-voldstrend-sjokkerer-politiet-i-arendal-1.15558675 Volden mellom borgere blir hyppigere og grovere her i landet vårt for hvert år. Foreløpig er det for det meste de som er del av et miljø som får smake på «det nye Norge», men erfaringer fra Sverige tilsier at det snart vil begynne å rette seg mot mer eller mindre tilfeldige gutter og jenter også. For et hyggelig land vi har fått, og enda bedre skal det bli.
T-Rex Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Hva ble 17-åringen dømt til? Ser det står "ungdomsstraff", som betyr? 1
NenehGoji Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 (endret) Har ikke Arendal hatt litt miljø "til alle tider"? Husker vi hørte om uro i Arendal allerede for tjue år siden, lenge før det var snakk om mange innvandrere - var selv i området på grunn av festivaler flere år på rad og husker godt at selve byen hadde et litt "urolig" rykte på seg. Endret 5. juli 2021 av NenehGoji
Realverdien Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 NenehGoji skrev (4 minutter siden): Har ikke Arendal hatt litt miljø "til alle tider"? Husker vi hørte om uro i Arendal allerede for tjue år siden, lenge før det var snakk om mange innvandrere - var selv i området på grunn av festivaler flere år på rad og husker godt at selve byen hadde et litt "urolig" rykte på seg. Er vel snakk om ganske annen type vold nå. 4
Bli medlem Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Det mest sjokkerende med dette er at det sjokkerer politiet. Hvor naiv og godtroende er det mulig å bli når dette er noe som sjokkerer en etat som har som jobb å kontrollere samfunnets skyggesider. Ville du vært trygg på en kirurg som blir sjokkert og svimer av ved synet av en avrevet finger? 7
Kågebruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Arendal er vel kjent som et sted mye dop som kommer fra kontinentet? Kanskje en sammenheng? 2
Gjest Stwo Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 (endret) Det er nok ikke tilfeldig at volden vokser frem i kjøvannet av at ungdom har sittet innestengt i over 1 år og hengt på dystre og kyniske kanaler som tiktok. Endret 5. juli 2021 av Stwo
NenehGoji Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 Realverdien skrev (1 minutt siden): Er vel snakk om ganske annen type vold nå. Hvordan er volden annerledes? Da jeg vokste opp for tjue/tredve år siden, nær en annen by, møttes bygutta for å slåss bak Rema med knokejern, mange var med i en gjeng i slutten av tenårene.. Heldigvis ikke så mange gjenger hos oss på bygda, men det var slåsskamp nesten hver gang vi dro på byen eller på bygdefest, jeg så folk knuse ølglass mot hodet så blodet sprutet liksom. Folk ble drept da og, husker jeg var på en stor ungdomsfest ute på bygda, og jeg ble hentet sikkert i totiden eller noe, da var det en som drepte dama si på den samme parkeringsplassen bare noen minutter etter at jeg gikk over der. Og det ble drukket mye mer og sterkere alkohol enn nå (hjemmebrent var fortsatt en greie). Vold er vold, og det er ille at det kommer bølger nå, men det var ikke bedre før. 1
Equinox Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Bli medlem skrev (9 minutter siden): Det mest sjokkerende med dette er at det sjokkerer politiet. Hvor naiv og godtroende er det mulig å bli når dette er noe som sjokkerer en etat som har som jobb å kontrollere samfunnets skyggesider. Ville du vært trygg på en kirurg som blir sjokkert og svimer av ved synet av en avrevet finger? Dette er et ganske så godt poeng og jeg er helt enig. At politiet er sjokkert over dette viser jo et ganske så snevert gangsyn på hvordan politiet selv ser for seg potensiale blant kriminelle i Norge. Slik blir det når man har hatt to generasjoner på rad i et land som ikke har blitt stilt ovenfor noen særs alvorlige prøvelser, man blir komfortabel og naiv. Det siste kan vel kanskje unnskyldes blant den vanlige mannen og kvinnen i gaten, men politiet (sammen med forsvaret) skal ha et helt annet gangsyn og forberede seg på noe annet enn Kardemommeby. 2
Gjest Paramount Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 NenehGoji skrev (9 minutter siden): Har ikke Arendal hatt litt miljø "til alle tider"? Husker vi hørte om uro i Arendal allerede for tjue år siden, lenge før det var snakk om mange innvandrere - var selv i området på grunn av festivaler flere år på rad og husker godt at selve byen hadde et litt "urolig" rykte på seg. Dette handler ikke om rutebilstasjonen, det handler om hele Europa. Knivstikking, narkotika, grov vold, voldtekter. Helt klart at alle europeere, inkludert oss nordmenn, blir bare mer og mer voldelige. Trist utvikling.
Gjest Paramount Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 NenehGoji skrev (2 minutter siden): Vold er vold, og det er ille at det kommer bølger nå, men det var ikke bedre før. Går du helt tilbake til vikingetiden nå? Eller regner du ut gjennomsnittlig vold inkludert første og andre verdenskrig?
NenehGoji Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Paramount skrev (1 minutt siden): Går du helt tilbake til vikingetiden nå? Eller regner du ut gjennomsnittlig vold inkludert første og andre verdenskrig? Det var et svar på en annens innlegg om at det er en "annen type vold nå", da mener han sikker nå kontra for f.eks da tjue-tredve år siden som jeg kunne fortelle fra. Og jeg skjønner ikke hvordan selve volden er annerledes eller verre nå, eneste forskjellen er at de laster det opp i sosiale medier etterpå. 3
Djungelvrål Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 NenehGoji skrev (8 minutter siden): Hvordan er volden annerledes? Da jeg vokste opp for tjue/tredve år siden, nær en annen by, møttes bygutta for å slåss bak Rema med knokejern, mange var med i en gjeng i slutten av tenårene.. Heldigvis ikke så mange gjenger hos oss på bygda, men det var slåsskamp nesten hver gang vi dro på byen eller på bygdefest, jeg så folk knuse ølglass mot hodet så blodet sprutet liksom. Folk ble drept da og, husker jeg var på en stor ungdomsfest ute på bygda, og jeg ble hentet sikkert i totiden eller noe, da var det en som drepte dama si på den samme parkeringsplassen bare noen minutter etter at jeg gikk over der. Og det ble drukket mye mer og sterkere alkohol enn nå (hjemmebrent var fortsatt en greie). Vold er vold, og det er ille at det kommer bølger nå, men det var ikke bedre før. At gutter møtes for å sloss en en helt annen kategori enn at en gjeng gutter banker opp, kler av og raner EN gutt! 13
Gjest havrekaffe Skrevet 5. juli 2021 #15 Skrevet 5. juli 2021 1 minutt siden, NenehGoji said: Det var et svar på en annens innlegg om at det er en "annen type vold nå", da mener han sikker nå kontra for f.eks da tjue-tredve år siden som jeg kunne fortelle fra. Og jeg skjønner ikke hvordan selve volden er annerledes eller verre nå, eneste forskjellen er at de laster det opp i sosiale medier etterpå. Volden er mer brutal. Før fikk du en blåveis, men nå så er det snakk om kniver og brutal mishandling som i saken her.
Gjest Paramount Skrevet 5. juli 2021 #16 Skrevet 5. juli 2021 havrekaffe skrev (1 time siden): Volden er mer brutal. Før fikk du en blåveis, men nå så er det snakk om kniver og brutal mishandling som i saken her. Helt klart, vi nordmenn får stadig nærmere tilknytning til vold. Vold blir mer og mer hverdagslig, da mange av oss nordmenn av i dag har nær tilknytning til grov voldsbruk, både gjennom egne erfaringer fra opprinnelsesland og andre nærområder. Her er en påminnelse som ikke bør glemmes for raskt, dette er noe annet enn et blått øye og en utslått tann: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5V7rne/maren-28-og-louisa-24-ble-drept-i-marokko
NenehGoji Skrevet 5. juli 2021 #17 Skrevet 5. juli 2021 havrekaffe skrev (2 timer siden): Volden er mer brutal. Før fikk du en blåveis, men nå så er det snakk om kniver og brutal mishandling som i saken her. Jeg synes også denne saken er skikkelig drøy! Men det var ikke bare blåveiser før altså, tilbake til 70-tallet og før kan du tenke slik kanskje, men etter det? Når A og B gjengen regjerte i Oslo på nittitallet og over 2000-tallet så var det jo helt texas, studerte med en som hadde blitt skutt i låret husker jeg, følte det kom veldig nærme da... og vi var jo alle litt redde for å gå på div. utesteder i Oslo den gangen. https://www.tv2.no/a/9925680/
Gjest In absentia Skrevet 5. juli 2021 #18 Skrevet 5. juli 2021 NenehGoji skrev (7 minutter siden): Jeg synes også denne saken er skikkelig drøy! Men det var ikke bare blåveiser før altså, tilbake til 70-tallet og før kan du tenke slik kanskje, men etter det? Når A og B gjengen regjerte i Oslo på nittitallet og over 2000-tallet så var det jo helt texas, studerte med en som hadde blitt skutt i låret husker jeg, følte det kom veldig nærme da... og vi var jo alle litt redde for å gå på div. utesteder i Oslo den gangen. https://www.tv2.no/a/9925680/ Dette var jo den første sure forsmaken på hva vi hadde i vente.
Realverdien Skrevet 5. juli 2021 #19 Skrevet 5. juli 2021 (endret) NenehGoji skrev (3 timer siden): Hvordan er volden annerledes? Da jeg vokste opp for tjue/tredve år siden, nær en annen by, møttes bygutta for å slåss bak Rema med knokejern, mange var med i en gjeng i slutten av tenårene.. Heldigvis ikke så mange gjenger hos oss på bygda, men det var slåsskamp nesten hver gang vi dro på byen eller på bygdefest, jeg så folk knuse ølglass mot hodet så blodet sprutet liksom. Folk ble drept da og, husker jeg var på en stor ungdomsfest ute på bygda, og jeg ble hentet sikkert i totiden eller noe, da var det en som drepte dama si på den samme parkeringsplassen bare noen minutter etter at jeg gikk over der. Og det ble drukket mye mer og sterkere alkohol enn nå (hjemmebrent var fortsatt en greie). Vold er vold, og det er ille at det kommer bølger nå, men det var ikke bedre før. Du svarer jo på ditt eget spørsmål. Man møttes i henmelighet for å slåss. Grupper gikk ikke løs på 'uskyldige' og banket dem helseløse på åpen gate. De gjengene du snakker om var jo vennegjenger. De hadde ikke millionomsetning og kriminelt lederskap. Endret 5. juli 2021 av Realverdien 2
Anonymburker Skrevet 5. juli 2021 #20 Skrevet 5. juli 2021 Peonjenta skrev (3 timer siden): Er dette etnisk norske gutter? Selvfølgelig ikke😆 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå